Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja, snäppet mindre eftersom de då inte kunde framställts som frontfigurer för en sexuell minoritet.
Bert Karlsson kan väl sägas göra excentriska utspel ibland men eftersom han är hetero och en tjockis ses han inte som ett lika stort föredömme som Alexander Bard.
Media gör gärna kopplingen att fjollig är lika med excentrisk. Jag tycker hela den tanken känns väldigt schlagerkonservativ.
ok, nu fattar jag äntligen vad du menar, tack för att du tog dig tid att förklara. jag vet inte om alexander bard egentligen är mer medialt intressant än bert karlsson (bortsett från att denne verkar ha legat lågt på senare tid), de är båda freaks och uppseendeväckande men på olika sätt och hamnar i olika kategorier.
jag tycker också att den tiden är förbi då homosexuella kändisar blev medialt attraktiva i kraft av sin homosexualitet. det anses inte lika exotiskt längre, jämfört med den tid då lindarw, gardell och bard blev kända. de må ha förknippats främst med sin sexualitet då, men jag tycker inte att de görs till "representanter" på samma sätt längre.
en helt annan femma är att det säkerligen fortfarande finns mediakonsumenter där ute som tror att alla bögar är som de bögar som syns på TV, men det får ju stå för dem i så fall.