2012-11-10, 19:08
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordChesterfield
Är det vanligt med killar som kommer till gayklubbarna i Stockholm själva (alltså utan sällskap)? Hur uppfattas man om man gör det? Mer accepterat än på andra klubbar? Är det någon av klubbarna som lämpar sig bättre för det än andra? Hoppas ni förstår vad jag är ute efter, tack på förhand!
det är vanligt överallt, jag vet inte om stockholm skiljer sig från resten av världen på den punkten. det är ingen som kommer titta snett på dig. i just stockholm kan det dock vara lite svårt att få kontakt med andra när man går ut, men trägen vinner.
Citera
2012-11-10, 20:12
Medlem
Citat:
Är det vanligt med killar som kommer till gayklubbarna i Stockholm själva (alltså utan sällskap)? Hur uppfattas man om man gör det? Mer accepterat än på andra klubbar? Är det någon av klubbarna som lämpar sig bättre för det än andra? Hoppas ni förstår vad jag är ute efter, tack på förhand!

Som jag upplevt det så är det mer accepterat på gayklubbar. Vet att jag själv ser snett på personer som man vet går på en vanlig krog ensam (tankar som "Han har verkligen inga vänner..."). Men jag har själv gått ensam på flertalet gayklubbar innan jag lärde känna någon annan som var gay och det var inget konstigt med det. Jag skulle föreslå Kolingsborg om du vill på klubb eller Sidetrack om du känner för en bar.
Citera
2012-11-10, 23:52
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:

Det är nog ungefär som på klubbar i allmänhet. De flesta går dit i grupper om minst 3.
Dock så finns det på de flesta klubbar en grupp äldre män som verkar gå dit själva typ varje helg, och resultatlöst invänta ragg. Jag blev själv ombedd att ge en avsugning till en herre i 40-årsåldern då jag besökte toaletten. Hade sett att han iakttagit mig en tid innan. ag blev arg över det fräcka "erbjudandet" och röt ifrån ordentligt.
Citera
2012-11-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
man kan onekligen fråga sig vad det är som gör det så intressant att konstatera att just homosexualitet är en avvikelse. rödhårighet, skaldjursallergi och surströmmingsätande är också avvikelser, men jag hör aldrig någon älta om det.

Haha, känner mig så träffad nu! Är rödhårig, skaldjursallergiker och bög. Made my day.
Citera
2012-11-13, 11:50
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vt420
Bög var ett skällsord på 70-talet så någon gång år 2150 kommer negrer själva att ta tillbaka ordet och stålt säga det själva.

+1

Jag tar det definitivt inte som ett skällsord, jag använder det på mig själv då det är just bög jag är. Sen kan det även ligga lathet bakom, istället för att tungvricka sig själv och säga "homosexuell kille" eller "gaykille". Bög ligger bra i munnen, det går fort att säga, beskrivande och bra, använd ordet bög, det är ju det vi är.
Citera
2012-11-13, 12:02
Medlem
Pusts avatar
Har du eller har du haft ett öppet förhållande? Varför är sådana så vanliga bland homosexuella?[1]
Senast redigerad av Pust 2012-11-13 kl. 12:58. Anledning: Glömde ett ord...
Citera
2012-11-13, 12:07
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Har du eller har du haft ett öppet förhållande? Varför sådana så vanliga bland homosexuella?[1]

Jag själv har aldrig haft det, men kan tänka mig att det är vanligt bland folk som vill ligga med andra, dvs. att man istället är öppen med att man vill ligga med andra än att smyga med det och vara otrogen. Anledningen till det beror med största sannolikhet på att i princip ALLA känner ALLA, och alla vet vad alla gör, så skulle man göra misstaget att vara otrogen så tar det inte mer än 2-3 dagar så vet de flesta i bögvärlden om det, så det kryper fram i vilket fall som helst. Då gör man det lätt för sig att bara säga rätt ut att man vill ha ett öppet förhållande, för att hålla ryggen fri.
Citera
2012-11-13, 15:10
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Har du eller har du haft ett öppet förhållande? Varför är sådana så vanliga bland homosexuella?[1]
jag tror det är så enkelt att många tycker det är praktiskt, och då bögar och flator är inte lika bundna av samhälleliga konventioner om monogami som heterosexuella är är det lättare att genomföra.
Citera
2012-11-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-Orridge
Jag är bög ja. Enligt min uppfattning är bögar i allmänhet snarare lite mer vänster än allmänheten, men det kan mycket väl bara vara så att vänsterbögar hörs och syns mer. Själv röstade jag på Liberala Partiet i senaste valet, så jag kan bara hoppas att du har rätt.
Jag röstade också på dem! Härigt att se att inte alla bögar är vänster
Citera
2012-11-14, 09:59
Medlem
Ratads avatar
Finns det någon sysselsättning som ni vägrar befatta er med för att den är "för jävla bögig"?
Citera
2012-11-14, 10:34
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Finns det någon sysselsättning som ni vägrar befatta er med för att den är "för jävla bögig"?

Det beror ju helt på vad man deifinierar som "för" bögigt.
Men för mig drar jag gränsen vid schlager. Aldrig schlager. Sen är det klart att man kan se till andra saker, som raka benen, färga håret, sminka sig, osv osv. Sånt gör jag inte heller, men inte för att jag är rädd att uppfattas som ännu bögigare. Schlager är bara för jävla bögigt.
Citera
2012-11-14, 10:51
Medlem
TheShapes avatar
Samtliga svarare här verkar väldigt sympatiska och öppna (fan, "ni" är ju också bara människor), men har ni någon teori varför det är så ovanligt att se det hos lesbiska? Eller tycker ni stereotypen att en gaykille är "glad, livsnjut och färgstark" (bög) jämfört med "bitter, trångsynt och föraktande" (lebb) är helt ur luften? Åtminstone jag har träffat på väldigt få "fan-vilken-rolig-tjej" som har varit lebb men däremot bra mycket fler roliga gaykillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in