Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-09, 11:27
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Exempel på excentriska homosexuella i media? [...]
Jonas Gardell , Christer Lindarw, Magnus Carlsson och Fredrick Federley [...] Rob Halford i Judas Priest [...]
nja, ursprungsdiskussionen handlade väl om medias behov av fjolliga bögar. om fjollig=excentrisk så ok, tack. tror du att de nämnda personerna hade varit mindre medialt intressanta om de varit lika excentriska, fast heterosexuella? du vet, ā la peter siepen eller den tidiga sjuttiotalsversionen av david bowie, eller johnny depp.
Citera
2011-02-09, 11:28
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfan
Blev så fundersam när jag läste frågan om två män kan ha "den" inne i varandra samtidigt, men hittade inget svar på detta. Det måste väl till ganska rejäl akrobatik i så fall eller? Kan någon stilla min nyfikenhet?
klicka på frågeställaren och välj "Hitta fler inlägg av *** i denna tråd" så ser du att frågan besvarats.
Citera
2011-02-09, 11:39
Medlem
odditys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan
om inte alla bögar är snälla mot dig är bögar som kollektiv inte värda din respekt. är det det du vill ha sagt?

Ursäkta? Om du har läst mitt inlägg så borde det vara uppenbart att jag nämner specifika individer (bög-relaterat dock, då vi befinner oss i en sådan tråd) och inget negativt om bögar som kollektiv.
Citera
2011-02-09, 11:44
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddity
Ursäkta? Om du har läst mitt inlägg så borde det vara uppenbart att jag nämner specifika individer (bög-relaterat dock, då vi befinner oss i en sådan tråd) och inget negativt om bögar som kollektiv.
jo jag förstår det, och min motfråga var plump, det erkänner jag. det jag inte får ihop är snarare varför du letar efter orsaker till dessa individers beteende i egenskaper hos kollektivet.
Citera
2011-02-09, 11:46
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan
nja, ursprungsdiskussionen handlade väl om medias behov av fjolliga bögar. om fjollig=excentrisk så ok, tack. tror du att de nämnda personerna hade varit mindre medialt intressanta om de varit lika excentriska, fast heterosexuella? du vet, ā la peter siepen eller den tidiga sjuttiotalsversionen av david bowie, eller johnny depp.

Ja, snäppet mindre eftersom de då inte kunde framställts som frontfigurer för en sexuell minoritet.

Bert Karlsson kan väl sägas göra excentriska utspel ibland men eftersom han är hetero och en tjockis ses han inte som ett lika stort föredömme som Alexander Bard.

Media gör gärna kopplingen att fjollig är lika med excentrisk. Jag tycker hela den tanken känns väldigt schlagerkonservativ.
Citera
2011-02-09, 11:59
Medlem
Kulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddity
2. Varför är det absurt? Kan det inte vara väldigt sannolikt att de "bara" är för fega för att släppa sin heterosexuella benämning? De tycker om att suga lite kuk då och då, men "Nej fan! Jag vill inte kalla mig bi! Jag är HETERO!" Om vi nu ska hålla hårt på benämningarna alltså och inte flumma iväg med "Jag är inte hetero eller homo - jag är sexuell!"

Visst kan det vara så, men jag tror man förlorar lite av nyanserna om man definierar människors sexualitet endast utifrån vilket/vilka kön de har sex med. Det är inte otänkbart att det till exempel finns många män som i grunden identifierar sig som homosexuella, men som lever heterosexuella liv med fru och barn, utan att någonsin ha haft en relation av någon form med en annan man. Jag är tveksam till att man kan kalla en sådan man för heterosexuell, även om han nu inte har stoppat sin penis i en annan man.
Citera
2011-02-09, 12:00
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja, snäppet mindre eftersom de då inte kunde framställts som frontfigurer för en sexuell minoritet.

Bert Karlsson kan väl sägas göra excentriska utspel ibland men eftersom han är hetero och en tjockis ses han inte som ett lika stort föredömme som Alexander Bard.

Media gör gärna kopplingen att fjollig är lika med excentrisk. Jag tycker hela den tanken känns väldigt schlagerkonservativ.
ok, nu fattar jag äntligen vad du menar, tack för att du tog dig tid att förklara. jag vet inte om alexander bard egentligen är mer medialt intressant än bert karlsson (bortsett från att denne verkar ha legat lågt på senare tid), de är båda freaks och uppseendeväckande men på olika sätt och hamnar i olika kategorier.

jag tycker också att den tiden är förbi då homosexuella kändisar blev medialt attraktiva i kraft av sin homosexualitet. det anses inte lika exotiskt längre, jämfört med den tid då lindarw, gardell och bard blev kända. de må ha förknippats främst med sin sexualitet då, men jag tycker inte att de görs till "representanter" på samma sätt längre.

en helt annan femma är att det säkerligen fortfarande finns mediakonsumenter där ute som tror att alla bögar är som de bögar som syns på TV, men det får ju stå för dem i så fall.
Citera
2011-02-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrabba
Hur hittar ni egentligen era partners? Jag menar, som heterosexuell så har man ju en stor chans på att bruden man raggar på även är hetero. Hur funkar det då för homosexuella? Måste man studera gångstilen, sättet personen talar på, klädstilen osv. för att kunna avgöra ifall personen i fråga är hetero- eller homosexuell?

Det är ju inte ofta man hamnar på en fest med två random bögar som helt plötsligt har gaysex.

Helt klart det största problemet med att vara gay

Antingen så hittar man folk på nätet, eller så får man gå på gayklubbar alternativt se till att ha en bekanskapskrets som består av lite bögar. Det är inte så ofta man träffar på en bög helt random, men det händer.

I vissa fall fungerar gaydaren fantatiskt bra och man kan se direkt att personen man träffar är gay, men lika ofta har man inte en chans desvärre. Det man kan göra att se till att alla vet att man är gay och hoppas att man blir raggad på!
Citera
2011-02-09, 12:34
Medlem
berlinlondons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KooperativSkog
Hej Bögar!

Jag tänkte att ni skulle berätta om ert sexliv och svara på andra medlemmars frågor om bögsex. Jag tänkte då inte ställa alla frågor, men jag börjar med tre:

Hur vanligt är det att ni går till typiska bastuklubbar och sätter på främlingar (alltså någon ni inte känt mer än några timmar)?

Hur ser ett typiskt raggningsförsök ut (med hyfsat lyckad utgång)? Jag föreställer mig att ni är rakt på och övertydliga. Ni kanske rent av bara tar snubben mellan benen och blinkar lite? Visar penis och putar med läpparna förföriskt?

Hur vanligt är det att ni har gangbang?

Svara.

Hej hetro!

Vi bögar går på bastuklubbar minst 1 gång om dagen. Där har vi obligatorisk gangbang, och raggningsförsök ser faktiskt ut precis så som du trodde... Otroligt vilken kunskap man kan ha. Då måste vara en riktig flashbackare.
Citera
2011-02-09, 12:36
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berlinlondon
Vi bögar går på bastuklubbar minst 1 gång om dagen. Där har vi obligatorisk gangbang, och raggningsförsök ser faktiskt ut precis så som du trodde... Otroligt vilken kunskap man kan ha. Då måste vara en riktig flashbackare.
men vadå, får man inte fråga om man undrar?
Citera
2011-02-09, 12:37
Medlem
berlinlondons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Eftersom det är oundvikligt så skriver jag det redan nu:

"Tar ni den i tvåan?"

Nu tar jag och rapporterar mig själv...

Nix jag varken tar eller ger den i tvåan, föredrar andra former av sex!
Citera
2011-02-09, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av berlinlondon
Nix jag varken tar eller ger den i tvåan, föredrar andra former av sex!
Vilka former då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in