Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-29, 06:00
  #1261
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Har ditt PS3 senaste systemprogramvara version 4.86?
Youtube behöver kanske också uppdateras? https://youtu.be/68V88852UO0
Tack, men jag hade redan gjort dessa två försök innan du svarade. Youtube fungerar ändå inte som det ska. När jag försöker uppdatera via internet i konsolens inställningsmeny, så står det att det finns inga fler uppdateringar att göra.
Citera
2021-04-04, 12:16
  #1262
Medlem
Gosifs avatar
Stora problem med nedladdning av spel köpta för några dagar sen, också problem med spel som är nedladdade, står att konsolen inte är aktiverad men den är aktiverad..

Kommer upp felkoder..

Och Sony bryr sig inte..

Läst att det är strul för ps4-ägare med psstore också
Citera
2022-07-19, 20:50
  #1263
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Kopplade ihop konsolen efter några år av inaktivitet åt sonen, ett X antal uppdateringar senare så kom vi till den sista där man skulle logga in med hjälp av QR kod. Fick byta email med.

Efter detta var gjort så bytte vi nick till något mer passade för sonen och sedan tröck jag in några spel, nu visade det sig ju att det inte går att få upp upp sparad data... okey vi bytte saker kanske var det pga detta.

Men märke nu dag 2 att det inte sparades data från igår, är det inte autospar längre eller måste man ha det där PLUS tjänsten för att spara nu mera?
Citera
2022-07-24, 15:46
  #1264
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
ett X antal uppdateringar senare så kom vi till den sista där man skulle logga in med hjälp av QR kod.
Hur fan lyckades du med det? Jag lyckades generera ett lösenord för enhetskonfiguration men när jag tryckte in det så kom jag till samma QR kod meddelande. Men efter lite googlande så upptäckte jag att jag behövde aktivera 2-stegs verifikation men där så generar det en 106 karaktärer lång kod och rutan där man ska trycka in den koden tillåter bara 6 karaktärer.

Men får ju fan lust att begå en masskjutning på Sonys kontor på grund av sånt här.
Citera
2022-07-24, 18:48
  #1265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Kopplade ihop konsolen efter några år av inaktivitet åt sonen, ett X antal uppdateringar senare så kom vi till den sista där man skulle logga in med hjälp av QR kod. Fick byta email med.

Efter detta var gjort så bytte vi nick till något mer passade för sonen och sedan tröck jag in några spel, nu visade det sig ju att det inte går att få upp upp sparad data... okey vi bytte saker kanske var det pga detta.

Men märke nu dag 2 att det inte sparades data från igår, är det inte autospar längre eller måste man ha det där PLUS tjänsten för att spara nu mera?

Alla savegames sparas ju på hårddisken, du kan hitta dom om du går på menyn spel och sen "verktyg för sparade data". Men för att det ska backupas online så måste man ha playstation plus...
Citera
2022-07-24, 18:49
  #1266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Hur fan lyckades du med det? Jag lyckades generera ett lösenord för enhetskonfiguration men när jag tryckte in det så kom jag till samma QR kod meddelande. Men efter lite googlande så upptäckte jag att jag behövde aktivera 2-stegs verifikation men där så generar det en 106 karaktärer lång kod och rutan där man ska trycka in den koden tillåter bara 6 karaktärer.

Men får ju fan lust att begå en masskjutning på Sonys kontor på grund av sånt här.

Det var helt smärtfritt för mig att logga in med "enhetslösenordet", testa att köra en "rebuild database" och "restore filesystem" på konsolen. Det tar inte bort nån data utan är mer som en cachetömning kan man säga. Brukar lösa om man har skumma problem.

Kod:
On PS3, restore file system and rebuild database: Turn off PS3. Hold the power button until it turns off again.  Turn it on by holding the power button and wait for two quick beeps.  Release the button and you will be in the recovery menu.  From here, you can restore the file system or rebuild the database.  These are the two options in that menu that may improve performance without wiping all your game progress.  Restoring file system checks for corrupt/missing system files and rebuilding the database cleans up your storage space.  WARNING!  If you rebuild the database, you will lose messages, playlists, music, videos and certain system settings.  You will not lose your game progress or trophies.
Citera
2022-07-25, 16:28
  #1267
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s4nd33p
Alla savegames sparas ju på hårddisken, du kan hitta dom om du går på menyn spel och sen "verktyg för sparade data". Men för att det ska backupas online så måste man ha playstation plus...

Ja sparad data finns där, men har ej laddats upp vid spel nu.

Autosave funktionen är borta med konstigt nog.
Citera
2022-07-28, 11:13
  #1268
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Ja sparad data finns där, men har ej laddats upp vid spel nu.

Autosave funktionen är borta med konstigt nog.

Efter att ha letat runt lite så är det speltillverkaren som fuckat upp vid någon uppdatering 2020.

Tydligen sparas inte spelad data, gäller de flesta COD spelen, såvida man inte haft konto innan och sparat då på just det kontot.

Eftersom jag skapade nytt så blev det skit helt enkelt.
Citera
2023-02-26, 00:04
  #1269
Medlem
Hej.
Kan man använda/ansluta mobilens surf(internet Android) till ps3?
Har liksom inget wifi eller mobilt bredband.
Enbart 100gb surf.

Lönt att köpa en ps3?
Citera
2024-01-07, 17:14
  #1270
Medlem
Hej!
Har ett ps3 med en massa spel. Går det att samla alla sina spel på ett USB eller liknande? Så ingen skiva behövs i utan du kan välja allt på ditt ps3.

Funderar på att köpa ett ps5 men vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig. Är så glad för mitt ps3 men finns inga bra spel längre.
Citera
2024-01-07, 17:22
  #1271
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av txrgus
Hej!
Har ett ps3 med en massa spel. Går det att samla alla sina spel på ett USB eller liknande? Så ingen skiva behövs i utan du kan välja allt på ditt ps3.

Funderar på att köpa ett ps5 men vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig. Är så glad för mitt ps3 men finns inga bra spel längre.
Man kan lägga in på USB om man installerat custom firmware men då går det inte att spela online om det är viktigt, har själv ett PS3 där jag hade mycket spel installerat men kör med PS4 nu som jag inte har ändrat på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback