Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-04, 19:34
  #241
Medlem
Jävla crap.
Nytt spel o inge live.
Nån uppdatering eller nån hackare i farten
Citera
2012-10-04, 19:39
  #242
Medlem
enligt en kompis som har talat med supporten precis så ligger i princip hela xbox-live nere i sverige.
Citera
2012-10-04, 20:55
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druqs
enligt en kompis som har talat med supporten precis så ligger i princip hela xbox-live nere i sverige.
Personligen har jag inga problem med att ansluta till Xbox LIVE, just nu kl. 20:55. Dessutom har jag ett tiotal svenska användare på kontaktlistan som är online.

XBOX LIVE SERVICE STATUS

Citat:
Ursprungligen postat av Xbox LIVE Service Status
Account - Up and Running
Matchmaking - Up and Running
XBOX LIVE Marketplace - Up and Running
XBOX LIVE Service - Up and Running
Zune - Up and Running
Citera
2012-10-04, 21:01
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Personligen har jag inga problem med att ansluta till Xbox LIVE, just nu kl. 20:55. Dessutom har jag ett tiotal svenska användare på kontaktlistan som är online.

XBOX LIVE SERVICE STATUS

Gick igång för mig igen runt klockan 8 och har fungerat sedan dess.
Citera
2012-10-13, 19:03
  #245
Medlem
Jag har inte kunnat spela på liven sen jag fick spelet, problemet är att min anslutning till motståndaren alltid bryts.

Jag har gjort följande för att få ordning på problemet:

- Öppnat portarna som man skall öppna enligt xbox hemsida.
- Stängt av brandväggen i routern.

Jag har Telia 8mbit med en Thomson TG789vn router för de som vill ha den infon.

Jag ger snart upp! HJÄLP!
Citera
2012-10-14, 11:02
  #246
Medlem
eribabsis avatar
Någon som känner till en sida som säljer Microsoftpoints utan att behöva använda paypal? Cheapxboxlivecodes och XBOX själva kräver Paypal, så dom är uteslutade.
Citera
2012-10-18, 12:53
  #247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Någon som känner till en sida som säljer Microsoftpoints utan att behöva använda paypal? Cheapxboxlivecodes och XBOX själva kräver Paypal, så dom är uteslutade.
Men skit kör dom med paypal, jag som tänkte handla där ifrån
Citera
2012-10-20, 12:17
  #248
Medlem
Är det någon som vet om man på något sätt kan "föra över" sparningar från ett account till ett annat? Vet inte om jag formulerade mig särskilt bra där men för att förtydliga; till exempel levels på CoD/NHL etc.
Jag gjorde nämligen ett nytt account för att jag hade så otroligt mycket skit på mitt gamla och hade inga planer på att börja lira vissa äldre spel igen, men nu ångrar jag mig så jag tog mig till Flashback för att se om någon hade erfarenhet av detta. Om det inte är möjligt överlever jag!

Men tack på förhand.
Citera
2012-10-20, 13:37
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worsnop
Är det någon som vet om man på något sätt kan "föra över" sparningar från ett account till ett annat? Vet inte om jag formulerade mig särskilt bra där men för att förtydliga; till exempel levels på CoD/NHL etc.
Jag gjorde nämligen ett nytt account för att jag hade så otroligt mycket skit på mitt gamla och hade inga planer på att börja lira vissa äldre spel igen, men nu ångrar jag mig så jag tog mig till Flashback för att se om någon hade erfarenhet av detta. Om det inte är möjligt överlever jag!

Men tack på förhand.
Det finns inget sätt att få din statistik överförd till ett nytt eller annat konto utan att du automatiskt bryter mot de regler som Xbox LIVE har upprättat. Personligen bryr jag mig inte om vad folk väljer att göra men det finns andra personer på Xbox LIVE som gör det och risken att du kommer undan med det i längden är ganska liten - speciellt om det gäller populära spel.

Det kan vara en ganska avancerad procedur om man aldrig har gjort det innan så lättast för dig är nog att du laddar ner din gamla profil och fortsätter spela på den eller att du börjar om från början på din nya profil.
Citera
2012-10-21, 18:55
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det finns inget sätt att få din statistik överförd till ett nytt eller annat konto utan att du automatiskt bryter mot de regler som Xbox LIVE har upprättat. Personligen bryr jag mig inte om vad folk väljer att göra men det finns andra personer på Xbox LIVE som gör det och risken att du kommer undan med det i längden är ganska liten - speciellt om det gäller populära spel.

Det kan vara en ganska avancerad procedur om man aldrig har gjort det innan så lättast för dig är nog att du laddar ner din gamla profil och fortsätter spela på den eller att du börjar om från början på din nya profil.

Yes ok. Tack för svaret!
Citera
2012-10-23, 21:42
  #251
Medlem
BountyKillers avatar
jippii ny uppdatering, kul att sitta med comviq surf och inte kunna ladda ner uppdateringen... försökt i över 1 timma nu men den slutar tanka efter typ 3-5%.. heja comviq! Får se när, eller OM, jag kommer in på xbox live igen... tveksamt så som det ser ut nu.

Den laddar ner i typ 200kb/s i kanske 5 sekunder, sedan slutar den ladda ner och står still i några minuter.. sedan samma sak igen, ladda ner i 5 sek, sedan sluta... KUL!
__________________
Senast redigerad av BountyKiller 2012-10-23 kl. 21:48.
Citera
2012-10-24, 01:39
  #252
Medlem
BountyKillers avatar
Nehepp.. nu kan jag inte ladda ner uppdateringen öht, får bara upp nån error ruta att det inte gick att ladda ner. trodde det var mitt comviq surf som var knas men kanske inte alls är så, jag har försökt nu i flera timmar att tanka ner den men den slutar automatiskt att ladda efter kanske 1% o sedan laddar den inget mer, låter den stå i ~5-8min (medans den inte laddar alls under dessa minuter) sedan kommer rutan upp som säger att det är något fel. hur fan ska jag få detta fixat nudå... =/ har bara comviq surfen till hands o vet ej var annars jag ska få uppdateringen nedtankad..

Bör nämnas kanske att jag aldrig haft problem att ladda ner uppdateringar förr när jag suttit med surf, endast denna som bråkar med mig. Bör också nämnas att jag kunde tanka ner själva nya dashboarden, men inte den andra uppdateringen som hör till LIVE (antar jag).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback