Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-17, 21:30
  #1
Medlem
Durzons avatar
Surt med dessa höga elräkningar men idag när jag titta på min så kände jag ändå inte bara hat och avsky inför svenska idiotpolitiker. De är fåntrattar och elpriserna är inget annat än rent bedrägeri.
Visst tycker jag det, men jag kom sen på varför jag ändå tyckte det var något bra med elräkningen.
Nämligen att nu får den dumme svensken ta konsekvenserna av sin passivitet och sin röst på pappa reinfeldt. Innan var det pappa Göran, nu är det pappa reinfeldt istället.

Nej för fan, höj inte din röst mot vanstyret. Acceptera allt och hoppas att det inte drabbar dig.

Med elräkningen har det nu äntligen hunnit ifatt di svenske som får ta de konkreta konsekvenserna för allt fint som ska betalas för i Sverige - de dummas land..

Vad tror ni? Kommer svensken att höja sin röst och protestera eller kommer dom bara acceptera?
Kan elpriserna på sikt bli något som förändrar svenskens passivitet?
Citera
2011-02-17, 21:36
  #2
Medlem
Abughosts avatar
Vem bryr sig, Sverige är ett köpt-land.
Om du har makt spelar inget roll..
Citera
2011-02-17, 21:40
  #3
Medlem
Lommis avatar
Jag finner det alltid lite roande varenda vinter när människor som bor i eluppvärmda villor gråter ut i diverse tidningar.
Citera
2011-02-17, 21:46
  #4
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Jag finner det alltid lite roande varenda vinter när människor som bor i eluppvärmda villor gråter ut i diverse tidningar.

Samma här.
Stackars alla ekonomiska idioter, lyxfällan much?
Citera
2011-02-17, 23:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Samma här.
Stackars alla ekonomiska idioter, lyxfällan much?
Haha exakt! Tycker folk ska tänka lite längre när de köper hus...
Citera
2011-02-18, 00:03
  #6
Medlem
tryffs avatar
Jag beklagar mig knappast.....och då har jag ändå direktverkande el .....nu hade jag 3000kr sist i elräkning...denna månad bara 1600. I juli har jag kanske 300kr.
jag har bostadstillägg och får ett shablonbelopp för driftskostnaderna.....beloppet är större än mina faktiska kostnader
Citera
2011-02-18, 08:06
  #7
Medlem
unsungs avatar
Jag tycker att det finns anledning för belackare av den fria marknaden att läsa den länkade artikeln.

http://www.dn.se/debatt/myt-att-miss...ill-rekordniva
Citera
2011-02-18, 08:59
  #8
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Jag tycker att det finns anledning för belackare av den fria marknaden att läsa den länkade artikeln.

http://www.dn.se/debatt/myt-att-miss...ill-rekordniva

Ja det är klart men vänd å andra sidan det gentemot att kraftbolagen skulle varit kvar i statlig regi och endast överskottsel skulle ha sålts till den europeiska marknaden.

Det skattehöjningar som gjorts är också "anpassade" till den europeiska marknaden även om det är en sanning med modifikation. Men när de statliga inkomsterna sjunker måste staten hitta på nya sätt att få inkomster.

Så i slutändan blir det tack till alla pissliberaler och miljöpartister för att ni åstadkommit ännu ett sätt för dessa avgifter. Tack också till socialdemokraturerna för att ni gjort ert bästa för att sälja ut nationen.

Vem kunde ana att vi skulle behöva betala ett europeiskt snittpris när vi slår samman elmarknaden med andra länder som har fyra gånger så hög produktionskostnad som sverige hade per kwh. Antagligen måste man ha passerat mellanstadienivå innan det blir solklart och där gick våra politiker bet.... igen.
Citera
2011-02-18, 10:22
  #9
Medlem
Warp2os avatar
Om man värmer upp sin villa med direktverkande el så är man ju antagligen efterbliven och förtjänar väl inte bättre.
Citera
2011-02-18, 10:23
  #10
Avstängd
persson121s avatar
Dom kommer acceptera, precis samma sak som bensinskatten.
Citera
2011-02-18, 12:39
  #11
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Surt med dessa höga elräkningar men idag när jag titta på min så kände jag ändå inte bara hat och avsky inför svenska idiotpolitiker. De är fåntrattar och elpriserna är inget annat än rent bedrägeri.
Visst tycker jag det, men jag kom sen på varför jag ändå tyckte det var något bra med elräkningen.
Nämligen att nu får den dumme svensken ta konsekvenserna av sin passivitet och sin röst på pappa reinfeldt. Innan var det pappa Göran, nu är det pappa reinfeldt istället.

Nej för fan, höj inte din röst mot vanstyret. Acceptera allt och hoppas att det inte drabbar dig.

Med elräkningen har det nu äntligen hunnit ifatt di svenske som får ta de konkreta konsekvenserna för allt fint som ska betalas för i Sverige - de dummas land..

Vad tror ni? Kommer svensken att höja sin röst och protestera eller kommer dom bara acceptera?
Kan elpriserna på sikt bli något som förändrar svenskens passivitet?


Tyvärr har du rätt. Men nåt mer måste drabba svensken. Speciellt höginkomsttagarna måste drabbas av nåt jävla skit som svider rejält i plånboken. Kanske att man inkomstprövar sjukvården. Dvs den som tjänar en viss summa får betala mer i avgift än den som tjänar mindre. då får dessutom ytterligare argument för att minska invandringen eftersom dom flesta invandrare/flyktingar går på socialbidrag.
Citera
2011-02-18, 12:41
  #12
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Dom kommer acceptera, precis samma sak som bensinskatten.


Ja fast eftersom vi har så generösa reseavdrag så tycker svensken överlag att det är okej att betala hutlösa priser. Enda gången svensken knorrar är då dom ska packa in ungarna och frun i bil och ta med husvagnen på semester. Bensinpriserna brukar ju dessutom lägligt höjas till semestermånaderna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback