Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-17, 14:40
  #13
Medlem
Tja tja.

Har bara kollat runt lite o råkade hitta en "informations sida" om att Nintendo snart ska launcha ett nytt nintendo wii, Nintendo Wii 2 så att säga..

Någon som vet nått om detta?

Mvh /tardiuek
Citera
2011-03-17, 23:23
  #14
Medlem
GataJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femdomfjanten
Sensor baren används bara till pekaren, den används inte i NSMB Wii.

Spelar du på en LCD/LED-tv/?
Vissa tv-apparater har bildförskönande funktioner som fördröjer responstiden, har du sett om du har någonting sådant aktiverat?.


Är du säker på det? Så den tar inte emot signalerna för när man trycker på 1 eller 2?

Ja jag spelar på en med-tv. Har spelläget på så det är inte där problemet är. Flyter ju fint på tv:n med 360:t å ps3: t.
Citera
2011-03-26, 10:29
  #15
Medlem
http://kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=8079

Kan den kabeln outputta både RGB (Scart) och composite?
Så jag kan koppla scarten in i tvn och composite in i datorns capture card

Tack
Citera
2011-04-07, 20:56
  #16
Medlem
Yo.

Jag hade tänkt att köpa en ny tv. Börjar bli dags att uppgradera sin crt till lcd/led/plasma.
Det stora problemet är väl att jag verkligen måste ha en tv utan input lag på wii remoten.
Har suttit och googlat runt men hittar mest svar från 2008 som inte alls känns relevant till dagsläget.

Så jag undrar om det är någon som vet vad det är som krävs för specs på tvn för att man ska slippa vattenslangen?

Om det ens är möjligt dvs. Annars får man väl spara på crtn med tanke på att wii är helt ospelbart med lagget...


mvh.
Citera
2011-05-15, 23:29
  #17
Medlem
Mephys avatar
hej

Har kommit över spelet "your shape".
och har ingen cam till mitt wii.

Men har en "eye toy" till ps2 hemma hos mina mor och far föräldrar..
Undrar om det skulle vara möjligt att koppla in den till wii:et och få det att funka?

Vi bor 60 mil ifrån varandra och undrar det är någon idé att dom skickar den..
Citera
2011-05-20, 14:44
  #18
Medlem
Tja.

Jag införskaffade mig ett wii för 2-3 år sen. Dum som jag va lånade jag ut det till mina kusiner, när jag väl fick tillbaka det så funkade det inte Problemet är att när jag ska stoppa i en skiva så kan den inte läsa skivan utan bara matar ut skivan direkt! Jag vet inte vad felet är men jag hoppas nån fb:are vet
Citera
2011-05-20, 16:02
  #19
Medlem
HeadlessChilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mephy
hej

Har kommit över spelet "your shape".
och har ingen cam till mitt wii.

Men har en "eye toy" till ps2 hemma hos mina mor och far föräldrar..
Undrar om det skulle vara möjligt att koppla in den till wii:et och få det att funka?

Vi bor 60 mil ifrån varandra och undrar det är någon idé att dom skickar den..

Nej antagligen kommer det inte fungera då det är två olika konsoler. Alltså att det skulle vara udda om en Sony pryl var kompatibel med ett Nintendo system.
Citera
2011-06-01, 22:02
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tardiuek
Tja tja.

Har bara kollat runt lite o råkade hitta en "informations sida" om att Nintendo snart ska launcha ett nytt nintendo wii, Nintendo Wii 2 så att säga..

Någon som vet nått om detta?

Mvh /tardiuek

Ja, men det finns redan en tråd om ämnet, använd sökmotorn..
+att denna tråd bara handlar om support till Wii, inget annat..
Citera
2011-07-14, 23:30
  #21
Medlem
NicholasAngels avatar
Är det någon som vet hur man kan skaffa andra Mii-karaktärer än de som redan finns?
Spelar Mario Kart Wii online ofta och ser folk som har en massa intressanta utstyrslar (typ Batman för att ta ett exempel).
Citera
2011-07-15, 00:20
  #22
Medlem
Femdomfjantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasAngel
Är det någon som vet hur man kan skaffa andra Mii-karaktärer än de som redan finns?
Spelar Mario Kart Wii online ofta och ser folk som har en massa intressanta utstyrslar (typ Batman för att ta ett exempel).
1. Gå in på Wii Shop Channel och gå in på Wii Channels avdelningen, och ladda hem Mii Contest Channel, där kan du se, rösta på och importera andras Miis till ditt egna Mii Plaza.
2. Bli vän med någon som gör coola Miis.
Homebrew
3. Finns appar där du kan installera Miis från SD-kort.
__________________
Senast redigerad av Femdomfjanten 2011-07-15 kl. 00:31.
Citera
2011-07-15, 00:28
  #23
Medlem
NicholasAngels avatar
Aha, insåg nu att folk gör dem själva!
Folk är riktigt duktiga.
(Tack för svar)
Citera
2011-07-30, 18:48
  #24
Medlem
Pritchards avatar
Finns det en "vanlig" handkontroll till Wii som fungerar till t.e.x New Super Mario?
Köpte en Logic 3 som tyvärr inte funkade pga att den inte har skakfunktion.
Logic3: http://www.elgiganten.se/is-bin/inte...nw804wspad.jpg

Så frågan är: Finns det en handkontroll i stil med Logic3 som HAR skakfunktion?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback