2011-02-14, 15:20
Medlem
Jag fick ett brev från Kronofogden med en blankett för inkomster för ett bra tag sedan. Jag har en skuld hos dom på ca 7000 kronor.
Nu är det så att jag inte har någon inkomst. Jag studerar och får CSN bidrag + lån och jag landar på ca 8000 kr varje månad och jag har inte råd att betala ngt föränn i maj.

Det står att om jag inte skickar in mina uppgifter så kan de göra en utmätning samt dra pengar från mitt konto. Kan Kronofogden se att jag får CSN och kan dom kräva/dra pengar av mig även fast man bara har CSN?

Jag har inga saker hemma av värde förutom sängen typ. Resten står på min sambo.

Lyckades fylla i en e-blankett men jag fattade ingenting. de ville ha namnet på den som betalar min lön och då skrev jag csn/ingen inkomst osv osv.. På pappersblanketten så skulle tydligen dessa uppgifter ha vart inskickade senaste den 11/2 så jag råkade skicka in för sent.
Har iaf mailat dom men nån som har bra koll när det kommer till CSN får gärna ge mig lite mer koll. Vill verkligen inte att kronofogden kommer hem till mig och tar sambons saker eller drar av mina pengar!

MVH
Citera
2011-02-14, 15:32
Bannlyst
http://www.google.com/search?btnG=1&...Bl%C3%A5na+csn
Citera
2011-02-14, 15:35
Medlem
Jag har googlat sönder detta redan och jag har inte funnit något vettigt svar någonstans, därför frågar jag här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in