Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-12, 13:52
  #1
Medlem
Jag hoppas på den här aktien med tanke på att jag äger ett antal aktier i bolaget. Nu är det så att deras ledning verkar vara väldigt dålig, kommunikationen utåt mot aktieägarna är inget att hurra över, personalen har halverats från 40 till 20 för att minska utgifter. Det intressanta är att dom har en del spännande saker i sin produktportfölj, bl.a. Melanocortin receptor program som ska behandla hjärtsvikt och högt blodtryck. Palatin tar också fram bremelanotide som påstås bota erektil dysfunktion hos både killar och tjejer där 2000 patienter har blivit behandlade med goda resultat.
En annan produkt är pl-39994 för astma. Företaget samarbetar även med Astra zenica gällande melancortinprogrammen för behandlingar av fetma/övervikt, diabetes, och andra syndrom relaterade till metabolism.

Det senaste pressmeddelandet kan läsas på http://www.palatin.com/news/news.asp?param=259

Enligt mig är det ett riktigt riskföretag, med tanke på att dom har gått med förlust de senaste åren, varit med om en omvänd split (brukar väl knappast anses som positivt) och är farligt nära att hamna på pink sheets/otc.

Har en liten "lott" som vi hoppas inte är en nitlott.
Kom gärna med era egna åsikter
Citera
2017-10-08, 22:16
  #2
Medlem
En aktie i min mening som är värd ett större intresse. Har gått som tåget på sistone. Vad tror ni övriga om denna?
Citera
2018-04-14, 01:19
  #3
Medlem
*Bump

Ingen annan här som hoppat på denna raket?

Har nu lämnat in ansökan till FDA för en av deras läkemedel. Potentiell storsäljare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback