Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-08-23, 16:25
  #1
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Jag har alltid undrat vad det innebär att varva ett spel. För mig är det att klara spelet en gång från början till slut, oavsett antal gånger. Men en kompis till mig menar att man måste klara spelet minst två gånger för att säga att man varvat det. Jag gjorde en undersökning i ett mindre forum för någo tår sedan där en kille sa att meningen med att varva ett spel kommer från Pacman där man började om på nivå ett när man klarat sista banan. Andra sa att man var tvungen att klara det flera gånger. Vad anser ni att man måste ha gjort för att ha varavt ett spel?
Citera
2004-08-23, 16:57
  #2
Medlem
Kahlsons avatar
Spelat igenom spelet en gång = Varvat
Citera
2004-08-23, 16:58
  #3
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlson
Spelat igenom spelet en gång = Varvat

Precis. En gång = varvat. Inget annat. Bara inavlade jävla bönder som påstår något annat.
Citera
2004-08-23, 17:37
  #4
Medlem
hm...Det borde ju vara en gång = en varvning. LOGIK
Citera
2004-08-23, 17:45
  #5
Medlem
MooGyMaNs avatar
tror att uttrycken dök upp iom zelda o super mario, de hade ju 2 varv... nuförtiden har ju de flesta spel bara 1 varv, dyker ju iband upp lite nya grejjer då man klarat det i vissa spel.
Citera
2004-08-23, 17:46
  #6
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MooGyMaN
tror att uttrycken dök upp iom zelda o super mario, de hade ju 2 varv... nuförtiden har ju de flesta spel bara 1 varv, dyker ju iband upp lite nya grejjer då man klarat det i vissa spel.

Majoriteten av spelen till åttabitarn har bara 1 varv.
Citera
2004-08-23, 18:04
  #7
Medlem
MooGyMaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Majoriteten av spelen till åttabitarn har bara 1 varv.
jo men det där om att ha varvat det två gånger för att verkligen ha varvat det kan nog ha kommit där ifrån...
Citera
2004-08-23, 18:08
  #8
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MooGyMaN
jo men det där om att ha varvat det två gånger för att verkligen ha varvat det kan nog ha kommit där ifrån...

ah, du menade så.. jo, så kan det nog vara.
Citera
2004-08-23, 18:41
  #9
Medlem
Spaders avatar
Spelat igenom spelet en gång.

/Spader
Citera
2004-08-23, 18:49
  #10
Medlem
Citat:
tror att uttrycken dök upp iom zelda o super mario, de hade ju 2 varv... nuförtiden har ju de flesta spel bara 1 varv, dyker ju iband upp lite nya grejjer då man klarat det i vissa spel.


OT:
Super Mario hade 3 varv(minst), på andra varvet byttes de gröna sköldpaddorna ut mot svarta(går ej att skjuta ihjäl), och på det tredje varvet byttes de ut mot taggiga(går inte att stampa ihjäl). Tror även att Zelda hade fler varv än två, har för mig att saker i spelet flyttades efter varje varv.
Citera
2004-08-23, 21:11
  #11
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisTheMenace
OT:
Tror även att Zelda hade fler varv än två, har för mig att saker i spelet flyttades efter varje varv.

Nja, är det verkligen så? Tror jag körde ett 3:e varv utan att märka någon skillnad på den tiden det begav sig. Nu har jag faktiskt kört varv 1 och 2 på GBA (Zelda Classic), kanske borde testa ett 3:e varv då när man ändå är igång...
Citera
2004-08-23, 21:47
  #12
Medlem
Citat:
Nja, är det verkligen så? Tror jag körde ett 3:e varv utan att märka någon skillnad på den tiden det begav sig. Nu har jag faktiskt kört varv 1 och 2 på GBA (Zelda Classic), kanske borde testa ett 3:e varv då när man ändå är igång...

Jag kanske har fel för mig, förväxlar kanske med något annat spel...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback