Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-17, 21:18
  #217
Medlem
bohrdohrs avatar
Haha Microsoft alltså, hur kan de få hålla på såhär? Skulle lira lite på min rumskompis konto för några månader sedan så tänkte att jag köper en månad guldmedlemsskap. Sen så märkte jag att de drog 69:- eller vad det var varje månad, så då försökte jag ta bort mitt kort inne på xboxen men det gick ju inte för sig då man självklart va tvungen att logga in på något konto på datorn osv. Så efter några månader så ringde jag till dom o sa att de får fan ta bort mitt kort nu (fick låtsas va min polare för att de skulle gå med på det) då det ändå hade blivit några hundra för något som jag (eller min polare) inte använde.

Så kollar jag mitt kontoutdrag denna månad och ser att de ändå har fortsatt dra 69:- även denna månad.. Fanns dock en liten kugge, de hade dragit pengar men ändå stängt av Xbox live. Jävligt schysst deal måste jag säga Aja nu gick det ta bort visakortet inne på xboxen iaf så får väll se om de drar något nästa månad. Isåfall så får man väll ringa o fråga vad fan de håller på med, men nu så orkar man inte tjafsa om någon struntsumma vilket väll också är deras plan antar jag.

Så utfärdar en liten varning, använd inte ert kort på ett konto som ni inte har full tillgång till då det kan vara ett helvete att få bort kortet!
Citera
2012-07-17, 22:40
  #218
Medlem
håller med ovanstående att det är fittigt att det läggs in på autorenewal när man köper live via boxen. men det är bara att gå in på xbox.com å ta bort det. kan för övrigt rekommendera http://www.cheapxboxlivecodes.com/ för köp av både poäng och live.
Citera
2012-08-12, 00:48
  #219
Medlem
AhPuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohrdohr

Aja nu gick det ta bort visakortet inne på xboxen iaf så får väll se om de drar något nästa månad.

Så utfärdar en liten varning, använd inte ert kort på ett konto som ni inte har full tillgång till då det kan vara ett helvete att få bort kortet!

Hur gjorde du det? Vill gärna få bort mitt visa från boxen.
Citera
2012-08-22, 14:15
  #220
Medlem
WilleGs avatar
TILL ALLA
Det är värdelöst att köpa via XBOX Lives egna tjänst. De bara fortsätter dra pengar sen tjänar du knappt pengar på det. Köp vi cheapxboxlivecodes.com istället. Funkar skit bra!
Citera
2012-08-27, 17:31
  #221
Medlem
Nu är det så att jag inte kan joina mina polare när dom sitter och lirar, funkar att joina partyn ibland men när man ska joina deras spel så går det absolut inte. Läste runt på xbox att det kunde hända pga någon nat sak dock har jag inte fått någon varning. Men tänkte försöka följa beskrivningen men har ingen aning om hur man öppnar portar också vidare. Hjälp! Tack!
Eller är det något annat skit?

http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-l...at-type-strict
Citera
2012-08-27, 21:00
  #222
Medlem
Någon måste väll kunna hjälpa mig? Oerhört irriternade..
Citera
2012-08-28, 13:10
  #223
Medlem
bohrdohrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AhPuch
Hur gjorde du det? Vill gärna få bort mitt visa från boxen.

Lite sent svar, men gick först efter att jag hade ringt och sagt till dom att jag inte ville ha Xbox live mer. Sen drog de som sagt pengar ändå även fast det inte gick att lira sen. Men kunde iallafall ta bort kortnumret när man gick in på Acount details eller liknande och klickade fram till kortinfon.
Citera
2012-08-28, 13:35
  #224
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinterJumper
Någon måste väll kunna hjälpa mig? Oerhört irriternade..
Google på hur man öppnar portar på din router/nat. Kolla även med dina kompisar om deras portar är okej.
Citera
2012-08-28, 16:15
  #225
Medlem
AhPuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohrdohr
Lite sent svar, men gick först efter att jag hade ringt och sagt till dom att jag inte ville ha Xbox live mer. Sen drog de som sagt pengar ändå även fast det inte gick att lira sen. Men kunde iallafall ta bort kortnumret när man gick in på Acount details eller liknande och klickade fram till kortinfon.

Tack! Bättre sent än aldrig.

Gör det enkelt för mig och ringer banken och säger att jag tappat mitt kort, Började bli så sliten så lika bra. Då kan XBL försöka dra hur mycket dom vill.
Citera
2012-08-29, 03:38
  #226
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinKn069
Hallåij!
...
Skapa ett nytt konto så får du 1 månad gratis Gold på det nya kontot.
Citera
2012-08-30, 16:48
  #227
Medlem
Jockeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinterJumper
Nu är det så att jag inte kan joina mina polare när dom sitter och lirar, funkar att joina partyn ibland men när man ska joina deras spel så går det absolut inte. Läste runt på xbox att det kunde hända pga någon nat sak dock har jag inte fått någon varning. Men tänkte försöka följa beskrivningen men har ingen aning om hur man öppnar portar också vidare. Hjälp! Tack!
Eller är det något annat skit?

http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-l...at-type-strict


Hello.

Hade samma problem för några år sedan. Extremt störigt.

Verkar onekligen vara portarna du måste öppna.
Det är rätt segt om man inte vet vad man håller på med, men det är riktigt simpelt att göra. Vad har du för router? Om du tycker att det är jättekrångligt att öppna själv så kan du säkert ringa företaget så kan dom förklara för dig. Borde gå lätt det här!

Här är portarna du ska öppna:
http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-l...used-xbox-live

Hoppas det hjälper!
Citera
2012-09-02, 11:49
  #228
Medlem
millekillens avatar
Om du har en firmware-moddad eller Jtag:ad box -
är det någon "fara" att koppla upp sin box på nätet ?

Jag menar INTE att spela live , utan att bara ha den kopplad till nätet , för att hämta hem demos m.m.
Kan man stänga av uppdateringarna som Microsoft skickar ut ???
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback