2012-01-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Stora glasögon, alla bär konken och går ut och campar över helgen. Många fågelskådare och röda mössor med tofs på.

Lite kul av givna skäl vad ni tkr om läkarstudenter.

I regel väldigt snygga och välfixade. Gör sig bra i nya sällskap, men är lätta att se igenom för ett lite tränat öga. Har ett väldigt statusbehov och ser ner på så gott som alla andra program. Tycker att det är lite synd att man nu bestämt att utöka platserna på läkarprogrammen. Läkaren säger aldrig att den pluggar till läkare, utan nämner att man pluggar medicin. Ett litet bete för att kunna dumförklara någon i sin omgivning. Artiga men överlägsna.
Citera
2012-01-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmiss
Personalvetare, till skillnad mot beteendevetarena som anses vara vänstervridna i denna tråd, är blåa rakt igenom.
De har flashig klocka och halvdyra jeans. De är inte lika bortskämda/överklass som ekonomer, jurister och ind.ek. Eller i alla fall som ekonomer och jurister tror sig vara.
Det är den gruppen av människor som vill förstå hur människan funkar, men utan att hamna på ett j*vla sosse program. Drömmer om att bli personalchef eller liknande.

Tror de är ganska lika juridik- och ekonomistudenter (bra skolor). Fast med sämre betyg.
Citera
2012-01-30, 23:43
Medlem
jäjgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tumvante
I regel väldigt snygga och välfixade. Gör sig bra i nya sällskap, men är lätta att se igenom för ett lite tränat öga. Har ett väldigt statusbehov och ser ner på så gott som alla andra program. Tycker att det är lite synd att man nu bestämt att utöka platserna på läkarprogrammen. Läkaren säger aldrig att den pluggar till läkare, utan nämner att man pluggar medicin. Ett litet bete för att kunna dumförklara någon i sin omgivning. Artiga men överlägsna.

Är det bara jag som tycker att läkarstudenter är otroligt trevliga. Jag har aldrig träffa en dryg läkarstudent. I min uppfattning är de "den lilla tysta duktiga flickan" som finns i varje NV-klass, och "den sjyssta, lite dräggiga men med ett hjärta av guld-killen", som det oftast också finns en av. Och nej, jag läser inte läkare själv.
Citera
2012-01-31, 09:43
Medlem
Cryptins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namgreb
Fördomar låter så negativt. Min bild av de som läser ind. ek. är att de är intelligenta, ambitiösa och har hög kapacitet hela bunten. En blandning mellan ekonomer och ingenjörer, människor som kommer att göra karriär och klarar av avancerade saker utan att framstå som nördar. Möjligtvis lite väl höga tankar om sig själva.

Fördomar vad gäller jurister någon?

Vi på maskin kunde ganska lätt skilja en indekare från mängden, då de:
Alltid behöver hjälp av läraren, ställer dumma frågor. Klarar inte av beräkningar på datorn, förstår inte hur man konstruerar saker osv...
De är en mismatch hybrid mellan ingenjörer och ekonomer, där man tagit de dåliga sidorna hos respektive och parat ihop...
Citera
2012-01-31, 10:45
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tumvante
Nätverkstekniker/IT
Halvfet. Klär sig endast i urtvättade svarta t-shirts, huvtröja, jack & jones-jeans och trainers.
Höjer cisco och ibm till skyarna, avskyr apple.
Har haft en halvfet tjej ett par år som denne delar wow-intresset med.
Dricker endast stout på krogen. Odlar getskägg och röstar på piratpartiet. Har en något skev kvinnosyn, mest för att nätverksteknikern under sitt liv umgåtts väldigt lite med dessa. I övrigt snäll och timid.
Kan tillägga att det irriga hatet mot Apple beror på att han inte kan visa sina skillz på deras utrustning som "just works". Tvingas han använda en mac i jobbet klistrar han på en döds-metal-dödskalle ovanpå den bakgryndsbelysta Apple-loggan.
Citera
2012-01-31, 10:56
Medlem
Jag är lite nyfiken på vad det finns för fördomar emot elever som läser:
Sjöbefäl
Sjöingenjören
Citera
2012-01-31, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyxz
Sjöbefäl
Sjöingenjören

Min fördom är att det i princip inte finns några fördomar
Citera
2012-01-31, 13:55
Medlem
Citat:
Sjöbefäl
Sjöingenjören
Vet bara en, tkr han är rätt tystlåten och väldigt logisk.
Citera
2012-01-31, 14:04
Medlem
acerblazerlols avatar
Citat:
Sjöbefäl
Sjöingenjören
tror dom kommer bli kaptener på nån atlantångare nån dag men dom kommer sluta i pannrummet där dom får skyffla kol
Citera
2012-01-31, 14:27
Medlem
HemmaRambos avatar
Citat:
Sjöbefäl
Sjöingenjören

Traditionella och macho. Har lyssnat alldeles för mycket på Evert, Harry och Lasse. När det är fest är det allsång till lämplig kostervals. Har skepparkrans och de som inte har, önskar att de hade skäggväxten för det. Rökande av pipa är förekommande men dessa sjöbusar är av en modernare art och de flesta röker inte alls. Gillar båtar, pråmar och supertankers men kommer troligtvis bara rita propellrar åt royce rolls som vilken CAD-slav som helst.

Men sjöbefälet kommer nog att jobba på båt.
Senast redigerad av HemmaRambo 2012-01-31 kl. 14:35.
Citera
2012-01-31, 15:01
Bannlyst
Fördomar om de som läser teknisk fysik?
Citera
2012-01-31, 15:09
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fecn
Fördomar om de som läser teknisk fysik?
Nördar. Byxorna uppe i armhålorna. Runda eller rektangulära glasögon. Instoppad vit skjorta, med röd fluga. Smala/spinkiga. Lever på nudlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in