Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-07, 21:48
  #1
Medlem
Alla har ju vart unga osv! Såklart man har festat med lite "äldre" pöjkar och flickor när man va mindre. Hoppade ni över staketet till rökrutan,falskleg,smörade för vakterna eller rentutav av såg ni bara allmänt håriga och gamla ut i ansiktet? När var er förstagång på krogen? Berätta era historier det blir kul!

Själv så såg man lite äldre ut!
Citera
2011-02-07, 21:59
  #2
Medlem
annzoes avatar
När jag var 17 och alla mina kompisar hunnit fylla 18 så gick de före mig i kön, och sedan kom jag efter och började "leta" lite hysteriskt i min väska efter mitt leg. Vakten orkade inte vänta så han vinkade glatt in mig och antog att jag var lika gammal som de andra!

Funkade 2ggr!
Citera
2011-02-07, 22:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annzoe
När jag var 17 och alla mina kompisar hunnit fylla 18 så gick de före mig i kön, och sedan kom jag efter och började "leta" lite hysteriskt i min väska efter mitt leg. Vakten orkade inte vänta så han vinkade glatt in mig och antog att jag var lika gammal som de andra!

Funkade 2ggr!
Antar att du en kvinna!
Citera
2011-02-07, 23:04
  #4
Medlem
SaveMySouls avatar
Ett ord: Legglangning. Med hjälp av en kompis gamla pass gick detta ypperligt, han och någon till polare gick in, han stannar kvar inne och polaren kommer ut till mig med hans pass som jag sedan glider in på. Funkade varje gång. Dock fyllde jag före i stort sett alla mina jämnåriga vänner så krogen var inte så lockande för mig, men det var knepet de gånger som det var aktuellt.

Annars hade man väl rätt bra koll på vilka krogar som inte var så noggranna med leggkollen och gick dit på ren chans.
Citera
2011-02-07, 23:11
  #5
Medlem
Okejs! Vågade aldrig ta risken med falskleg osv. Men vad hände om du skulle bli påkommen om du vart minderårig. Rent hypotetiskt så skulle man väl kunna pressa krögaren på att komma in o på öl. Det räcker la bara att säga att ja har beställt en öl till polisen o så drar dom in hans "alkoholtillstånd" eller?
Citera
2011-02-07, 23:27
  #6
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Lånade brorsans kompis körkort, inte ett dugg lika, de tittat ju bara på datumet allt som oftast ändå. Jag var 17, legget tillhörde en 2 år äldre.
Citera
2011-02-07, 23:28
  #7
Medlem
Hellioss avatar
Själv gick vi till krogen i god tid och åt mat och höll oss undan tills det var mer besökare. Dom lär ju inte kasta ut er om ni sitter och äter i nått hörn och är softa.
Citera
2011-02-08, 00:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hendrixanders
Antar att du en kvinna!

Haha! Självklart
Personligen såg jag nog hyfsat gammal ut, och kom på så vis in några ggr bara genom att traska in någon kväll då vakterna inte var så värst vaksamma. Dock var jag väldigt partysugen i mina yngre dagar och har därför även: klättrat över till rökrutan, gått i klunga med folk som får gå in, blivit insläppt bakvägen av vänner som fick gå in (tjejer), och dessutom raggat upp en flicka som var ute och rökte och sedan fått henne att "fixa" in mig genom att snacka
Fråga mig inte hur hon gjorde, hon dissade mig nämligen så fort jag kom in! Fast det var roligt ändå och som fjortonårig överviktig vilsen pojke kan man nog helt enkelt inte vänta sig sådan lycka - Att hänga med hotbabe22 till hennes hotellrum mot småtimmarna :/
Citera
2011-02-08, 00:30
  #9
Medlem
midnighttrains avatar
gjorde på de flesta sätt i mina yngre dagar, det enda jag inte gjorde var urkundsförfalskning. Hoppa över räcke på uteserveringar, förfalska stämplar, gick in på vanlig väg i gott hopp. Funkade faktiskt förvånansvärt bra de flesta gånger.
Citera
2011-02-08, 13:55
  #10
Medlem
Kattolfs avatar
När jag var 16-17 i början av 90:talets Bromma så gick man till mindre nogräknade restauranger för att kröka. Speciellt sunkiga kinakrogar/pizzerior med alkoholtillstånd (Blackeberg ftw!). Sedan så fanns ju alltid "Kurbitz" i gamla stan. Klubbar gick man inte på speciellt ofta, och om det hände så var det oftast svartklubbar som gällde. Vanligast var dock hemmafester.

Svaret på din fråga: Man gick till ställen som inte brydde sig om att be om leg. Vilka ställena var spreds sig fort bland kompisarna, så ville man "gå ut" fanns det alltid någonstans man kunde komma in.
Citera
2011-02-08, 16:12
  #11
Medlem
HairyMenNeedLoves avatar
Falsklägg, hade ett som hade gått ut 2 år tidigare och inte en enda vakt upptäckte det på två år. Kan säga att jag än i dag är nöjd över det där.
Citera
2011-02-08, 17:57
  #12
Medlem
RaejserPulkans avatar
Klättrade upp på taket och hoppade ner på rökrutan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback