Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-21, 11:22
  #121
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Tommy Wiseau is back! Han och kompisen (?) Greg Sestero från The Room har gjort en ny film tillsammans: Best F(r)iends. Bakom kameran står Gary Fong som gör sin regidebut med denna filmen.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=rZXdU3iuAyI

The Hollywood Reporter: http://www.hollywoodreporter.com/new...au-star-937339

Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Har inte sett den men jag känner att filmen kommer stå eller falla på hur den förhåller sig till originalfilmen och Wiseau. Om den mest gör narr av honom och original-filmen kommer jag nog avsky den medan jag tror att om den visar en viss kärlek, som Tim Burton gjorde till Ed Wood, så kan det bli bra.

Den såg ju nästan intressant ut. Risken är
Väll att tillskurnas från the room så kanske de medvetet gör den så dåligt att den blir bra. Som istället gör så att den känns påtvingande.

Tror att the disaster artist har glimten i ögat och känner att det kan bli en riktigt underhållande film att se. Känns som gänget bakom ändå har en viss respekt för Tommy
Citera
2017-07-21, 16:49
  #122
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Har inte sett den men jag känner att filmen kommer stå eller falla på hur den förhåller sig till originalfilmen och Wiseau. Om den mest gör narr av honom och original-filmen kommer jag nog avsky den medan jag tror att om den visar en viss kärlek, som Tim Burton gjorde till Ed Wood, så kan det bli bra.

Det kanske vore en bra idé att läsa Greg Sesteros bok innan man ser filmen. Jag håller med dig i övrigt: Om skaparna av filmen enbart har försökt få till en aura av lyteskomik kring Tommy Wiseau och inte inkluderar något sorts empatiskt perspektiv på honom som person, så är filmen dömd att misslyckas. Visserligen är många människors intresse för ''The room'' och Wiseau delvis av lyteskomisk natur, men man hyser även en viss nivå av kärlek och respekt till Wiseau för att han försöker (trots att det blir fel).
Citera
2017-07-21, 17:21
  #123
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Det kanske vore en bra idé att läsa Greg Sesteros bok innan man ser filmen. Jag håller med dig i övrigt: Om skaparna av filmen enbart har försökt få till en aura av lyteskomik kring Tommy Wiseau och inte inkluderar något sorts empatiskt perspektiv på honom som person, så är filmen dömd att misslyckas. Visserligen är många människors intresse för ''The room'' och Wiseau delvis av lyteskomisk natur, men man hyser även en viss nivå av kärlek och respekt till Wiseau för att han försöker (trots att det blir fel).

Tommy gör ju en roll i filmen så tror han " godkänt" den i allafall.

När kommer den finnas ute ? Står att den får premiär först i dec i USA. Men kommer den till nätet innan det?
Citera
2017-07-21, 18:23
  #124
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Det kanske vore en bra idé att läsa Greg Sesteros bok innan man ser filmen. Jag håller med dig i övrigt: Om skaparna av filmen enbart har försökt få till en aura av lyteskomik kring Tommy Wiseau och inte inkluderar något sorts empatiskt perspektiv på honom som person, så är filmen dömd att misslyckas. Visserligen är många människors intresse för ''The room'' och Wiseau delvis av lyteskomisk natur, men man hyser även en viss nivå av kärlek och respekt till Wiseau för att han försöker (trots att det blir fel).

Så som boken är skriven så känns det som att Sestero har någon slags hatkärlek till Wiseau. Boken är rolig, ofta på Tommys bekostnad men den är också skriven med mycket kärlek. Greg framställer Tommy både som en egocentrisk galning men också som en målmedveten och envis visionär.

I och med att det finns mycket dokumenterat om filmens skapande och att de har haft både Greg och Tommy involverade i projektet så känns det som om denna film har all potential att bli bra. Jag har också hört att James Franco är en av Tommy Wiseaus favoritskådisar och att han inte hade accepterat någon annan i rollen.
Citera
2017-07-21, 22:13
  #125
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Tror att the disaster artist har glimten i ögat och känner att det kan bli en riktigt underhållande film att se. Känns som gänget bakom ändå har en viss respekt för Tommy
Sätter inte så mycket tilltro till Seth Rogen-gänget men vill hoppas att så är fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Det kanske vore en bra idé att läsa Greg Sesteros bok innan man ser filmen. Jag håller med dig i övrigt: Om skaparna av filmen enbart har försökt få till en aura av lyteskomik kring Tommy Wiseau och inte inkluderar något sorts empatiskt perspektiv på honom som person, så är filmen dömd att misslyckas. Visserligen är många människors intresse för ''The room'' och Wiseau delvis av lyteskomisk natur, men man hyser även en viss nivå av kärlek och respekt till Wiseau för att han försöker (trots att det blir fel).
Mjo, det är faktiskt en bok som har varit på min "ska läsa"-lista länge men nu när filmatiseringen är på väg så blir det ett ypperligt tillfälle att göra slag i sak. Få lite insikt i hur något kunde gå så fruktansvärt fel.
Citera
2017-08-03, 16:43
  #126
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
nått om James Francos "The Disaster Artist"? Filmen skulle ju ha släppts 2016 och året går mot sitt slut utan att vi ens har fått en trailer
Nytt datum är 1 dec 2017: https://a24films.com/films/the-disaster-artist
Alla väntar med spänning.
Om den är en tiondel så bra som trailern så har vi en "treat" framför oss.

EDIT
aj, såg att dessa fakta redan var delade.
Vad jag inte hittar i tråden är ordet samuraj - så vet detta: Tommy Wiseau spelar i Samurai Cop 2. En film vars etta matchar The Room i utsökt inkompetens. Rekommenderas!
__________________
Senast redigerad av urverksapelsin 2017-08-03 kl. 16:56.
Citera
2017-08-27, 23:39
  #127
Medlem
XtraXs avatar
Funderar på att köpa boken "the disaster artist" nån som läst?
Citera
2017-08-28, 06:51
  #128
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Funderar på att köpa boken "the disaster artist" nån som läst?


Den är väldigt bra, gillar man "The Room" så är boken en bra investering. Kan också varmt rekommendera den som ljudbok, det blir en helt annan känsla när det är Greg Sestero själv som läser den
Citera
2017-08-28, 12:14
  #129
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Den är väldigt bra, gillar man "The Room" så är boken en bra investering. Kan också varmt rekommendera den som ljudbok, det blir en helt annan känsla när det är Greg Sestero själv som läser den

Trevligt ska kolla upp den.
Citera
2017-09-12, 21:27
  #130
Medlem
XtraXs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=cMKX2tE5Luk

Trailer#2 levererar.
Citera
2017-09-12, 22:24
  #131
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
https://www.youtube.com/watch?v=cMKX2tE5Luk

Trailer#2 levererar.

Ja där steg hypen. Ser ut som att de har fångat en hel del ögonblick från boken James Franco gör ändå en skaplig Tommy imitation. Dave Franco däremot varken låter eller ser ut som Greg Sestero
Citera
2018-01-11, 15:02
  #132
Medlem
urverksapelsins avatar
Kommer The disaster artist till Sverige?
nån som vet?
när?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback