Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2011-03-12, 09:48
  #61
Medlem
ralfdenenvisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxidro
Att Sverige idag är det djurvänligaste landet i världen är kanske ingen nyhet. Många svenskar har gått in i tankefällan om att djur är lika mycket värda som människor. Detta är givetvis ett helt fel tänkande. Träffar man vanliga husdjursägare så är det inte ovanligt ifall katten eller hunden i huset behandlas som en familjemedlem. Detta gör mig både illmamående och ledsen vilket för mig till tankar om vart fan detta land är påväg? För varje dag som går så ser jag allt fler kräk på fyra ben promenera sida vid sida med sina lika äckliga ägare. Det som är ännu mer tragiskt är att ägaren till smutsdjuret är den som får anpasa sitt schema till när hundjäveln vill gå ut och gå. Som ett resultat av detta så är det inte ovanligt att se en hundägare gå ut med sin hund två på natten, trots att han/hon ska till jobbet om några timmar

Nu senast hade vi en nyhet som gjorde mig mycket upprörd:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7969268.ab

Det handlar om en valp som sparkades ihjäl efter att ägaren släppt koppeln. Valpjäveln sprang då mot fel människa och fick smaka på en stenhård spark rätt in i magen. Det är inte själva nyheten i sig som gjorde mig upprörd, tvärtom, en hund som sparkas ihjäl gör mig inget annat än glad och varm inombords. Det som gjorde mig upprörd var att den allmänna opinion var på hundägarens sida, viket även ledde till straff mot hundsparkaren. Hur fan tänker människor? Personen som sparkade hunden var ute och gick med sitt barn. Det är självklart för mig att man sparkar till ett dreglande smuts på fyra ben när den närmar sig sina barn. Han gjorde inget annat än att skydda sin avkomma mot det potenitella hotet. Därför förtjänar han att hyllas.

Som ni säkert har märkt nu så innebär dessa smutsiga djur problem. För många djur i ett samhälle leder även till att de djurrelaterade problemen ökar. Så alla människoälskare som tyvärr är en minioritet i det här landet, hur gör vi för att bli av med djuren? Finns det något politiskt parti man kan rösta på? Ska man ta egna initiativ och sparka första hund man ser på gatan? Dela med er av så många förslag som möjligt. Tillsvidare så kan jag bjuda er på denna blogg:
http://blog.hatadjur.se/



Jag har ett utmärkt förslag till dig, var så vänlig att förpassa dig själv till ett minne blott. Du har inget på Moder Jord att göra.
Citera
2011-09-17, 01:05
  #62
Medlem
Necrotrusts avatar
Att ha husdjur är friskt och praktiskt för människan i många fall. Men när vi staplar ihop oss i olika betongplan ovan varandra börjar det istället bli mindre praktiskt.
Självklart kan ett husdjur bli som en familjemedlem. Tror mest att du trollar eller har du bara växt upp lite skevt i förhållande till människans natur. (inget konstigt med det i dagens samhälle. dock tragiskt)
Hur som helst. En turk som sparkar ihjäl en hund, orkar inte kommentera det ens. De flesta förstår ändå.
Skapa en tänkvärd tråd istället, trolling gör ju att till och med jag skriver just nu.

Läsvärt: http://www.katter.nu/artiklar/artikel_29_071105.html
Citera
2018-09-13, 08:58
  #63
Medlem
MiamiMortys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Vad värderar människor mer?
Hur varje person värderar saker är upp till dom. När jag hade hund värderade jag den mer än de flesta människor. För det var min vän.
Jag ser ingen anledning till att man ska värdera djur mindre, djuren är viktiga, både sentimentalt och för att jorden ska överleva. Människan däremot är destruktiv och grym, inget jag värderar högt. Jag anser att många djur är mycket mer värda att leva än många människor. Dig TS, värderar jag inte ens i närheten av ett djur. Du är ju sjuk i huvudet.
Du är sjuk i huvet. Kan djur bota cancer, bli advokat? NEJ. Dem är värdelösa och har inget värde.
Citera
2018-09-13, 19:04
  #64
Medlem
Expohunters avatar
Snygg bump där, 7 år senare. Hut hittade du ens tråden?

Nåja alla djur ska vi nog inte göra oss av med. En del är bra att äta, andra är roliga att leka med.
Citera
2018-09-14, 07:21
  #65
Avstängd
53280s avatar
Nödvärnsrätten måste ändra, angriper någon ditt husdjur hund eller katt, så skall du har rätt ta över husdjures nödvärns rätt och få använda den emot GM. Dessutom bör man få använda övervåld emot en GM som använder våld emot en hund eller katt.
Citera
2018-10-06, 14:17
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiamiMorty
Du är sjuk i huvet. Kan djur bota cancer, bli advokat? NEJ. Dem är värdelösa och har inget värde.
Kan människan bota cancer? Sist jag hörde dör miljoner årligen för att man inte botat cancer.
Och advokat var väl de sämsta exemplet du kunde ge. Vem värderar pengahungriga pedofilbeskyddare högre än djur? Jag har snytit ut snorlobbor jag värderar högre än flera advokater.

Dagen du går vilse i en skog, vill du hellre ha en hund än en advokat. Tro mig.
Citera
2018-10-06, 20:10
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiamiMorty
Du är sjuk i huvet. Kan djur bota cancer, bli advokat? NEJ. Dem är värdelösa och har inget värde.
Jag funderar ibland på om vi någon gång i framtiden skulle bli besökta av en utomjordisk intelligens med liknande värderingar som personer som du har. Det skulle inte sluta särskilt väl för oss.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback