Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-03, 22:25
  #1129
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klissster
Nej har jag inte testat. Hittar jag mjukvaran på PSN hemsida eller på Sony någonstanns?
Låter som något som borde funka! Dock fick jag låna polarens konsol men ska testa uppdatera den när jag vet hur man gör.
Du hämtar uppdateringen från Playstations hemsida, lägg över PS3UPDAT.PUP till mappen UPDATE som skall ligga i mappen PS3 på ditt usb och tänk på att stickan måste vara formaterad för filsystem FAT32.
Du kan också testa detta tipset:
(FB) Playstation 3 stänger av sig för det kan vara att den blir för varm när den hänger sig.
Citera
2014-09-26, 15:53
  #1130
Medlem
Ovcharkas avatar
Kunde inte lägga till fundsPlaystation Store. Blev fel adress hela tiden.

Gick in på Kontoinställningar -> Kontoinformation -> Språk och bytte till Svenska (Tid. engelska). Funkade perfekt efter det.

Bara så ni vet.
Citera
2014-10-22, 14:28
  #1131
Medlem
Ps3 har fått problem.

eller fjärrkontrollen. så fort ja startar upp ps3an och fjärrkontrollen. så blinkar alla 4 lampor hela tiden och inget funkar.kopplar in den me laddkablen men funkar inte.går de återställa allt utan använda fjärrkontrollen?

detta inträffade när ja försökte samkoppla mobilen med ps3an.
Citera
2014-10-26, 12:26
  #1132
Medlem
När jag ska in på PSN på min PS3 fastnar jag på en tom första sida med blå bakgrund och några alternativ som "Sök" och "Varukorg" längst uppe, som jag inte kan välja. Det enda sättet att komma därifrån är att starta om konsolen. Har testat att installera om PSN Store men det hjälper inte.

Vad är fel? Allt fungerade för ett par dagar sedan.
Citera
2014-10-27, 12:28
  #1133
Medlem
Hej alla goa och glada.
Det är så att jag har två ps3. Det ena fick jag av min bror pga att blu-ray läsaren slutade funka och han köpte ett nytt. Funkar i övrigt bra och har använt den i barnens rum för kolla filmer via netflix och USB minnen. Häromdagen åkte jag ut för ylod på mitt andra ps3. Jag plockade ner skiten värmde upp moderkortet och sedan gpu och CPU. Och så vidare. Funkar nu allafall. Nu ska jag komma till saken. Undertiden jag lätt modekortet svalna satte jag in den fungerande blurayen i ps3:an där blurayen ej fungerade. Och den vägrade ta emot skivor trots jag satt i kablarna rätt. Den reagerade inte det minsta när jag försökte stoppa in skivan. Men när jag satte i den i ps3:an med det fixade ylod tar den emot skivan och spelar som den ska. Så vad kan vara orsaken att mitt ena ps3 inte tar emot skivor även om spelaren är fungerande? Det är ett ps3 40gb första modellen. Har testat med tre olika kompletta bluray spelare. Har även testat byta kontrollerkort på de olika blurayspelarna. Men den vägrar ta emot skivor. Dock sätter jag skivan halvvägs in och håller in ejelct knappen. Då tar den in skivan men spottar ut den igen. Nån som har något tips?
Mvh Tobbe
Citera
2014-10-31, 10:37
  #1134
Medlem
Nick Nacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
När jag ska in på PSN på min PS3 fastnar jag på en tom första sida med blå bakgrund och några alternativ som "Sök" och "Varukorg" längst uppe, som jag inte kan välja. Det enda sättet att komma därifrån är att starta om konsolen. Har testat att installera om PSN Store men det hjälper inte.

Vad är fel? Allt fungerade för ett par dagar sedan.
Har exakt samma problem och har en kompis som har samma problem. Bara texten längst upp och sen låser sig skiten. PS Store funkar dock på PS4an men inte 3an här... Varit så i ett par dagar. Vad göra?
Citera
2014-10-31, 21:49
  #1135
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nick Nack
Har exakt samma problem och har en kompis som har samma problem. Bara texten längst upp och sen låser sig skiten. PS Store funkar dock på PS4an men inte 3an här... Varit så i ett par dagar. Vad göra?

Verkar ha blivit något fel med uppdatering de nyligen gjorde, uppenbarligen ska bara den Europeiska versionen klydda.
Citera
2014-11-02, 23:10
  #1136
Medlem
Tabort
__________________
Senast redigerad av Tobbehbg 2014-11-02 kl. 23:16.
Citera
2014-11-03, 21:47
  #1137
Medlem
Det händer ju inget.
Citera
2014-11-07, 12:32
  #1138
Medlem
Bikkes avatar
Ps3an läser inte skivor, varken spel/bd/dvd.
Min gissning är att lasern är trasig. Men, bör det då inte komma upp något felmeddelande om att den ej kan läsa skivan?
Citera
2014-11-07, 20:18
  #1139
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikke
Ps3an läser inte skivor, varken spel/bd/dvd.
Min gissning är att lasern är trasig. Men, bör det då inte komma upp något felmeddelande om att den ej kan läsa skivan?
På min förra PS3 slim (med trasig läsare) fick jag iaf ett felmeddelande vid varje uppstart.
Kanske inte är så på phat, om det nu är det du sitter med?
Citera
2014-11-08, 13:30
  #1140
Medlem
Bikkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac
På min förra PS3 slim (med trasig läsare) fick jag iaf ett felmeddelande vid varje uppstart.
Kanske inte är så på phat, om det nu är det du sitter med?

Det är en slim. Uppstart och allt utöver läsningen är normalt. Stoppar in en skiva, det piper till som vanligt, klockan i övre högra hörnet snurrar ca två varv men skivan börjar inte snurra. Den kommer ut i samma position som den åkte in.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback