Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-07, 19:33
  #1
Medlem
I KARLSTAD så kräver nu mussarna att en moské ska byggas i den mångkulturella stadsdelen Kronoparken. Jag tycker inte dom har rätt och kräva ett skit! Vad tycker ni om denna utveckling att det ska finnas moskér i varje stad?

http://svt.se/2.33874/1.2318885/mosk...85&lpos=rubrik
http://svtplay.se/v/2318831/moskeplaner

/ NEJ till moskér !!!
__________________
Senast redigerad av N.Y 2011-02-07 kl. 19:37.
Citera
2011-02-07, 19:34
  #2
Medlem
Sjukt hur de kan kräva att bygga en moské! Undra just om en svensk skulle kunna kräva att bygga något i deras länder, tror knappast det!!!

/ A
Citera
2011-02-07, 19:37
  #3
Medlem
Encias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adde1986
Sjukt hur de kan kräva att bygga en moské! Undra just om en svensk skulle kunna kräva att bygga något i deras länder, tror knappast det!!!

/ A
De bor i sverige och har samma medborgerliga rättigheter som alla andra. De bor i området och naturligtvis skall de kunna påverka sin omgivning.
Citera
2011-02-07, 19:38
  #4
Medlem
deadsets avatar
Låt dom få bygga en moské. Vem fan bryr sig. Det är bara en byggnad. Moskéer är rätt tjusiga också - rent arkitektmässigt så skulle jag gärna se fler moskéer i Sverige. Det skulle liva upp.

Det jag stör mig på är alla djupt religiösa imamer som basunerar ut sina västfientliga floskler och uppmanar till heligt krig. Allt jävla rekryterande av "Allah's soldater" och sådan där skit. Bara av den anledningen borde moskéer förbjudas, eller åtminstone hårt övervakas.
Citera
2011-02-07, 19:38
  #5
Medlem
theoones avatar
Herregud så helt fruktansvärda nyheter...ännu mer ställen dom kan rekrytera extremister och skapa terrorplaner mot vårat käääära fosterland. Jag dör nu, hur kan detta få hända? I vårat fina, svenska land, där bara vi ursvenskar har rätt att gå till kyrkan och ha vår religion, varför detta? Varför måste vi ha ett öppet och liberalt land? Nej, snälla, stäng gränserna, sluta bygget av moskeér i Sverige, vi måste räddas när vi räddas kan, innan så fint kallade mussarna tar över.
Citera
2011-02-07, 19:46
  #6
Medlem
pikzels avatar
Är det de muslimska förbunden som kräver att en moské byggs åt dem, eller vill de ha tillåtelse att få bygga en själva (som det brukar vara)? Eller är det rent av bara några muslimer som vill det, utan att vara stödda av föreningar?
Citera
2011-02-07, 19:49
  #7
Medlem
charkovs avatar
Mussarna kväver och får allt annat så klart dom skall få en moské också, varför i helvete inte..?.
Citera
2011-02-07, 19:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adde1986
Sjukt hur de kan kräva att bygga en moské! Undra just om en svensk skulle kunna kräva att bygga något i deras länder, tror knappast det!!!

Om vi inte hade tillåtit olika åsikter, troer och synsätt hade vi inte varit bättre än vad de är nere i Saudi Arabien. Personligen avskyr jag alla religioner med ett undantag, buddhismen.
Varför? Buddhismen tror inte på något övermänskligt väsen utan de tror på en livsstil och inte något sagoväsen.
Ne, religion är något man har för sig själv och man ska inte kunna(helst få) tvinga på andra sin tro.


Iallafall, det är förjävligt att mina skattepengar ska gå till att stödja någon religion av något slag. Om svenska kyrkan vill bygga en kyrka använder de pengarna folk betalar till svenska kyrkan och inte direkta skattepengar(?), man har trottsallt ett val om man vill betala till kyrkan eller inte.

Bottomline: Det är rent ut sagt förjävligt att skattepengar ska stödja religion, om de vill bygga en moske får de själva betala för den och inte jag. Jag förstår att valla måste vara med att betala sjukvård, socialbidrag etc men inte en fucking religion
Citera
2011-02-07, 19:51
  #9
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theoone
Herregud så helt fruktansvärda nyheter...ännu mer ställen dom kan rekrytera extremister och skapa terrorplaner mot vårat käääära fosterland. Jag dör nu, hur kan detta få hända? I vårat fina, svenska land, där bara vi ursvenskar har rätt att gå till kyrkan och ha vår religion, varför detta? Varför måste vi ha ett öppet och liberalt land? Nej, snälla, stäng gränserna, sluta bygget av moskeér i Sverige, vi måste räddas när vi räddas kan, innan så fint kallade mussarna tar över.

Du är verkligen jätterolig. Men det skulle vara jättemycket roligare om din sarkasm faktiskt bottnade i verkligheten, vilket den inte gör.

Moskéer ÄR rekryteringscentra för terrorister. Sorry.
Citera
2011-02-07, 19:56
  #10
Avstängd
01lirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
I KARLSTAD så kräver nu mussarna att en moské ska byggas i den mångkulturella stadsdelen Kronoparken. Jag tycker inte dom har rätt och kräva ett skit! Vad tycker ni om denna utveckling att det ska finnas moskér i varje stad?

http://svt.se/2.33874/1.2318885/mosk...85&lpos=rubrik
http://svtplay.se/v/2318831/moskeplaner

/ NEJ till moskér !!!
Jag tycker ja. Tycker vi ska ha religionsfrihet i sverige.
Citera
2011-02-07, 19:57
  #11
Medlem
Aldrig i livet! Spräng de moskeer som redan finns i Sverige och sälj materialet till att grusa trottoarer med!

Sverige ska inte stödja islam på nåt sätt! Islam hör inte hemma i en västerländsk civilisation! Om dom vill be nånstans så kan dom inreda ett garage som DOM själva äger! Vi är inte skyldiga dom nånting, särskilt inte med tanke på att en majoritet av alla muslimer hatar västerländska samhällen och värderingar!

När allt kommer omkring, så hjälper man inte folk som hatar en!
Citera
2011-02-07, 20:05
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ie
Om vi inte hade tillåtit olika åsikter, troer och synsätt hade vi inte varit bättre än vad de är nere i Saudi Arabien. Personligen avskyr jag alla religioner med ett undantag, buddhismen.
Varför? Buddhismen tror inte på något övermänskligt väsen utan de tror på en livsstil och inte något sagoväsen.
Ne, religion är något man har för sig själv och man ska inte kunna(helst få) tvinga på andra sin tro.


Iallafall, det är förjävligt att mina skattepengar ska gå till att stödja någon religion av något slag. Om svenska kyrkan vill bygga en kyrka använder de pengarna folk betalar till svenska kyrkan och inte direkta skattepengar(?), man har trottsallt ett val om man vill betala till kyrkan eller inte.

Bottomline: Det är rent ut sagt förjävligt att skattepengar ska stödja religion, om de vill bygga en moske får de själva betala för den och inte jag. Jag förstår att valla måste vara med att betala sjukvård, socialbidrag etc men inte en fucking religion

Du betalar en avgift till svenska kyrkan, något du varit påtvingad om du är född innan 1996. Det muslimerna efterfrågar är ett bygglov och inte skattepengar för att kunna finansiera moskén. Skattepengar har aldrig vad jag vet, gått till att bygga en moské. Moské byggen i Sverige finansieras av muslimer runt om i världen, Saudi arabien (regeringen), och en mäktig folklig styrd institution där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback