Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-25, 14:29
  #853
Medlem
Hur fungerar egentligen avstängningar?

Spelade lite online för en stund sedan, allt frid och fröjd tills jag vinner öven en och han börjar genast skicka en massa otrevliga meddelanden, typ; "kill yourself...". Jag skrattar givetvis bara bort det, men undrar inte om jag ska "report" detta bara för att han ska få sig en liten läxa. Blir han avstängd? Finns ju en report-funktion...
Citera
2012-04-25, 15:30
  #854
Medlem
slaskmaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Hur fungerar egentligen avstängningar?

Spelade lite online för en stund sedan, allt frid och fröjd tills jag vinner öven en och han börjar genast skicka en massa otrevliga meddelanden, typ; "kill yourself...". Jag skrattar givetvis bara bort det, men undrar inte om jag ska "report" detta bara för att han ska få sig en liten läxa. Blir han avstängd? Finns ju en report-funktion...

den uppfattningen jag har är att man kan bli avstängd om man får ett visst antal anmälningar, alltså reports, från flera olika användare. har dock ingen erfarenhet så vet inte riktigt

jag har rapporterat flera användare som varit otrevliga och kränkande genom åren som jag lirat online på PSN men vet inte vad som har hänt. jag tycker iaf du ska rapportera
Citera
2012-04-25, 19:52
  #855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskmaskarn
den uppfattningen jag har är att man kan bli avstängd om man får ett visst antal anmälningar, alltså reports, från flera olika användare. har dock ingen erfarenhet så vet inte riktigt

jag har rapporterat flera användare som varit otrevliga och kränkande genom åren som jag lirat online på PSN men vet inte vad som har hänt. jag tycker iaf du ska rapportera
Jovisst, det borde ju vara bra att de även skickar något som talar om, så att man vet att ens egna agerande har effekt. Men jag antar att de får in flera tusentals rapporter varje dag. Tror att funktionen används, men tror inte så många blir avstängda. Känns som ett väldigt hårt straff i förhållande till vad det är. Att kalla någon fula ord över PSN är ju inte direkt något allvarligt, men ja...
Citera
2012-04-29, 21:02
  #856
Medlem
FrozenFears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Hur fungerar egentligen avstängningar?

Spelade lite online för en stund sedan, allt frid och fröjd tills jag vinner öven en och han börjar genast skicka en massa otrevliga meddelanden, typ; "kill yourself...". Jag skrattar givetvis bara bort det, men undrar inte om jag ska "report" detta bara för att han ska få sig en liten läxa. Blir han avstängd? Finns ju en report-funktion...

Blir nog bara avstängda från själva spelet isåfall, får man fråga vad det är för spel du har hört denna pajas?
Citera
2012-04-29, 21:06
  #857
Medlem
slaskmaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFear
Blir nog bara avstängda från själva spelet isåfall, får man fråga vad det är för spel du har hört denna pajas?

jag har hört att man kan bli avstängd från PSN under en viss tid, och även rent av få sitt konto spärrat
Citera
2012-04-29, 22:15
  #858
Medlem
FrozenFears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskmaskarn
jag har hört att man kan bli avstängd från PSN under en viss tid, och även rent av få sitt konto spärrat

Ja men då snackar vi om riktiga Pain in the ass personer, tex Josef Stalin.

Nej men det jag menar är om man är för uppkäftig, eller bara gör nått brottsligt på tex PSN Home så kan man säkert bli bannad eller tillfälligt avstängd. Men om man käftar på CoD så tror jag man bara blir bannad där, tror inte activision skickar ett mejl till Sony om hur man har bettet sig på deras servrar.
Citera
2012-05-18, 17:09
  #859
Medlem
Vet någon vart man kan köpa såna prepaid cards for psn lite billigare? Så man kan få ner de hutlösa priserna på spelen.


Och har ni tips på något bra billigt spel som finns på psn? =)
Citera
2012-05-18, 17:20
  #860
Medlem
slaskmaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mona_Tumba
Och har ni tips på något bra billigt spel som finns på psn? =)

beror på vad du klassar som billigt?
Citera
2012-05-21, 17:30
  #861
Medlem
sirJKs avatar
kanske inte inne på rätt tråd nu men...

Har problem med att få internet uppkoppling på mitt ps3, internetet funkar på min dator men inte på konsolen. Det står att det hittar en ipadress men ingen internett åtkomst, tips?
Citera
2012-05-24, 17:57
  #862
Medlem
StayDENCHs avatar
Har precis fått hem ps3 slim och spelat lite red dead med ett par polare. Jag gick in på store och laddade ner expansion o shit men nu typ 2 timmar senare kan jag inte komma in på store!

Undergoing maintence står det... Är det för alla?
Citera
2012-05-24, 19:02
  #863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayDENCH
Undergoing maintence står det... Är det för alla?

Ja.

http://blog.eu.playstation.com/2012/...maintenance-9/
Citera
2012-05-24, 19:29
  #864
Medlem
StayDENCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Ja.

http://blog.eu.playstation.com/2012/...maintenance-9/
Haha så sjukt irriterande när jag gått runt och väntat på att PS3t ska komma på posten sen förra Fredags och nu när den väl kommer så kan jag ändå spela online längre xD

Aja tack för hjälpen! Blir väl att gå tillbaka till mitt 360 igen tills det funkar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback