2007-11-24, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av läskautomat
Okej nu reder vi detta once and for all!

Snälla backa några inlägg och förklara VAD det är som är så jävla oklart med mitt resonemang!? "TYPISKT SÅNT SKIT RIKA SKÅDISAR GÖR!" Oj vad svårt det är att förstå hur jag tänker.
Ja det är svårt! "Typiskt sånt skitrika skådisar gör", min vän, det är inte bara skitrika skådisar som öppnar fonder till förmån för diverse ändamål, det är tvärtom ganska vanligt bland oss vanliga dödliga också.

Citat:
Jag tycker det är bedrägligt beteende är det så svårt att klura ut? Behöver inte vara konstigare än så
Är det bedrägligt att öppna en fond till förmån för forskning inom ett område där det uppenbarligen behövs mer resurser?

Citat:
Det är ett idiotiskt beteende men fullt normalt, det blir mer uppmärksammat bland svinrika skådisar eftersom dom är mer inflytelserika. People = Shit. Skådisar/rich folks = Shit ^234680735896
Det är ett normalt och positivt beteende att vilja hjälpa till. Det är däremot idiotiskt att använda sig utav ett gammalt slipknot "slagord" på helt fel ställen som du gör gång på gång i denna tråd!
People = Shit syftar på all skit vi människor tillför denna värld. Att vi satsar mer pengar på vapenindustrier än att föda våra svältande, att vårt "ha-behov" gör att vi lägger pengar på saker vi egentligen inte behöver istället för att tex skänka till fungerande bistånds organisationer, köpa en macka till en hemlös osv osv. People = Shit betyder inte att människor är skit för att de blir vaksamma om sjukdommar först när de träffar dem själva, och att de först då börjar hjälpa till för att få bukt med sjukdomen ifråga!

Citat:
Jag vet inte, har vi förstått varandra? Jag vill reda ut det här nu innan jag får ett nervöst jävla sammanbrott och spontanmassakerar en skola och lägger ut det på youtube. Och skyller på dig och flashback. "Nyström@flashback made me do it"
Jag förstår inte ditt resonemang för fem öre. Jag förstår heller inte varför du reagerar så otroligt starkt över det här? "Nervöst jävla sammanbrott" och "spontanmassakerar en skola" över en diskussion på nätet? Du kanske inte ska befinna dig på ställen där folk kan ha olika åsikter! Har du funderat på någon frikyrklig förening istället kanske?
Citera
2007-11-24, 16:45
Medlem
muneys avatar
Håller med Nyström. Läskautomat är säkert sosse.

OnT: Ptja...
Citera
2007-11-24, 17:14
Medlem
läskautomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyström
Ja det är svårt! "Typiskt sånt skitrika skådisar gör", min vän, det är inte bara skitrika skådisar som öppnar fonder till förmån för diverse ändamål, det är tvärtom ganska vanligt bland oss vanliga dödliga också.

Nu vi om olika saker. Du snackar om folk som öppnar fonder rent allmänt.
Jag snackar inte om vanliga svenssons. Jag snackar om SKITRIKA skådisar, sånt där folk som bor i hollywood du vet, och allt annat som frodas där.
Innan visste dom inte att sjukdomen/whatever som ödelagt deras liv existerade, sen satsar dom allt på att driva forskningen framåt just inom det området. Kanske så att just dom ska överleva och sen kanske göra en film om hur de kämpat mot döden och vann eller nått sånt. Tror du att Mr Fox kommer donera pengar till cancerforskning eller alsajmers t.ex? Nä för det han gör är 100% egoistiskt och DET är bedrägligt. Jag tycker inte det är fel att folk "öppnar fonder till förmån för diverse ändamål" eller Mr Fox lägger pengar på just parkinson forskning men mannen är fortfarande en fet egoist.

Citat:
Det är ett normalt och positivt beteende att vilja hjälpa till. Det är däremot idiotiskt att använda sig utav ett gammalt slipknot "slagord" på helt fel ställen som du gör gång på gång i denna tråd!
People = Shit syftar på all skit vi människor tillför denna värld. Att vi satsar mer pengar på vapenindustrier än att föda våra svältande, att vårt "ha-behov" gör att vi lägger pengar på saker vi egentligen inte behöver istället för att tex skänka till fungerande bistånds organisationer, köpa en macka till en hemlös osv osv. People = Shit betyder inte att människor är skit för att de blir vaksamma om sjukdommar först när de träffar dem själva, och att de först då börjar hjälpa till för att få bukt med sjukdomen ifråga!

Jag lyssnar inte på Slipknot och just det där uttrycket sammanfattade bara vad jag tycker om folk allmänt. Sen vettefan varför du babblar om vapenindustrier och hemlösa....

Citat:
Ursprungligen postat av Nyström
Jag förstår inte ditt resonemang för fem öre. Jag förstår heller inte varför du reagerar så otroligt starkt över det här? Nervöst jävla sammanbrott och spontanmassakerar en skola över en diskussion på nätet? Du kanske inte ska befinna dig på ställen där folk kan ha olika åsikter! Har du funderat på någon frikyrklig förening istället kanske?

Nähe, då är det väl slutdiskuterat om du fortfarande inte förstår min kritik. Och jag var ju väldigt seriös över att massakera en skola

Citat:
Ursprungligen postat av muney
Håller med Nyström. Läskautomat är säkert sosse.

OnT: Ptja...

JAG ÄR INGEN SOSSE!!!!!!!
Citera
2007-11-24, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illbitting
Hm, tycker det borde finnas en medicin till detta som 'ungefär' har samma upplägg för dem med ADHD? Jag menar, i viss ADHD-medicin finns ett litet tillägg av Amfetamin som tydligen ska lugna ner eller något liknande (?).
Varför används inte det till Parkinssons, det kanske dämpar rycken. Eller så borde han bläjza mera, det hjälper allt!

Det är oftast bara i sjukdomsdebuten det är ryckningar sedan går det oftast över men det är inte säkert.
Citera
2007-11-24, 18:50
Bannlyst
Citat:
Nu vi om olika saker. Du snackar om folk som öppnar fonder rent allmänt.
Jag snackar inte om vanliga svenssons. Jag snackar om SKITRIKA skådisar, sånt där folk som bor i hollywood du vet, och allt annat som frodas där.
Innan visste dom inte att sjukdomen/whatever som ödelagt deras liv existerade, sen satsar dom allt på att driva forskningen framåt just inom det området. Kanske så att just dom ska överleva och sen kanske göra en film om hur de kämpat mot döden och vann eller nått sånt. Tror du att Mr Fox kommer donera pengar till cancerforskning eller alsajmers t.ex? Nä för det han gör är 100% egoistiskt och DET är bedrägligt. Jag tycker inte det är fel att folk "öppnar fonder till förmån för diverse ändamål" eller Mr Fox lägger pengar på just parkinson forskning men mannen är fortfarande en fet egoist.
Jag antar att vi inte kommer komma längre i denna diskussion, för jag tycker du resonerar helt uppåt väggarna!
Om du är mer eller mindre döende i en sjukdom, är det egoistiskt och bedrägligt att du vill hitta ett botmedel då? Och just ja, skulle hjälpa miljontals andra människor som också lider av sjukdomen...?
Om det är en bedräglig och egoistiskt inställning, så är jag stolt att kalla mig både bedräglig och egoist!

Citat:
Jag lyssnar inte på Slipknot och just det där uttrycket sammanfattade bara vad jag tycker om folk allmänt. Sen vettefan varför du babblar om vapenindustrier och hemlösa....
Okej, då är det väl så att ni båda använder sig utav samma "uttryck". Och det var Slipknots People = Shit jag förklarade. Om du inte förstod liknelsen jag berättade i det förra inlägget så är det beklagligt!
Citera
2008-06-10, 03:08
Medlem
Någon som har senaste nytt?
Citera
2008-06-10, 03:29
Medlem
bajlatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piketbussAB
Någon som har senaste nytt?

Han är högst levande... Och det ryktas om att han ska göra rösten till Tiny Tim i Robert Zemeckis (Back to the Future, Forrest Gump, Beowulf) nya film A Christmas Carol (Charles Dickens).
Citera
2008-06-10, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajlato
Han är högst levande... Och det ryktas om att han ska göra rösten till Tiny Tim i Robert Zemeckis (Back to the Future, Forrest Gump, Beowulf) nya film A Christmas Carol (Charles Dickens).
Ojdå, härligt..
Helt otroligt vilken kämpe han är.
Undrar dock vad han får för behandling.
Citera
2008-06-10, 11:33
Citat:
Ursprungligen postat av lill-lapp
Har en diskussion med min sambo huruvida Michel J Fox lever eller inte..hon påstår att han är död..och jag att han lever..nån som vet??

/lill-lappen

Fan vilken dum jävla tråd. Han är fortfarande aktiv i showbiz.
Citera
2021-06-09, 09:41
Medlem
Ördögs avatar
Man kan notera att Michael J Fox fyller 60 år i dag. Han medger att han nog inte kommer att synas i några filmer mer, eftersom han för Mr Parkinsons skull har svårt att röra sig och memorera sina repliker. Men han hävdar att sjukdomen trots allt räddade hans äktenskap. (Jag citerar en artikel i finska Ilta-Sanomat, som utgår från bland annat texter i People och Guardian).

Tråden kunde kanske användas till diskussion om Fox' filmkarriär, som nog alla under 1980-talet uppvuxna berördes av i någon mån?
Senast redigerad av Ördög 2021-06-09 kl. 09:45.
Citera
2021-06-09, 15:17
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Man kan notera att Michael J Fox fyller 60 år i dag. Han medger att han nog inte kommer att synas i några filmer mer, eftersom han för Mr Parkinsons skull har svårt att röra sig och memorera sina repliker. Men han hävdar att sjukdomen trots allt räddade hans äktenskap. (Jag citerar en artikel i finska Ilta-Sanomat, som utgår från bland annat texter i People och Guardian).

Tråden kunde kanske användas till diskussion om Fox' filmkarriär, som nog alla under 1980-talet uppvuxna berördes av i någon mån?

Söp inte Michael Fox ganska hårt innan han fick diagnosen? Senaste jag såg något han var med i var i Larry Davids serie.
Citera
2021-06-09, 15:23
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Söp inte Michael Fox ganska hårt innan han fick diagnosen? Senaste jag såg något han var med i var i Larry Davids serie.

Han kanske gjorde det. Drack han med sitt filmteam då? Eftersom flera i just det teamet tydligen fick parkinsons samtidigt. I ung ålder.

Troligen drogade de dock, vissa drogers avarter kan ge sjukdomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in