Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Tror dom är riktade mer mot heterosnubbar som tänder på underkastelsen och överskridelsen att knulla med det "man inte får" - samtidigt (och detta är min käpphäst eftersom jag tycker det snackas för litet om det) så har heterosnubbar sjukt jobbigt i dagens samhälle att få leva ut såna fantasier utan att det är tjog med skuldbeläggning och misstankar om deras sexualitet. Tror brainwash/hynosis kan vara del i det eggande men också vara en sorts fiktiv ursäkt?
aldrig direkt relaterat till att folk skulle knulla pga "överskridelsen/göra något man inte får". jag tror folk är för smarta för att göra det, det finns liksom ingen jämn balans av risk/reward i att bokstavligen talat gå och bli bög bara för att säga "fuck you till systemet". jag tror folk är smarta nog att fatta att själv-förlöjligandet är större än "hämnden" i det.
transexualitet/homosexualitet måste bottna i något djupare än så. jag själv har varit porrberoende ganska länge nu och kollat på sådan hjärntvätt-porr ganska länge, har alltid känt någon konflikt och ett lidande i det. men inte kommit till någon slutsats eller lösning, ibland fnderar jag över om jag faktiskt
ärhjärntvättad. och ur mitt perspektiv så känns det inte som att jag tittar på det för att det är "Förbjudet". om jag gjorde det, så skulle jag som sagt se ganska dum ut. risk/reward, risken är ofattbart mycket större än reward.
Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Att tjejer inte gillar vare sig våldtäkt, övergrepp, misshandel osv är inte underligt - att dom tänder på nåt är en helt annan sak. Typ... bondage eller dominans - säg att du gillar att din tjej binder fast dig en kväll? Det betyder ju inte att du vill konstant vara fastbunden eller vara faktiskt maktlös. Finns ett sjukt bra uttryck på engelska för det som e mer passande "ravishment fantasies" - alltså att man vill bli tagen och tvingad av nån man VILL bli tagen och tvingad av. Ett övergrepp där du är del i hur det sätts upp och fungerar. (varför kommunikation är så satans viktigt i BDSM sammanhang btw så att alla får vad dom vill ha. Om man gör antaganden eller inte stavar ut vad man vill så blir det ofta rätt platt och knepigt)
kanske va en dålig jämförelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Porr är också inte verklighet. Jag menar det är nåt vi borde vara bättre på att hamra in i ungar att porr är kul, kolla på det är inget "dåligt" eller fel - MEN att det är som sex på samma sätt actionfilmer är som verkliga krig. Det är underhållning, inte en dokumentär. Fantasierna man har när man runkar, eller knullar med nån eller bara går på stan är saker som är totalt satta i din kontroll. Om nu du hade haft en dröm om att få vara femme i sängen och att det eggande är att bli zappad av nån till att bli det eller bunden eller tvingad - så är det en fantasi där du, som den som fantiserar, har total kontroll över alla som är med.
vet inte om jag håller med helt om den jämförelsen. porr-industrin är gigantiskt mycket större än hollywood. det finns siffror på att folk tittar mer på porr än vad dom tittar på facebook, instagram, twitter, och netflix tillsammans. så att porr är nästan mer som ett IV-dropp som killar har konstant droppandes in i blodet. så jag tycker man borde reflektera över vad det är man injicerar, och inte ta det så lättsamt.