Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-06, 16:26
  #1
Medlem
Vem är denna mediakvinna som har rykte om sig att styra och ställa om ordentligt på de redaktioner hon får jobb?

Efter att ha fått massiv kritik frpn anställda och fack på två tidigare tidningar har hon nu lyckats få ännu ett toppjobb. KatrineholmsKuriren blir nog nästa tidning att kicka henne.

Har ni något snaskigt skvaller om henne?
Citera
2011-02-06, 17:47
  #2
Moderator
rotadents avatar
Skvaller får bedöma om hon är känd nog.

M&J --► Skvaller

//Mod
Citera
2011-02-06, 20:48
  #3
Medlem
Hon gillar att blogga. Hon hatar kritik från läsare och vill bara ha ryggdunkande läsare. Hon H A T A D E VSKs fans, oavsett om de gjorde något bra el dåligt så var hon på dem, när hon var VLTs chefredaktör.
Citera
2011-02-07, 15:40
  #4
Avstängd
Navelfluffs avatar
Jag har hört en god sak och en sämre sak.
1. Hon är aktiv och ser till att få saker gjorda.
2. Under hennes tid på VLT slutade ungefär 20 chefer. Säger något om samarbetsförmågan.
Citera
2011-02-08, 00:19
  #5
Medlem
Bjørnebrygs avatar
Var väl hon som skar ner på fotbollen i VLT och istället tryckte in två sidor hästsport om dagen
Citera
2011-02-08, 01:13
  #6
Medlem
Snaidistens avatar
*Hästgarv* Åsa- Nisse tråd.
Citera
2011-02-08, 20:03
  #7
Medlem
ordningskalenderns avatar
Om denna kvinna kan jag berätta hur mycket skvaller som helst. En närstående hade det tvivelaktiga nöjet att ha henne som chef en längre tid.

Diagnosen psykopat passar bra i sammanhanget. Hon verkar gullig och folklig men akta er, hon kan vara hur elak som helst men precis som en psykopat så tycker hon bara synd om sig själv om hon någon gång avslöjas.
Hon hade sina favoriter, enbart ja-sägare, eller folk som kunde bidra med det hon inte kunde. De höll hon sig väl med för att rädda sitt eget skinn.
Sedan trodde hon att läsarna var idioter och bara vill ha trams och eftersom hon själv inte var intellektuell så har hon något mindervärdeskomplex hon visar genom att trampa på folk med lite i huvudet.
Citera
2011-02-08, 20:13
  #8
Medlem
ordningskalenderns avatar
Minns att hon höll vårtal i Västerås och det handlade bara om hennes mamma på Orust. När hon bloggade som chefredaktör på vlt handlade det mesta om Orust och hennes släktingar där, vem brydde sig. Många undrade efteråt varför hon trodde att Västeråsarna skulle vara intresserade av det och tyckte att hon verkade väldigt självupptagen.

Hon snackar sig ur det mesta, babblar på om ingenting tills folk tröttnar på att lyssna. Är en urusel skribent själv och gillar ingenting med mer IQ än 90. Men hon har lagt sig till med en attityd av att vara känslig och reflekterande, men det genomskådas av dem med mer än 90. Kolla själv hennes tidigare vlt-blogg:

http://blogg.vlt.se/back/index.php?y=08&m=03

Hon vill framstå som "en av oss" men har jobbat över sin kompetens de senaste tjugo åren. Hon hade tur som var ung kvinna i rätt tid.
Citera
2011-02-08, 22:17
  #9
Medlem
En blåst idiot som förstörde Vlt. Kritik ville idioten inte ha och mer politisk korrekt fitta finns ej
Citera
2011-02-08, 22:33
  #10
Medlem
Hahahaha Vilken blogg! Det är det bästa med FB. På de mest oansenliga trådar hittar man kommentarer eller länkar som är stor humor. Är/var hon chefredaktör om jag fattade det rätt?? Texten är rätt och slätt infantil. Skulle skriva gymnasial men den har inte riktigt den mognaden. Påminner mer om arbeten man skrev om hackspettar på mellanstadiet och skrev ut på stencileringsapparat.

Å andra sidan tror jag det är en nivå som passar Västeråsarna, texterna är kanske omsorgsfullt utmejslade för att gå hem i stugorna?
Citera
2011-02-08, 22:39
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjørnebryg
Var väl hon som skar ner på fotbollen i VLT och istället tryckte in två sidor hästsport om dagen

Japp. Det var även hon som fick den bästa bloggaren att sluta.

Tidningsbuden gillade henne, hon införde tabloidformat i tidningen och sen när fler slutade med tidningen fick de mindre att bära
Citera
2011-02-09, 13:44
  #12
Medlem
Min fd flickvän och hennes föräldrar bodde i Västerås när Bäck var chef för tidningen. De gånger jag kom i kontakt med B var när hon stod i en sorts husbil och bjöd på kaffe och ballonger. Läsarna som kom och hade synpunkter på tidningen blev ganska snabbt avfärdade, hon ville inte ha kritik (som det skrivits tidigare).

Sedan vet jag att hon hade en ledare på lördagar i tidningen som alltid handlade om Bohuslän. Bilder av henne själv som liten..... vem bryr sig?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback