2021-07-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlRabe
Hur uppfattas det av andra bögar att vara slak medan man blir påsatt? Om man som receiver är slak under sexet uppfattas inte det som väldigt oattraktivt?

Det är ju något som är svårt att styra för många(antagligen de flesta till och med).
Om man är slak när man blir påsatt, så är ju det för att man behöver slappna av i ringmuskeln för att kunna ta emot kuk - i alla fall en längre stund. Om killar som behöver vara slaka under påsättning skulle ha stånd, skulle ju också ringmuskeln vara mindre avslappnad och påsättningen skulle därmed kännas mer och kanske till och med göra ont.
Dessutom kan vissa ha svårt att inte komma väldigt snabbt om de skulle ha stånd eller runka när de blir knullade.

Det handlar helt enkelt om flera olika saker såsom att man har olika lätt att få utlösning, olika lätt att hantera en påsättning och olika nivåer av hantering av beröring samt smärta(vissa tänder på att det gör lite ont, medan andra blir mindre kåta av det).

Jag antar att de som tycker det är oattraktivt - antagligen i deras undermedvetande - ser det som att han som tar emot inte är kåt. Skulle receivern inte vara kåt, skulle det antagligen mest bara göra ont för honom, så det är felaktigt att dra ett likhetstecken mellan dessa saker.
Citera
2021-08-03, 19:06
Medlem
Avsiktarens avatar
Vad tycker ni om den homosexuelle dekanen i komediserien Community?

Skulle ni dejta honom?
Citera
2021-08-09, 05:54
Medlem
Hej allihopa.
Jag tänkte höra efter tips här, jag har fantiserat om att prova kuk ett tag nu. Har provat grindr men det känns lite oseriöst. Bor i en liten ort i Dalarna så har ni några tips så är jag tacksam!
Ha det bra.
Citera
2021-08-09, 08:56
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduinre
Hej allihopa.
Jag tänkte höra efter tips här, jag har fantiserat om att prova kuk ett tag nu. Har provat grindr men det känns lite oseriöst. Bor i en liten ort i Dalarna så har ni några tips så är jag tacksam!
Ha det bra.

Alltså med tanke på att du vill bara "prova litet kuk" - så är ju Grindr perfekt för dig. Visst det är knulla som gäller men du kan säga till att du vill testa och inte har gjort förr så folk vet och du ökar chansen att det blir en ok upplevelse för dig.
Det finns ju datingappar med och du kan fylla i om du letar efter män, men där är det ofta mer seriöst - att man letar efter en partner mer än bara ett knull... vilket det ju låter som om du gör
Citera
2021-08-09, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Alltså med tanke på att du vill bara "prova litet kuk" - så är ju Grindr perfekt för dig. Visst det är knulla som gäller men du kan säga till att du vill testa och inte har gjort förr så folk vet och du ökar chansen att det blir en ok upplevelse för dig.
Det finns ju datingappar med och du kan fylla i om du letar efter män, men där är det ofta mer seriöst - att man letar efter en partner mer än bara ett knull... vilket det ju låter som om du gör

Jag är ute efter bara ett knull, ingen partner. Grindr är det så många oseriösa på här där jag bor.
Citera
2021-08-09, 10:04
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduinre
Jag är ute efter bara ett knull, ingen partner. Grindr är det så många oseriösa på här där jag bor.

Fast du vill ju ha det oseriösa (alltså knull bara?) eller menar du nån annan sorts oseriös än det jag tänker på kanske? Typ att dom är där men inte är intresserade i att knulla alls?

Då får du väl ta en storstads-weekend? Litet museum i GBG, litet käk, nån god bok och sen testa Grindr där? Worst case scenario - det blir en ensamhelg med litet slappa, best case - du får testa litet kuk med?
Citera
2021-08-09, 13:33
Medlem
Hur kommer det sig att tjejer kan byta sexualitet lite hur som helst, ena stunden vara lesbiska och sen bli straight.

Men för killar är det liksom… har du en gång sugit en kuk är du förevigt bög.
Citera
2021-08-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Hur kommer det sig att tjejer kan byta sexualitet lite hur som helst, ena stunden vara lesbiska och sen bli straight.

Olika spelregler.
Citera
2021-08-09, 13:36
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Problemet med könsroller? Tjejer har sket som ligger dom till last och snubbar har sket som ligger oss till last.

Sen för att bygga ut din fråga: finns en samling homosnubbar som har haft sex med kvinnor. Dom blir inte mindre bögar för det och ingen kommer nånsin kräva dom på utläggning förutom att dom enkelt säger "jag är bög".
Enligt mig ska heteromän få leka runt, testa gränser och själva få definiera det dom faktiskt vet bäst själva: vilket kön dom förälskar sig i och/eller blir kåta på.
Jag menar jag som bög får det - vilket jag gissar är baserat på att man redan dönat igenom en könsrollsmarkör och därför inte behöver bry sig lika mycket
Citera
2021-08-09, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Fast du vill ju ha det oseriösa (alltså knull bara?) eller menar du nån annan sorts oseriös än det jag tänker på kanske? Typ att dom är där men inte är intresserade i att knulla alls?

Då får du väl ta en storstads-weekend? Litet museum i GBG, litet käk, nån god bok och sen testa Grindr där? Worst case scenario - det blir en ensamhelg med litet slappa, best case - du får testa litet kuk med?

Ja dom är oseriösa att det bara velat och kommer med ursäkter. Jag har tänkt ta en weekend i början på september, som du säger, antingen en skön helg med kuk eller bara en skön helg.
Citera
2021-08-21, 13:01
Medlem
Om homosexualitet var genetiskt så kommer isåfall alla bögar att dö ut eftersom dom inte kan sprida sina gener vidare (skaffa barn).

Eller tror ni att det är genetiskt? Om inte vad var det som gjorde er till bögar?
Citera
2021-08-22, 01:30
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Om homosexualitet var genetiskt så kommer isåfall alla bögar att dö ut eftersom dom inte kan sprida sina gener vidare (skaffa barn).

Eller tror ni att det är genetiskt? Om inte vad var det som gjorde er till bögar?

Genetik fungerar inte riktigt så - så om homosexualitet är helt genetiskt så gör det inte nån skillnad. Rent pragmatiskt finns det en hel del stora vinster i att delar av en barnkull inte har barn som kan ses i andra djur men också i ren forskning kring människor där folk med homosexuella farbröder, fastrar, mostrar och morbröder utan egna barn tenderar att klara sig bättre ekonomiskt och socialt (en teori är att det handlar om helt enkelt fler vuxna runt dom i barn och tonåren).
Sen rent praktiskt, om det är helt genetiskt så har ju inte folk slutat vart homosexuella. Å andra sidan så är som sagt inte gener så otroligt enkla att det finns en "homogejj gen" som man har eller inte har, samma med saker som hudfärg, resistenser och svagheter - eller utseende. Det handlar om en samling olika genetiska alternativ som har en viss i effekt - och det kan ju alltid vara så med homosexualitet om det nu är helt genetiskt.
Kanske hade mina föräldrar en latent putt åt det hålet genetiskt och jag var del i det utfallet? Vem vet?

Personligen vet jag inte varför jag är bög. Jag gjorde inget aktivt val och med tanke på uppväxtplats och den tiden jag var i tonåren så i mitt fall så ville jag verkligen inte det när jag var i tonåren. Med en del lidande, hemlighetsmakeri och ångest som effekt tills man insåg att det var helt ok.

Jag är inte en genetiker eller forskare eller läkare eller psykolog eller antropolog - jag vet dock att folk inte slutar vara det hur mycket dom än låtsas eller ber till nån gud eller får elchocker (något som också bevisas rätt väl av olika "konverteringsförsök"). Om det är genetik, kanske - om det är uppväxt, kanske. Kanske en mix?
Det viktiga är att det inte är nåt man kan ändra.
Man kan skapa ett samhälle som förskjuter folk som är det - eller välja att tänka "meh? Vad är skadan?" och acceptera att fölk e fölk, olika.

Sen får experterna debatera genetiken eller psykologin runt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in