Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-09, 02:06
  #1
Avstängd
Kekambass avatar
Någon som har testat detta ämne och har några personliga erfarenheter att berätta om?

Wikilänk

Det som är intresserar mig är
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
MMAI has been shown to relieve stress-induced depression in rats more robustly than sertraline,[5] and as a result it has been suggested that SSRAs like MMAI and 4-MTA could be developed as novel antidepressants with a faster onset of therapeutic action and superior efficacy to current antidepressants such as the selective serotonin reuptake inhibitors (SSRIs). Additionally it may relive symptoms for up to one year, or an entire lifetime of the user.[6]

Står väldigt mycket info här.

Vore intressant med en ny sorts antidepressiva läkemedel.
__________________
Senast redigerad av Kekambas 2011-02-09 kl. 02:13.
Citera
2011-02-09, 04:46
  #2
Avstängd
KooperativSkogs avatar
Blir man avslappnad och soft?
Citera
2011-02-09, 11:32
  #3
Medlem
Det vore ju najs med ett knark som var "nyttigt" utan en massa biverkningar. Är skeptisk... Förmodligen ger det ingen eller väldigt lite ruseffekt i knarkarhänseende.
Citera
2011-02-09, 17:18
  #4
Medlem
Bongmons avatar
Blir säkert inte tilllåtet i EU.
Citera
2011-02-09, 18:09
  #5
Avstängd
Kekambass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holy-Judgment
Det vore ju najs med ett knark som var "nyttigt" utan en massa biverkningar. Är skeptisk... Förmodligen ger det ingen eller väldigt lite ruseffekt i knarkarhänseende.
Fungerar troligtvis likt mdai, det boostar ju andra serotogena droger väldigt bra. Någon som vågar sig på detta ämne? Jag har begränsad ekonomi för att chansa ^^
Citera
2011-02-09, 22:40
  #6
Medlem
PenisJuices avatar
Om det går att få tag på skulle jag kunna tänka mig att vara försökskanin, bara p.g.a. namnet o den legala statusen

Hoppas det är skojigare än mdai dock.. en boostersubstans när det inte finns nåt bra legalt att boosta känns ju inte så nödvändigt. en renodlad serotoninerg behöver ju inte nödvändigtvis vara tråkig.

edit: Intressant länk, kekambas

Citat:
hat little studies have been done suggest that MMAI is a potent highly selective 5-HT releaser.
[---] MDMA and (+)-MBDB fully substituted in MMAI trained rats, and MMAI also substitutes for the two former (cross-substitution).

Nån kemikunnig som vill komma med omdömme? Skulle den vara dyr/svår att syntetisera, så att det är därför den inte kommit ut på marknaden?
__________________
Senast redigerad av PenisJuice 2011-02-09 kl. 22:51.
Citera
2011-02-10, 08:47
  #7
Medlem
Izunis avatar
Inte så troligt att det lanseras en ny antidepressiv medicin som dessutom har ruspotential och om det skulle göra det så tar det, säg 10 år, av kliniska studier mm innan det kommer ut på marknaden.
Sen skulle del väl inte förvåna mig om substansen ger skador på hjärtat, speciellt om det är frågan om långvarig, kontinuerlig medicinering.
Citera
2011-02-10, 09:47
  #8
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izuni
Inte så troligt att det lanseras en ny antidepressiv medicin som dessutom har ruspotential och om det skulle göra det så tar det, säg 10 år, av kliniska studier mm innan det kommer ut på marknaden.
Sen skulle del väl inte förvåna mig om substansen ger skador på hjärtat, speciellt om det är frågan om långvarig, kontinuerlig medicinering.

Jaja, men kan det framställas billigt nog för att nån oetiskt sinnad RC-tillverkare skulle börja producera det och sälja det som knark?

Kan det bli bra o billigt knark av det är nog vad vi andra vill veta? :P
Citera
2011-02-11, 18:25
  #9
Avstängd
Kekambass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Jaja, men kan det framställas billigt nog för att nån oetiskt sinnad RC-tillverkare skulle börja producera det och sälja det som knark?

Kan det bli bra o billigt knark av det är nog vad vi andra vill veta? :P
Vet du vad min käre vän. Du ska få en länk av mig där det går att beställa
Citera
2011-02-11, 21:25
  #10
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekambas
Vet du vad min käre vän. Du ska få en länk av mig där det går att beställa

Sweet. Kommer förmodligen inte få tummarna ur inom det närmaste, men man tackar
Citera
2011-09-15, 21:48
  #11
Medlem
Psychoramas avatar
MMAI - Info?

Strukturellt är substansen lik bl.a MDAI, MeO-AI, 2-AI och 5-IAI vilket för mig verkar intressant då jag gillar tex MDAI.

Detta ska vara en "icke toxisk" serotonerg drog(ska frisätta väldigt mycket serotonin). En ren dopaminerg drog kombinerat med denna är nog ultimat.
Kanske passar till partyt?

MMAI finns att få tag på i diverse shopar men vart får ni leta upp själva.

http://en.wikipedia.org/wiki/MMAI

http://www.drugs-forum.com/forum/sho...d.php?t=125453

Har ni mer info eller erfarenheter av substansen så dela gärna med er!

MVH
Citera
2011-09-25, 08:21
  #12
Medlem
gurkan7s avatar
drog i mig en bomb för 20-30 min sedan på 200-300mg kanske. Börjar redan nu känna svag effekt. Vill dock påpeka att jag har jag varit vaken på vaket under hela natten
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback