Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-07-30, 17:01
  #109
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Hej,

Tänkte bara fråga här på Flashback ifall ni tycker att det är lönt att flytta till london och satsa på en skådespelar karriär, har aldrig någonsin medverkat i någon teaterscen eller någon film (inte ens som statist) tänkte kolla är det lönt att flytta dit och satsa på det?

Vid sidan om det kan man ha något supportjobb så att man kan försörja sig själv.

Har du stått på en scen någon gång?
Citera
2018-07-30, 17:49
  #110
Avstängd
creepingdeaths avatar
varför flytta till london? våra svenska stjärnor har ju utbildat sig på hemmaplan.
Citera
2018-07-30, 18:40
  #111
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Hej,

Tänkte bara fråga här på Flashback ifall ni tycker att det är lönt att flytta till london och satsa på en skådespelar karriär, har aldrig någonsin medverkat i någon teaterscen eller någon film (inte ens som statist) tänkte kolla är det lönt att flytta dit och satsa på det?

Vid sidan om det kan man ha något supportjobb så att man kan försörja sig själv.
Tror knappast att din engelska kan kvalificera dig för något sådant. Du är också helt utan meriter.
Du är född på 90-talet eller hur?
Citera
2018-07-30, 23:26
  #112
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
Tror knappast att din engelska kan kvalificera dig för något sådant. Du är också helt utan meriter.
Du är född på 90-talet eller hur?

Precis jag är född på 90 talet
Citera
2018-07-30, 23:46
  #113
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Hej,

Tänkte bara fråga här på Flashback ifall ni tycker att det är lönt att flytta till london och satsa på en skådespelar karriär, har aldrig någonsin medverkat i någon teaterscen eller någon film (inte ens som statist) tänkte kolla är det lönt att flytta dit och satsa på det?

Vid sidan om det kan man ha något supportjobb så att man kan försörja sig själv.


Svårt att se hur det skulle kunna vara bättre än att utbilda sig i Sverige. Det finns många bra utbildningar i Sverige och sedan får du klättra på "karriärstegen" via mindre teatrar,s tatistjobb, mindre roller i filmer och senare söka till filmer/teatrar utomlands om det lockar. Finns även kurser i Sverige där man tränar agerar på engelska.

Att som helt ny utan erfarenhet åka till London och hoppas på det bästa känns minst sagt tveksamt.
Citera
2018-08-03, 18:16
  #114
Medlem
Argh123s avatar
Medverka i film eller serieproduktion

Hej hur goda chanser kan man ha att medverka i film eller serie? Alltså syftar inte på någon huvud eller biroll utan mer som "snubben som stod i kassan" i en sekvens ... Så att man kan skryta med "kolla där, jag har spelat mot NN". Jag vet att man kan medverka i publiken för TV inspelning, men då är chansen att ses på TV lika stor som en vanlig sporthändelse... Dvs inte inte alls lika stor. Reklam är inte så intressant som film eller TV, men självklart en början...

Tipsa gärna om hemsidor att vända sig till.

Edit: Ber hemskt mycket om ursäkt, men tydligen hade jag redan en tråd skapad. Dock utan respons. Är det något som är oklart eller saknas intresse kring dessa ämne?
(FB) medverka i film eller tv-serie
__________________
Senast redigerad av Argh123 2018-08-03 kl. 18:23.
Citera
2018-11-09, 12:33
  #115
Medlem
LosNeas avatar
Utan att kränka någon med min tanke, men jag funderar på om man inte bara ska försöka kontakta någon via Facebook och be om att få visa upp något och sen vara jävligt övertygande om att man tror att man besitter sådär unika förmågor att göra en jävligt bra roll.

Och jag skriver detta för jag tror faktiskt jag hade gjort det bättre själv, men ibland köper jag inte alls en karaktär eller en roll för skådespelaren är så fruktansvärt värdelös på att förmedla, och då tycker jag det är så bortkastat.

Blir lite smått sugen att försöka mig på min egen tanke nu när jag skriver detta, menar inte alls att det inte ligger hårt och mycket arbete bakom vägen till en stor roll men i dagens värld känns det som att man bara ska chocka med lite arrogans och självkänsla.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback