Flashback bygger pepparkakshus!
2018-05-05, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Det spelar väl för fan ingen roll för individerna i sig själva om de är 134 det eller 10 000.. Menar du på allvar att en syriansk ättling kommer identifiera sig som syrian efter 5 generationer?

Inte för att det är mig du frågar men svaret är naturligtvis ja om denne lever i ett sammanhang där den syriska kulturen lever och är stark. Något den är i Sverige.

Vissa zigenare som bott i hundratals år i Sverige identifierar sig fortfarande som zigenare. Samma med många judar även om dessa nog hellre än zigenarna också kallar sig svenskar.

Dessa två folkgrupper är små i sammanhanget jämfört med den arabiska kulturen som väl innefattar minst tio gånger så många individer i Sverige idag? Mycket talar för att Sverige kommer att domineras av en arabiskt färgad muslimsk övertillhörighet som i sin tur kommer att koka ner i ett antal, fortfarande relativt stora, nationella/språkliga delkulturer. Därmed finns inte bara potentialen att den svenska kulturen kommer i minoritet utan den kommer att utmanas av en arabiskt influerad islam med krav som går på total kollisionskurs med den svenska/européiska. Det har redan påbörjats. Givet hur arabvärlden ser ut är det naturligtvis upp till dig att välja om du tycker detta är tilltalande eller inte.

Rent folkrättsligt tycker jag att det är fel att en av världens största kulturella uttryck, arabvärldens islamiska kultur, skall tillåtas tränga ut en liten och relativt unik Nordeuropéisk kultur med kanske sammanlagt 20 miljoner utövare varav 8-9 miljoner svenska.
Senast redigerad av Varglig 2018-05-05 kl. 11:49.
2018-05-05, 11:39
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Om du eller någon annan blir skrämd kan inte jag göra något åt.

För mig är detta en tankeväckare, en klar indikator på hur det ser ut om xx år.
En trend om man så vill. Och kikar man närmare på hur det har utvecklats de senaste åren så finns det INGET som talar för att det nu helt plötsligt har peakat utan kommer fortsätta att öka.
Comprendo?

Varför skriver du inte helt ärligt att du välkommnar detta? Det är juu din åsikt och den kan ingen ta ifrån dig eller hur? Men att med näbbar och klor försöka släta över dessa siffror är inte hederligt.
Ruskigbuss lider av svår faktaresistens, därav detta hopplösa svammel, och tillkortakommanden
2018-05-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Finns väl många exempel på fredlig rasblandning? .

Gör det ?
Du kan börja rabbla upp en 4-5 exempel på fredlig rasblandning.
Blir en intressant läsning.
2018-05-05, 15:32
Medlem
Citat:
Bara nyfiken, inte för att jag egentligen kan räkna med ett ärligt har men har du 100% koll på din släkt 10 generationer tillbaka? Det blir ju nämligen en rätt omfattande stamtavla.

Det behöver ju nämligen inte ens vara så att du hittar en afrikan (eller whatever) i släkten men hur kan du veta att inte någon kvinna i släktträden haft utomäktenskapligt sex med någon som själv har en afrikan i sin släkt några generationer tillbaka? Det kan mycket väl resultera i ett barn med blå ögon och blont hår nämligen och utomäktenskapligt avlade barn fick nog sällan redan på sina biologiska fäder än mindre hamnade de i några kyrkoböcker. Den juridiska fadern kanske inte heller anande eller tyckte det var så pinsamt att det fick hållas hemligt.

Om du kan koppla ihop tråden med din nyfikenhet om min släkttavla ( inte stamtavla = gäller endast djur ) så ska jag förklara.
2018-05-05, 15:33
Medlem
Citat:
Japp, i stort sett håller jag med dig om att det mesta talar för att det finns en genetisk komponent i förklaringen till varför Nordeuropéer lyckats så bra i USA. Det jag menade är att de genetiska särdrag som ligger bakom framgången utvecklats i samspel med kulturen under loppet av tusentals år. Kulturen har gynnat vissa genetiska egenskaper framför andra och därmed har dessa i sin tur vidarebefordrat vissa komponenter i kulturen över generationerna. Det är knappast vetenskapligt att säga att genetiken föregått kulturen.

Liknande framgångsrika regioner i t.ex. Östasien har även de framgångsrika ättlingar i USA och Europa, och t.o.m. ännu bättre värden i IQ-test. Det sista säger jag för att påvisa att idén om att absolut inte "rasblanda" eller att själva hudfärgen eller utseendet skulle vara viktig är nonsens och förenkling.

Ja, och nu ska vi börjar rasblanda med afrikaner och Mellanöstern... fy fan.
2018-05-05, 15:41
Medlem
Citat:
.

Rent folkrättsligt tycker jag att det är fel att en av världens största kulturella uttryck, arabvärldens islamiska kultur, skall tillåtas tränga ut en liten och relativt unik Nordeuropéisk kultur med kanske sammanlagt 20 miljoner utövare varav 8-9 miljoner svenska.

Det finns för helvete inget som heter " islamisk kultur "

Islam eller pisslam som jag föredrar att kalla det, är en religion.

Vad fan har religionen med kulturen att göra ?

Religiösa mattor, gator, maträtter, personer ( förutom Muuhammed som de tror på )
eller en och annan dans eller något museeum ?

Att "islamsiska kulur " har möjligtvis bara bestått av att döda, mörda och skända eller tvinga andra till konvertering. Den är blodsdrypande.
2018-05-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Gör det ?
Du kan börja rabbla upp en 4-5 exempel på fredlig rasblandning.
Blir en intressant läsning.

Mängder med familjer i Sverige, USA och andra Västeuropeiska länder, stora delar av Ryssland (inte så svårt att se aisatiska inslag hos en del ryssar, t.ex. forne diktatorn Brezhnev).

Det är inte när raser blandas det uppstår konflikter utan snarare när kulturer eller nationer konfronterar varandra. Alternativt när folkgrupper inte blandar sig trots att de bor nära eller tillsammans och sedan ryker ihop som i Rwanda.
2018-05-05, 15:55
Medlem
Citat:
Om du kan koppla ihop tråden med din nyfikenhet om min släkttavla ( inte stamtavla = gäller endast djur ) så ska jag förklara.

Om du inte begriper kopplingen alla redan så vet jag inte hur det skall gå att förklara. Du ogiltigföklarar alla som svenskar som inte kan bevisa enbart svenska ättlingar tillbaka till minst 1750. Kan du själv bevisa att du är svensk på detta sätt?

Kan du vara säker på att allt som står i kyrkböckerna är korrekt? Om inte, hur kan du leva med dig själv med tanke på dina rasrenhetskrav?
2018-05-05, 15:59
Medlem
Citat:
Det finns för helvete inget som heter " islamisk kultur "

Islam eller pisslam som jag föredrar att kalla det, är en religion.

Vad fan har religionen med kulturen att göra ?

Religiösa mattor, gator, maträtter, personer ( förutom Muuhammed som de tror på )
eller en och annan dans eller något museeum ?

Att "islamsiska kulur " har möjligtvis bara bestått av att döda, mörda och skända eller tvinga andra till konvertering. Den är blodsdrypande.

Kultur och religion är intimt förknippat.

Europas kultur är starkt präglad av kristendomen. Sedan om man skall zooma in på enskilda inriktningar eller en hel världsreligion totalt handlar om vilken nivå man vill studera. Det är rimligt att tala om islamisk kultur på samma sätt. Islams erövring av Mellanöstern har påverkat regionen på ett genomgripande sätt. I en del länder är religionen så central att den genomsyrar i princip allting.

I denna artikel kan du t.ex. ta del av den protestantiska kulturens betydelse för demokratins utveckling:
Citat:
Religionen kanske påverkar
Sedan lång tid tillbaka har religionen ansetts central för att demokrati ska kunna utvecklas. Det var i regel protestantiska länder som demokratiserades först, och därför funderade man länge över vilken roll den auktoritära katolska kyrkan spelade.
https://fof.se/tidning/2007/8/muslim...-mot-demokrati
2018-05-05, 16:01
Medlem
Citat:
Om du inte begriper kopplingen alla redan så vet jag inte hur det skall gå att förklara. Du ogiltigföklarar alla som svenskar som inte kan bevisa enbart svenska ättlingar tillbaka till minst 1750. Kan du själv bevisa att du är svensk på detta sätt?

Kan du vara säker på att allt som står i kyrkböckerna är korrekt? Om inte, hur kan du leva med dig själv med tanke på dina rasrenhetskrav?

Ja, jag är 100 % svensk i rakt nedstigande led. i flera generationer bakåt.
2018-05-05, 16:03
Medlem
Citat:
Kultur och religion är intimt förknippat.

Europas kultur är starkt präglad av kristendomen. Sedan om man skall zooma in på enskilda inriktningar eller en hel världsreligion totalt handlar om vilken nivå man vill studera. Det är rimligt att tala om islamisk kultur på samma sätt. Islams erövring av Mellanöstern har påverkat regionen på ett genomgripande sätt. I en del länder är religionen så central att den genomsyrar i princip allting.

I denna artikel kan du t.ex. ta del av den protestantiska kulturens betydelse för demokratins utveckling:

https://fof.se/tidning/2007/8/muslim...-mot-demokrati

Men det finns inget som heter " islamisk kultur "
2018-05-05, 16:06
Medlem
svenskar bland 25-64 år KOMMER att bli en minoritet 2028

Det enda som tjänar på att rensa Sverige på svenskar är blattarna själva.
Sedan börjar de kriga med varandra. Precis som de gjort och gör i sina hemländer.
Sverige kommer att bli ett krigsland utan slut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in