mediatool:
Hur gick/går det för er?
Pinkus:
Mitt absolut bästa tips är att försöka leta inom bekantskapskretsen efter en inköpare och säljare. Ofta sitter dessa på ofantligt mkt mera information än vad de förstår. Lär er dra nytta av den. Det behöver absolut inte vara samma bransch, tvärtom. De kommer förmodligen vara ganska skeptiska själva, det lär man sig ignorera, dessutom så är de flesta lite outdated om de suttit på sin post lite för länge och framförallt för bekvämt/outmanade. Man får ta guldkornen!
Om ni kommer åt en nära bekant som litar på er försöka komma åt dennes "verktygslåda" - mallar/kontrakt etc.
Ingen aning om marknadsföring eller strategier för denna bransch. Däremot kan jag tänka mig att som ny obeprövad på en så stor marknad gäller det inte bara design, utan även vinstmarginaler och risker för ÅF.
Där får ni nog tänka er att ta stryk tidigt för att jobba er in på marknaden. Tänk låga risker för ÅF med hög VM och hög servicegrad.
- Erbjud er att lagerhålla åt dem med hög leveransprecision på låg ledtid.
- Garantera kvalitetskontroller inom sverigesgränser, med ersättningsgarantier på X dagar.
- var tydliga med vinstmarginalen på plaggen vid marknadsföring. Klassa in era produkter för att göra det lättare för den itnresserade.
- Spendera mkt tid att gå ut till butikerna. Börja med de mindre, försök få in en fot?? Om ni är unga, eller t.ex. har kvinnliga inom fölretaget or whatever - dra nytta av det! Inbillar mig att man är villig att ta en låg risk för någon man "gillar" och kan bjuta på lite succsess..
Aja, som sagt - måste finnas folk här som jobbar som t.ex. säljare i butiker som har jättebratips annars på sortiment/rabattkampanjer etc. ;-) Inte min kopp..
GL!