Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-05, 11:25
  #265
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Håller med dig delvis... Dock så anser jag att man kan ha affär där etc. Det är ju i allas intresse att de nationalistiska vildarna försvinner från de civiliserade områdena. Som du själv säger skulle även jag stödja att dom fick ett område, jag skulle dock även kämpa för att storföretagen skulle bidra till dem så att dom faktiskt håller sig där..

Menar, om det är frivilligt att bo där och det är rena misären kommer dom ju inte försvinna från de områden som bebos av oss civiliserade människor. Vi vill att det skall vara ett område dom faktiskt vill till..

Tyvärr finns det inga bra händelser att se tillbaka till när det kommer till extremistiskt ideologiska reservat eller mark ägd av sekter med en extrem ideologisk bakgrund.

Man måste se det för vad det är. Visst kanske arla och Ica skulle kunna tänka sig att fortsätta ett lönsamt samarbete med denna nazi-reservat. Men eftersom de redan tagit avstånd från samhället totalt och antagligen. Även förlora jobb osv så kommer ju detta reservat inte vara speciellt ekonomiskt vinstbärande.

Befolkningen i reservatet kan på sin höjd göra svenskt arisk folkkonst att sälja. Typ små korgar med bilder på Hitler eller Per Albin. Men då måste ju reservatet tillåta en ganska stor anstormning av turister.

Och hur hade dessa vita krigare känt det när en stor flock icke arier kom och titta på de som en liten flock apor.
Citera
2014-04-05, 11:32
  #266
Medlem
hansl77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
För de flesta svenskar inte vill det...

Däremot skulle jag som sagt stödja att nationalister fick ett område som dom kunde sköta hur dom så önskade. Dom skulle slippa att se invandrare, och vi skulle slippa nationalister. Det är en win-win. Båda sidorna blir nöjda.

Om jag förstått dig rätt finns det två sidor, de som vill slippa invandrare helt och de som inte har några synpunkter på volymerna?
Citera
2014-04-06, 08:37
  #267
Medlem
Quid pro quos avatar
Detta är en vacker tanke men jag börjar bli av åsikten att den tyvärr är omöjlig att genomföra.
Globalisterna kommer alltid att vilja tvinga på oss horderna av utlänningar till vilket hörn vi än försöker dra oss undan.
Företeelsen och ideologin bakom mångkulturen måste dödas en gång för alla och det måste göras över gränserna gemensamt av alla de viktigaste europeiska folken.
Citera
2014-04-06, 10:38
  #268
Avstängd
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansl77
Om jag förstått dig rätt finns det två sidor, de som vill slippa invandrare helt och de som inte har några synpunkter på volymerna?

Är osäker på om jag förstår skillnaden du försöker uttrycka.

Det jag sa var att jag anser att nationalister borde lägga samman sina pengar, köpa ett privat område, och skapa sitt lilla whitetopia. Vi som är för mångkultur (dock inte nödvändigtvis för helt fri invandring) slipper nationalisterna, och nationalisterna slipper oss samt de mörkhyade. Alla vinner.
Citera
2014-04-06, 10:39
  #269
Avstängd
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Detta är en vacker tanke men jag börjar bli av åsikten att den tyvärr är omöjlig att genomföra.
Globalisterna kommer alltid att vilja tvinga på oss horderna av utlänningar till vilket hörn vi än försöker dra oss undan.
Företeelsen och ideologin bakom mångkulturen måste dödas en gång för alla och det måste göras över gränserna gemensamt av alla de viktigaste europeiska folken.

Fast JAG är ju en av de där globalisterna och jag uttrycker ju just en motsatt åsikt. Jag anser att alla sidor skulle vinna på ett eget område åt nationalisterna. Vi vill inte se nationalisterna, dom vill inte se oss samt mörkhyade. Ni kan få Öland eller något i min mening..
__________________
Senast redigerad av Rationalisterna 2014-04-06 kl. 10:45.
Citera
2014-04-06, 10:45
  #270
Avstängd
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Tyvärr finns det inga bra händelser att se tillbaka till när det kommer till extremistiskt ideologiska reservat eller mark ägd av sekter med en extrem ideologisk bakgrund.

Man måste se det för vad det är. Visst kanske arla och Ica skulle kunna tänka sig att fortsätta ett lönsamt samarbete med denna nazi-reservat. Men eftersom de redan tagit avstånd från samhället totalt och antagligen. Även förlora jobb osv så kommer ju detta reservat inte vara speciellt ekonomiskt vinstbärande.

Befolkningen i reservatet kan på sin höjd göra svenskt arisk folkkonst att sälja. Typ små korgar med bilder på Hitler eller Per Albin. Men då måste ju reservatet tillåta en ganska stor anstormning av turister.

Och hur hade dessa vita krigare känt det när en stor flock icke arier kom och titta på de som en liten flock apor.

Ja om hela deras samhälle skiter sig så har vi ju iaf kort på handen att deras ideologi inte fungerar. Ett direkt bevis emot nationalism att ta upp i alla tider där efter. Låt dom försöka, och låt oss stödja deras försök. I bästa fall blir vi av med dem, i sämre fall får vi ett klockrent argument emot dem (som dom iofs ändå inte kommer förstå eftersom dom är mentala kalhyggen).

I kort anser jag dock vi bör försöka, än mer tycker jag dom borde försöka. Menar, en grupp på 5-15000 peroner som bara sitter å grinar och klagar på sin situation och det enda dom lyckas göra åt den är att gå ut och slå folk och på det sättet öka samhällets hat emot dem. VAd sägs om att ni nationalister tänker lite framåt istället för att planlöst glida runt å bruka våld till ingen nytta? (självklart bara riktat emot de som brukar våld)
Citera
2014-04-06, 13:35
  #271
Medlem
hansl77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Är osäker på om jag förstår skillnaden du försöker uttrycka.

Det jag sa var att jag anser att nationalister borde lägga samman sina pengar, köpa ett privat område, och skapa sitt lilla whitetopia. Vi som är för mångkultur (dock inte nödvändigtvis för helt fri invandring) slipper nationalisterna, och nationalisterna slipper oss samt de mörkhyade. Alla vinner.

Du menar alltså på fullaste allvar att det essentiellt sett bara finns två grupper i Sverige? Hur mycket invandring ska det vara i ditt browntopia då?

Om de som ville bo "vitt" bröt sig ut skulle snart fler vilja ha självstyre. Eller menar du på allvar att det bara är svenska nationalister som är kapabla till separatism i den här världen?

Nu stöder inte jag en balkanisering av Sverige. Splittringen av landet var dock precis vad mångkulturförespråkarna på 60- och 70-talen önskade sig.
Citera
2014-04-06, 13:45
  #272
Avstängd
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansl77
Du menar alltså på fullaste allvar att det essentiellt sett bara finns två grupper i Sverige? Hur mycket invandring ska det vara i ditt browntopia då?

Om de som ville bo "vitt" bröt sig ut skulle snart fler vilja ha självstyre. Eller menar du på allvar att det bara är svenska nationalister som är kapabla till separatism i den här världen?

Nu stöder inte jag en balkanisering av Sverige. Splittringen av landet var dock precis vad mångkulturförespråkarna på 60- och 70-talen önskade sig.

Nej, jag tillhör en annan långt mindre grupp som tänker göra som jag föreslagit, dvs starta ett eget litet samhälle där vi slipper det vi ogillar i samhället. Men nationalister som grupp skulle kunna skapa ett samhälle och på så sätt slippa de saker dom ogillar. Känns bättre än att sitta på FB och klaga.

Jag är för en total globalisering av världen, men jag tror inte det är riktigt dags än. För tillfället anser jag att invandringen skall minskas och begränsas till endast människor i extrem nöd och högutbildade, fram tills dess att alla är sysselsatta etc. Sen kan vi öppna upp igen. Målet för mig är en mänsklig monokultur, där vi är planetära och har lämnat nationalstaten. Allting i mänsklig historia tyder på att det sker förr eller senare.

Nej, men jag har inget emot att det finns små-samhällen i samhället. Skulle gärna se en svensk Chinatown etc..
Citera
2014-04-06, 14:11
  #273
Medlem
hansl77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Nej, jag tillhör en annan långt mindre grupp som tänker göra som jag föreslagit, dvs starta ett eget litet samhälle där vi slipper det vi ogillar i samhället. Men nationalister som grupp skulle kunna skapa ett samhälle och på så sätt slippa de saker dom ogillar. Känns bättre än att sitta på FB och klaga.

Jag är för en total globalisering av världen, men jag tror inte det är riktigt dags än. För tillfället anser jag att invandringen skall minskas och begränsas till endast människor i extrem nöd och högutbildade, fram tills dess att alla är sysselsatta etc. Sen kan vi öppna upp igen. Målet för mig är en mänsklig monokultur, där vi är planetära och har lämnat nationalstaten. Allting i mänsklig historia tyder på att det sker förr eller senare.

Nej, men jag har inget emot att det finns små-samhällen i samhället. Skulle gärna se en svensk Chinatown etc..

Håller med om att det gnälls för mycket här och naturen kommer välja bort de som just gnäller isf att handla.
Mycket av kritiken mot globaliseringen handlar också om vem som får makten över både människor och naturresurser, dvs klassiska vänsterfrågor. Hur ska den nationslösa, industrialiserade och kapitalistiska globala världen förvaltas? (Sorry för OT)

Bidrar med en liten kampsång:
https://www.youtube.com/watch?v=tawofv55ZiY
Citera
2014-04-07, 11:11
  #274
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Detta är en vacker tanke men jag börjar bli av åsikten att den tyvärr är omöjlig att genomföra.
Globalisterna kommer alltid att vilja tvinga på oss horderna av utlänningar till vilket hörn vi än försöker dra oss undan.
Företeelsen och ideologin bakom mångkulturen måste dödas en gång för alla och det måste göras över gränserna gemensamt av alla de viktigaste europeiska folken.

Snarare är det omöjligt att vinna om man redan bestämt sig för att förlora.

I övrigt är mångkulturen otrevlig men i det långa loppet så kommer den endast att ha stärkt det nordiska folket. Detta då smältdegeln endast drabbar de med dåliga gener. Detta innebär att det nordiska folket slutligen kommer att bli starkare än det någonsin varit medan världens alla skräpmänniskor kommer förvandlas till kreoliserat boskap.
Citera
2014-04-07, 16:16
  #275
Avstängd
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansl77
Håller med om att det gnälls för mycket här och naturen kommer välja bort de som just gnäller isf att handla.
Mycket av kritiken mot globaliseringen handlar också om vem som får makten över både människor och naturresurser, dvs klassiska vänsterfrågor. Hur ska den nationslösa, industrialiserade och kapitalistiska globala världen förvaltas? (Sorry för OT)

Bidrar med en liten kampsång:
https://www.youtube.com/watch?v=tawofv55ZiY

I ett ideal-system ser jag gärna att makten hålls av en dator eller vad man skall säga. DVS att fördelning etc sker genom ett datasystem som fördelar resurser dit de bäst behövs/gör nytta. Fast den verkligheten är vi många år ifrån..

Dock är det lite OT ja, för betvivlar att nationalisterna tänker ha något sådant system om dom skapar ett samhälle..
Citera
2015-01-03, 11:46
  #276
Medlem
Arlorks avatar
Bilda samhällen

Jag är intenationalist. Men jag är etnisk svensk och känner stolthet över att vara svensk. Precis som en alban kan vara stolt över sitt folk. Politiskt är jag inte affilierad något alls. Däremot avskyr jag vänsterns sätt att försvara ett multietniskt samhälle. Jag ser dock annorlunda på nationalism än dom flesta här. I mitt tycke ska nationalism visa upp en god karaktär. Istället för att utveckla ett hat har jag valt att välja en väg där jag vill att Sverige avpopulariseras av människor som vägrar underkasta sig vårt lands kultur. Den vägen vänstern har valt leder till undergång. Islamism och stagnerat arabisk kultur har ingen plats i Sverige.

Hur som helst. Jag förstår inte varför etnonationalister inte bildar egna samhällen. Det finns gott om utflyttningsorter som har plats och där det finns möjlighet att bygga upp etniskt svenska orter. Är inte detta ett mer rimligt alternativ än skrika efter en revolution?

Mvh
Arlork
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback