2015-12-19, 16:47
Medlem

Citat:
Folk gör det. Delar upp sig i grupper. Du har garanterat själv delat upp dig med människor som är som dig. Ser ut som dig, har samma klädstil som du etc.

Självklart har jag gjort det, när jag var yngre. Men det är länge sedan jag gjorde det.

Jag försöker se människor som dom är, inte utifrån hudfärg, religions-tillhörighet osv.

Men till TS och on-topic. Definiera Svensk.
Senast redigerad av Ali3nPredator 2015-12-19 kl. 16:57.
2015-12-19, 16:59
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3nPredator
Självklart har jag gjort det, när jag var yngre. Men det är länge sedan jag gjorde det.

Citat:
Jag försöker se människor som dom är, inte utifrån hudfärg, religions-tillhörighet osv.
[/quote]

Det stärker min tes att folk som ständigt gapar om att "man ska inte dela upp människor i grupper" är de som i själva gör just det allra mest.

Även yngre personer fattar folk är olika. Och att hudfärg, religionstillhörighet är en del av en person. Oavsett kommer folk dela upp varandra i grupper för dom vill bo, arbeta och leva med folk som är lika dom själva.

Endast en minoritet av alla människor vill ha att göra med andra människor som är allt för olika oss själva. Det är särskilt tydligt ifall Södermalm och rödvinsvänstern beskådas. Dom umgås bara med folk som ser ut som dom, är som dom och har samma intressen som dom.
Senast redigerad av Hegamon 2015-12-19 kl. 17:22.
2015-12-19, 17:12
Medlem

Citat:
Det stärker min tes att folk som ständigt gapar om att "man ska inte dela upp människor i grupper" är de som i själva gör just det allra mest.

Även yngre personer fattar folk är olika. Och att hudfärg, religionstillhörighet är en del av en person. Oavsett kommer folk dela upp varandra i grupper för dom vill bo, arbeta och leva med folk som är lika dom själva.

Endast en minoritet av alla människor vill ha att göra med andra människor som är allt för olika oss själva. Det är särskilt tydligt ifall Södermalm och rödvinsvänstern beskådas. De umgås bara med folk som ser ut som dom, är som dom och har samma intressen som dom.

Jag tycker att du generaliserar lite, men i stort sätt stämmer det som du skriver, men inte mig personligen.

Men det har med vår kultur, vårt synsätt som människor att göra. Vi är ju flockdjur och söker oss till likasinnade.

Jag var bara intresserad av TS definition, av vad som räknas som Svensk?
Senast redigerad av Ali3nPredator 2015-12-19 kl. 18:06.
2015-12-23, 18:07
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Definiera Svensk!

Att man ska dela upp människor i grupper och kategorisera dem, det är en av orsakerna till våld, konflikter, krig och hat.

Jag har inget som helst problem, om vad man tycker o tänker inom lagens ramar.

Sen finns det bra o dåliga människor och det är en helt annan sak.

Om man vill leva och bo i Sverige, så tycker JAG att man får anpassa sig efter våra seder o bruk och inte tvärtom.

Vad är inom lagens ramar, om lagen säger olika? Sharialag säger att kvinnor är omyndiga och att det är lagligt att slå dem, och att man måste döda homosexuella.

En minoritet (svenskar) kan inte uppfostra en majoritet (massinvandringen). Det är bara flummiga anarkistdrömmar, som passar en singelkille stark nog att försvara sig.

Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Den 20:e augusti 2073 är det kört. Då sjunker vi under 50%-strecket.

Vad definierar du som "svensk"? En, två, tre generationer? (Vad är man om farfar är dansk?)
Hur kommer invandringen se ut om sju år?

Är du på allvar orolig över om en med dansk farfar kan räkna sig som svensk?
2015-12-24, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
En minoritet (svenskar) kan inte uppfostra en majoritet (massinvandringen). Det är bara flummiga anarkistdrömmar, som passar en singelkille stark nog att försvara sig.

Flummiga anarkistdrömmar? https://en.wikipedia.org/wiki/Helots#Demography

Citat:
The absence of a formal census prevents an accurate assessment of the helot population, but estimates are possible. According to Herodotus, helots were seven times as numerous as Spartans during the Battle of Plataea in 479 BC.
2015-12-24, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Ta en titt på Sydafrika så förstår du att vi inte tjänar på ett sånt samhälle
2015-12-27, 19:54
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99

Allvarligt?

Ser du några som helst tecken på att Sverige har legaliserat slaveri, och att muslimerna är våra slavar?
2015-12-27, 21:19
Medlem
Är det någon som betraktar de finska krigsbarnen som utländska i det här landet idag? Självklart inte! Är det någon som kommer att betrakta dagens flyktingar som utländska om femtio år? Lika självklart inte! Både vi och de måste bjuda till, så kommer integrationen att lyckas. På något årtionde har halloween blivit tradition i det här landet. Varför skulle ramadan etc vara konstigare? Svennebanan brukar vara glad över allt som går att fira som ger någon dag extra ledighet.
2015-12-27, 21:23
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Är det någon som betraktar de finska krigsbarnen som utländska i det här landet idag? Självklart inte! Är det någon som kommer att betrakta dagens flyktingar som utländska om femtio år? Lika självklart inte! Både vi och de måste bjuda till, så kommer integrationen att lyckas. På något årtionde har halloween blivit tradition i det här landet. Varför skulle ramadan etc vara konstigare? Svennebanan brukar vara glad över allt som går att fira som ger någon dag extra ledighet.

Du vet om att Sverige och Finland har varit ett gemensamt land, eller?

Har du tråkigt och vill desperat provocera, eller är du så här dum?
2015-12-27, 21:25
Medlem
som det ser ut just nu så inom 20 år ^^ eventuellt mycket tidigare om vissa får sitta i rikstan..
2015-12-27, 21:30
Medlem
Citat:

Ja, kul med ramadan kanske. Men en liten stilla undran bara. Hur blir det med:

könsstympningar, niqab, urusel kvinnosyn i allmänhet, våld mot homosexuella, mord på såna som lämnar religionen m.m?
Senast redigerad av yegori 2015-12-27 kl. 21:59.
2015-12-27, 22:09
Bannlyst
Citat:

Spelar ingen roll vad du än skriver. Etniciteterna är skrivna i sten. De finska krigsbarn som inte for hem efter kriget är assimilerade svenskar, ja. Det är dock verkligen frågan om det ifall negrerna från Afrika eller de svarthåriga från mellanöstern någonsin kan bli assimilerade på samma sätt. Ganska otänkbart faktiskt. Dröm om integration hur mycket du vill, du. Den kan tvingas genom men den genuina och hjärtliga gemenskapen, den kan du glömma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in