Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-02, 15:04
  #985
Medlem
MiniDiscs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahistheverybest
Vad för kabel är det man använder för att koppla in kontrollen? (Kan inget alls om detta...) Köpte ett gammalt PS3 med två kontroller och sladdarna var typ 1 m långa. Jobbigt att sitta precis framför tvn och spela. Man vill ju ha åtminstone 3-5 meter.

USB-A till USB-mini. Notera att det finns något som heter USB-micro och den ska du inte ha.
Citera
2019-01-02, 15:07
  #986
Medlem
The_Aces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahistheverybest
Vad för kabel är det man använder för att koppla in kontrollen? (Kan inget alls om detta...) Köpte ett gammalt PS3 med två kontroller och sladdarna var typ 1 m långa. Jobbigt att sitta precis framför tvn och spela. Man vill ju ha åtminstone 3-5 meter.

Kontrollerna kommunicerar via blåtand och går att använda trådlöst om inte batteriet i dom är helt slut.
Citera
2019-01-17, 12:56
  #987
Medlem
Tack för svar Minidisc och The_Ace!
Citera
2019-07-01, 17:36
  #988
Medlem
Bluray/spelläsaren vägrar öppna, går det att lösa på något sätt? Jag kan göra annat på min PS3 om jag så önskar. Men vill jag se på fysisk film eller spela ett fysiskt spel, så går det inte att öppna läsaren. Har prövat att både trycka på knappen, och att använda min PS3 Blurayfjärrkontroll. Inget av det fungerar.
Citera
2020-12-11, 13:44
  #989
Medlem
CyberIngmars avatar
Vilket ps3 ska man välja om man vill kunna spela ps2- spel och ps på konsolen? Såg att alla inte har tillgång till backward compatibility. Är det enbart tjockisarna som kan ta både ettan och tvåan och ps3 slim ettans spel? Går det att köra filmer på alla?
Citera
2021-01-05, 22:37
  #990
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Vilket ps3 ska man välja om man vill kunna spela ps2- spel och ps på konsolen? Såg att alla inte har tillgång till backward compatibility. Är det enbart tjockisarna som kan ta både ettan och tvåan och ps3 slim ettans spel? Går det att köra filmer på alla?
De du ska ha isåfall är gamla tjocka 60 gb-modellen med modellnr: "CECHCxx" (xx kan vara olika nummer). Om det är en PAL-konsol du är ute efter är det den du ska ha om du vill ha en som är kompatibel med både PS1 och PS2.
De är PS2-kompatibla via emulator.

Vill du ha en som istället är kompatibel i hårdvaran, så är det NTSC-konsoler som gäller. Men det är väl lite långsökt om du bor i Europa.

https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_models - mer info om de olika modellerna.
Citera
2021-01-09, 17:21
  #991
Medlem
Lamperouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
De du ska ha isåfall är gamla tjocka 60 gb-modellen med modellnr: "CECHCxx" (xx kan vara olika nummer). Om det är en PAL-konsol du är ute efter är det den du ska ha om du vill ha en som är kompatibel med både PS1 och PS2.
De är PS2-kompatibla via emulator.

Vill du ha en som istället är kompatibel i hårdvaran, så är det NTSC-konsoler som gäller. Men det är väl lite långsökt om du bor i Europa.

https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_models - mer info om de olika modellerna.

Är man beredd att lägga in custom firmware på sin PS3 som idag är väldigt enkelt utan att skruva upp sin enhet så kan alla PS3or köra PS2 spel via emulering, inte lika bra som de gamla tjocka 60GB-modellerna dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback