Är bläckfiskar farliga?!?!?!?
Citat:
Ursprungligen postat av JagJagJagJag
Med bläckfisk så menar jag de där gigantiska odjuren som lever djupt nere i havet. De största sorten.
Nån som vet?
Ja, är egentligen Gigantiska Jättebläckfiskar på Havsbottnen under Havet farliga för människan?
Det enda spåret man har sett av dessa gigantiska varelser är skal av dem på kaskelotter, eftersom kaskelotter äter dem. Man kan ju resonera på så sätt att varelser som blir ätna av en varelse inte äter varelsen som äter den förstnämnda varelsen.
Eftersom människor, så vitt jag vet, äter kaskelott (Jättegott på mackan med lite persilja) bör jätteunderhavsbläckfiskar inte äta människor. Detta är däremot fel. Jätteunderhavsbläckfiskar äter människor i allra högsta grad, eftersom vi är så små (i jämförelse med dom). "Kan man äta så bör man!" lyder ungefär djungelns lag (nu lever ju inte Jätteunderhavsbläckfiskar (eller någon annan form av bläckfisk (eller människor)) i djungeln som ni förhoppningsvis vet), men djungelns lag råder även utanför djungeln, precis som USA:s.
Alltså:
Får en Jätteunderhavsbläckfisk tag på dig kan du hålla dig för skratt. Den slukar dig med hull och hår som om du vore en liten liten undulat fylld med godis. (Jag vet inte om bläckfiskar gillar godis, men det gör jag.)
Detta har jag kollat upp. Om du av någon anledning behöver verifiera detta har du mitt tillstånd att använda google. Googla dock inte på "bläckfisk + människa = samlag" för där finns känsliga bilder som inte är ämnade för mänskliga öron och således kan misstolkas å det näst grövsta.
mvh
Eders Man