2011-02-10, 22:05
Hej, jag har fått problem med min växlingsfil.

Har win7 64x, 2gb ram.

Helt plötsligt , efter att ha ägt datorn i typ ett år, har program speciellt spel men även firefox börjat krascha, de kraschar oftast samtidigt, samt så har jag fått detta felmeddelande då och då "en temporär växlingsfil skapades på datorn eftersom ett problem inträffade vid konfigureringen av växlingsfilerna när datorn startades. Den totala växlingsfilsstorleken för alla diskenheter kan vara något större än vad du angav."

Då var växlingsfilen inställd på automatisk, jag testade att ha den manuell mellan typ 1015 -3000 eller något liknande som jag såg på ett forum, (kanske t om här) men samma problem.

Jag testade nu att stänga av växlingsfilen helt och det verkar fungera nu, det kraschar inte lika mycket.. men det borde väl inte vara såhär.

Enda jag kan tänka jag har gjort är att jag har dels testat med readyboost med ett usb innan allt detta hände, samt har jag stängt av några onödiga processer...

Finns det nått jag kan göra för att lösa detta? vill kunna ha växlingsfel, något är ju fel

MVH
Senast redigerad av priz 2011-02-10 kl. 22:11.
Citera
2011-02-11, 23:06
Medlem
christerys avatar
Skit i växlingsfilen, ha inte 10 program igång samtidigt. Funkar de så är det väl bra. Annars är minne ganska billigt, swappen är ett verkligt uselt komplement.
Citera
2011-02-12, 01:10
Medlem
X_surfers avatar
Prova med att högerklicka på disken/volymen du har växlingsfilen i utforskaren på och välj egenskaper -> diskverktyg -< felkontroll kryssa i bägge rutorna och tryck på kör, nu kommer Windows att kontrollera om du har några fel i filsystemet, det skulle i så fall kunna förklara dina felmeddelanden
Citera
2011-02-12, 15:47
Medlem
mrrandom14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Prova med att högerklicka på disken/volymen du har växlingsfilen i utforskaren på och välj egenskaper -> diskverktyg -< felkontroll kryssa i bägge rutorna och tryck på kör, nu kommer Windows att kontrollera om du har några fel i filsystemet, det skulle i så fall kunna förklara dina felmeddelanden

Jag har själv samma problem med min dator. Hur menar du att ajg ska högerklicka på disken/volymen? Om man ska ändra storleken på virtuellt minne så står det så här:
Ändra storlek på virtuellt minne

Om du får varningar om att det virtuella minnet är litet måste du öka minimistorleken för växlingsfilen. I Windows anges den ursprungliga minimistorleken för växlingsfilen till samma storlek som den mängd RAM-minne (Random Access Memory) som är installerad på datorn och maximistorleken till tre gånger den mängd RAM-minne som är installerad på datorn. Om du ser varningar vid dessa rekommenderade nivåer bör du höja minimi- och maximivärdena.

Öppna System genom att klicka här.

Klicka på Avancerade systeminställningar i det vänstra fönstret. Om du uppmanas att ange administratörslösenord eller bekräftelse, följer du uppmaningen.

Gå till fliken Avancerat och klicka på Inställningar under Prestanda.

Klicka på Ändra under Virtuellt minne på fliken Avancerat.

Avmarkera kryssrutan Hantera automatiskt växlingsfilens storlek på varje enhet.

Klicka på den enhet som innehåller växlingsfilen du vill ändra under Enhet [volymetikett].

Klicka på Anpassad storlek, skriv in en ny storlek i megabyte i rutan Ursprunglig storlek (MB) eller Maximal storlek (MB), klicka på Aktivera och sedan på OK.

Har testat det här men fungerar inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in