2012-10-09, 00:51
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Varför läspar en del feminina bögar?
har du märkt av det i sverige? jag tycker att det mest verkar vara utbrett i anglosaxisk fjollkultur, men det kan ju ha spritt sig. varför de gör det? tja, det brukar bli sådär i när man identifierar sig med en viss kultur, man influeras av dem inom den som man trivs med och/eller ser upp till.
Citera
2012-10-22, 07:11
Medlem
IKAROZs avatar
hm.såg en film häromdagen som jag reagerade så starkt på.The weekend.den handlar i princip om 2 killar som finner varandra över en helg sen är det över.
Jag berördes så jag nästan fick tårar i ögonen.kände igen så mycket i dialogerna jag hade med en väldigt bra vän men som jag inte har kontakt med längre.Och kände en otrolig saknad. och kanske var man lite "kär" i sin polare?utan att för den saken vilja ha ett förhållande eller sex...kan man känna så?
Citera
2012-10-22, 08:48
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKAROZ
hm.såg en film häromdagen som jag reagerade så starkt på.The weekend.den handlar i princip om 2 killar som finner varandra över en helg sen är det över.
Jag berördes så jag nästan fick tårar i ögonen.kände igen så mycket i dialogerna jag hade med en väldigt bra vän men som jag inte har kontakt med längre.Och kände en otrolig saknad. och kanske var man lite "kär" i sin polare?utan att för den saken vilja ha ett förhållande eller sex...kan man känna så?
ja, det kan man. numera finns det till och med ett namn för kallas emotionellt intima förhållanden mellan heterosexuella män, på (amerikansk) engelska kallas det "bromance". ett tips för framtida googlingar
Citera
2012-10-22, 13:23
Medlem
Milizers avatar
Vad tycker ni bögar om Jonas Gardells "Torka aldrig tårar utan handskar"? Ger den av bra bild av böglivet, då och nu?
Citera
2012-10-22, 14:01
Medlem
Fjallrovens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Vad tycker ni bögar om Jonas Gardells "Torka aldrig tårar utan handskar"? Ger den av bra bild av böglivet, då och nu?

Nej, men den bilden krävs tyvärr för filmen ska bli intressant att se.
Citera
2012-10-22, 14:29
Medlem
DrickaLattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
ja, det kan man. numera finns det till och med ett namn för kallas emotionellt intima förhållanden mellan heterosexuella män, på (amerikansk) engelska kallas det "bromance". ett tips för framtida googlingar
Frågan är var gränsen mellan en bromance och två killar som helt enkelt är kära. Är det endast den sexuella biten som skiljer dem åt?
Citera
2012-10-28, 18:17
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
jag har just sett ut tv-serien. jag tycker inte att den skildrar böglivet så mycket som ett antal människoöden. bögkaraktärerna verkar rätt helgjutna tycker jag, och simon j bergers instudering av paul är väldigt, väldigt lyckad.

nu vet jag ju inget om böglivet i stockholm i mitten av åttiotalet, men det man ser i serien verkar helt rimligt och jag studsade inte till över att något var överdrivet orealistiskt eller så. serien väcker onekligen en hel del jobbiga minnen till liv. och en del glada också.

heterolivet på åttiotalet skildras däremot som något fullkomligt fasansfullt i serien. jag hoppas att den inte är helt rättvisande i den delen.
Senast redigerad av johannes 2012-10-28 kl. 18:54.
Citera
2012-10-28, 18:18
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrickaLatte
Frågan är var gränsen mellan en bromance och två killar som helt enkelt är kära. Är det endast den sexuella biten som skiljer dem åt?
jag skulle tro det...
Citera
2012-10-29, 12:10
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
har du märkt av det i sverige? jag tycker att det mest verkar vara utbrett i anglosaxisk fjollkultur, men det kan ju ha spritt sig. varför de gör det? tja, det brukar bli sådär i när man identifierar sig med en viss kultur, man influeras av dem inom den som man trivs med och/eller ser upp till.

Folk från Sydamerika tycker att alla i Spanien låter tokbögiga med sitt läspande. Där tror jag vi har en vinnare.

Hur många av FB:s bögar har erfarenhet av klyschan "sex i park efter solnedgång med okänd(a)"?
Citera
2012-10-29, 12:13
Medlem
när sög någon av er kuk för första gången?
hur gamla var ni och den kuken satt på?
sög ni utan kondom?
hur kände ni denna kukbärare?
Citera
2012-10-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
när sög någon av er kuk för första gången?
hur gamla var ni och den kuken satt på?
sög ni utan kondom?
hur kände ni denna kukbärare?

Jag var 15 när jag sög kuk för första gången.
Den kuken satt på en 23årig spanjor jag träffade i samband med en språkresa.
Det var dessutom första gången jag hade analsex.
Citera
2012-10-29, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyx
Jag var 15 när jag sög kuk för första gången.
Den kuken satt på en 23årig spanjor jag träffade i samband med en språkresa.
Det var dessutom första gången jag hade analsex.

Oj, använde ni kondom? Låter inte som ett knull man skulle vilja genomföra utan två kondomer och senap imellan

Tog du satsten i anus eller i hals?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in