2011-05-24, 00:09
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Hur ser böghierarkin ut? vit man i innerstaden med hyfsad plånbok står överst förmodar jag? dominant eller undergiven? invandrarbögen, var hamnar han?
eftersom bögar återfinns i alla samhällsskikt och geografiska lägen är det svårt att prata om en hierarki som skulle gälla för alla bögar. men det du beskriver är kanske träffande för stockholmspullorna.
Citera
2011-05-24, 01:22
Medlem
NirvanAs avatar
Gillar bögar transsexuella (killar som ser ut som tjejer, med boob-job, plastikoperationer, kvinnligt inre MEN har en kuk) för det är väl kuken ni tänder på?
Citera
2011-05-24, 01:34
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Gillar bögar transsexuella (killar som ser ut som tjejer, med boob-job, plastikoperationer, kvinnligt inre MEN har en kuk) för det är väl kuken ni tänder på?
Skulle du (jag bara antar att du är en kille) tända på en He-female (motsatsen till she-male), en kille som opererat dit en fitta istället? För det är väl fittan ni tänder på?

Det ska ju dock vara väldigt populärt med she-males bland en del "straighta" killar och män.
Senast redigerad av Ferdawoon 2011-05-24 kl. 01:53.
Citera
2011-05-24, 01:42
Medlem
grevenplasts avatar
Citat:
Det där är ju upp till individen att gilla det eller inte. Men vissa gör det och andra inte.
Citera
2011-05-24, 04:10
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerschlarFundron
Hur värderas feminismen bland bögar? Tycker dom att feminism är nåt bra eller dåligt? Blir bögar gynnade eller inte om feminismen får mer inflytande i samhället?
Det enda som har ett definitivt svar där är om vi blir gynnade eller inte, och det skulle jag säga att vi blir. Frågar du mig så räcker det dock med gammal hederlig liberalism, den är för jämställdhet oavsett läggning. Feminismen, och särskilt den typen som upphöjer vissa livsstilar och sätter kollektivet framför individen (kvinnor vs. män istället för individ vs. individ, oavsett kön), känns väldigt överflödig, åtminstone numera. Men det här är ju högst personliga åsikter som jag tvivlar på att alla bögar delar.

Citat:
Ursprungligen postat av vuXen-poJke
får ni som utvecklat teknik inom penetrering av prostatan så kallade rövhugg som det vi heterokillar får som endast gör det nån gång om året?
1. Bögar i gemen penetrerar fortfarande inte prostatan. Finns det de som gör det tillhör de en väldigt liten minoritet bland minoriteten.
2. Vad är egentligen rövhugg?

Citat:
Eftersom det inte bara är kuken jag tänder på så är svaret på din fråga nej, men det finns säkert några bögar som gillar det, på samma sätt som det finns påstått heterosexuella som gillar det.
Citera
2011-05-24, 11:14
Medlem
JanOrgans avatar
[quote=PerschlarFundron]
Citat:
Hur värderas feminismen bland bögar? Tycker dom att feminism är nåt bra eller dåligt? Blir bögar gynnade eller inte om feminismen får mer inflytande i samhället?

Jag är inte intresserad av feminism eller jämställdhet mellan könen rent generellt.
Det verkar dock finnas många hbtq-killar som är feminister och stöder pajaser som F!
Varför vet jag inte.

Citat:

Gillar bara vanliga killar. Så transsexuella går bort. På Qruiser har jag fått väldigt dålig erfarenhet av "könsöverskridande" individer. De är ofta väldigt bittra och aggressiva. Om man hävdar att det bara finns två kön, så kan man i princip bli misshandlad till döds bland dessa.
Citera
2011-05-24, 13:44
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanOrgan
Jag är inte intresserad av feminism eller jämställdhet mellan könen rent generellt.
Det verkar dock finnas många hbtq-killar som är feminister och stöder pajaser som F!
Varför vet jag inte.
jo jag känner igen de där hbtq-nissarna som oftast är ganska unga och kommit på att de kan använda sin bögidentitet till att vara radikala och samhällsomstörtande (i deras ögon, då). men det finns motsvarande sort på heterosidan också. jag som rör mig i andra bögkretsar träffar sällan på uttalat feministiska bögar. de flesta jag känner struntar fullkomligt i kvinnor öht, eller åtminstone i "kvinnors rättigheter".
Citera
2011-05-24, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan
ja. akta dig.

nej, inte i mitt fall. feminismen må ha skapat neuroser hos mig i barndomen men det var inte feminismen som gjorde att jag blev bög. däremot kan man väl säga att det är lättare att komma ut som bög i ett statsfeministiskt samhälle som sverige än, säg, ett mer patriarkalt samhälle i stil med irak. fler kopplingar än så har jag dock svårt att se.

vad är rövhugg?
och det där med att penetrera prostatan känner jag inte till. det låter som att det skulle göra väldigt ont.

Citat:
Ursprungligen postat av P-Orridge
Det enda som har ett definitivt svar där är om vi blir gynnade eller inte, och det skulle jag säga att vi blir. Frågar du mig så räcker det dock med gammal hederlig liberalism, den är för jämställdhet oavsett läggning. Feminismen, och särskilt den typen som upphöjer vissa livsstilar och sätter kollektivet framför individen (kvinnor vs. män istället för individ vs. individ, oavsett kön), känns väldigt överflödig, åtminstone numera. Men det här är ju högst personliga åsikter som jag tvivlar på att alla bögar delar.

1. Bögar i gemen penetrerar fortfarande inte prostatan. Finns det de som gör det tillhör de en väldigt liten minoritet bland minoriteten.
2. Vad är egentligen rövhugg?

Eftersom det inte bara är kuken jag tänder på så är svaret på din fråga nej, men det finns säkert några bögar som gillar det, på samma sätt som det finns påstått heterosexuella som gillar det.

man trycker in ett finger rätt hårt i mellangärdet när man får utlösning.. resultatet av detta är orgasm och rövhugg.. dvs som en box i solari plexus när man spänner sig.. blir en skum känsla.. därför undrar jag om ni bögar som kom på denna övning kände av det.. antar ni som inte vet vad det är, är bög-oskulder?

här finns mer info https://www.flashback.org/t1178005
Citera
2011-05-24, 16:00
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vuXen-poJke
man trycker in ett finger rätt hårt i mellangärdet när man får utlösning.. resultatet av detta är orgasm och rövhugg.. dvs som en box i solari plexus när man spänner sig.. blir en skum känsla.. därför undrar jag om ni bögar som kom på denna övning kände av det.. antar ni som inte vet vad det är, är bög-oskulder?

här finns mer info https://www.flashback.org/t1178005
Skummade igenom det första av den tråden och, ehhm, aldrig varit med om det. Betyder det att jag är bög-oskuld nu?

jag menar, varför skulle man INTE vilja spruta? Det är ju ascoolt! Om det varit för att förhöja orgasmen på något sätt, sure, men om enda syftet är att det inte ska bli kladdigt så vetefan varför man alls skulle vilja göra det. När nu killar har ett sånt underbart sätt att visa att man fått orgasm, varför skulle man vilja skippa det?

Aldrig hört talas om det innan och skulle aldrig vilja prova det. Jag gillar att se killen komma.
Citera
2011-05-24, 20:45
Medlem
Lantbruks avatar
Blir ni kåta av den här killen: http://www.youtube.com/watch?v=GWoo1w2W-4I
Citera
2011-05-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackThis
1. Favoritfärg och personlighet är inget man föds med.
2. Finns ingen teknologi som kan påverka om personen ifråga ska bli en fridluftsmänniska eller ej, fortfarande miljö.
3. Jag sa aldrig att om de inte skulle finnas en kvinna i en mans värld så skulle han bli bög, är fler faktorer än så, lilla vän.
4. Japp, genetiken bestämmer vilken hjärna du får. Jämför det med en dator, alla innehar i princip samma modell, men det är vad man stoppar i den som bestämmer syftet.
5. Behovet utav sex är däremot en instinkt och är delvis genetiskt betingat. Sexuell läggning är det däremot inte.

mvh

Men vi är ju evolverade och programmerade för att gilla kvinnor? ge upp nu, sluta komma med dina fantasier, man föds till att vara bög eller inte, om du inte har intellekt nog att förstå det så borde du inte uttala dig i frågan.
Citera
2011-05-25, 13:10
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puddler
Men vi är ju evolverade och programmerade för att gilla kvinnor? ge upp nu, sluta komma med dina fantasier, man föds till att vara bög eller inte, om du inte har intellekt nog att förstå det så borde du inte uttala dig i frågan.
med all respekt är saken betydligt mer komplicerad än du försöker utmåla den. jag minns tydligt att jag valde att bli bög, och många av mina bögbekanta, i synnerhet de äldre, har gjort samma erfarenhet. för de yngre kan valet te sig så självklart att de inte ens märker att de gör det, men jo: det är ett val att lägga sina sexuella preferenser till grund för hur man ser på sig själv. alla gör inte det. det finns mängder av män som lever heterosexuellt och identifierar sig som heterosexuella trots att de i högre eller lägre utsträckning känner en sexuell attraktion till män. de är inte bögar för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in