2023-09-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Håller med dig. Att skylla på uteblivna serietabeller är en för ytlig analys och ganska löjlig om man ska vara ärlig. Ser man på våra grannar så har de kört ifrån oss när det kommer till ungdomsfotbollen. Vi har knappt några ungdomstränare som jobbar med det på heltid.
Att utbilda sig till tränare idag i Sverige är en idioti.
Att barn som är i 6-7 års åldern som vill ta fotbollen seriöst ska träna med barn som larvar sig är ett stort problem.
Nästa problem,barn ska ej få veta hur det känns att vinna och förlorar..
Började utbildning 2018 ,hoppa av när jag blev tillsagd alla barn ska få va med och fixk ej skilja på barnen,hade en jäkla diskussion med rektorn på skolan. Tappa helt suget
Citera
2023-09-09, 22:31
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Håller med dig. Att skylla på uteblivna serietabeller är en för ytlig analys och ganska löjlig om man ska vara ärlig. Ser man på våra grannar så har de kört ifrån oss när det kommer till ungdomsfotbollen. Vi har knappt några ungdomstränare som jobbar med det på heltid.
Ytligt var bra beskrivet. Tabeller eller inga tabeller har ingen betydelse mer än på ytan. Utbildningen och förutsättningar för ungdomstränare betydligt större inverkan.
Citera
2023-09-10, 11:43
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Resultatet är givetvis en skandal men u21 är åtminstone inte lika misshandlat som Jannes A-landslag.

Jag ser minst 3 spelare ur denna samling som är värda en plats i A-lagets trupp plus 2-3 spelare till som bör ta steget upp inom den närmsta tiden och dessa är följande. Kan vara mina sympatier för MFF som talar för denna rangordning men jag rankar dessa spelare baserat på vad jag har sett i förstahand.

Redo för A-laget:

Hugo Larsson
Sebastian Nanasi
Roony Bardghji

Nästan redo för A-laget:

Jacob Ondrejka
Jusef Erabi
Williot Swedberg

Nanasi redo för A-landslaget, ta av dig MFF-glasögonen.
Citera
2023-09-11, 05:17
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Att utbilda sig till tränare idag i Sverige är en idioti.
Att barn som är i 6-7 års åldern som vill ta fotbollen seriöst ska träna med barn som larvar sig är ett stort problem.
Nästa problem,barn ska ej få veta hur det känns att vinna och förlorar..
Började utbildning 2018 ,hoppa av när jag blev tillsagd alla barn ska få va med och fixk ej skilja på barnen,hade en jäkla diskussion med rektorn på skolan. Tappa helt suget

Jag tycker att det är lite för tidigt att börja prata om elitsatsning redan vid 6-7 åldern. Alla ungar utvecklas olika och då kan jag ändå tycka att breddfotbollen som vi har är något att ta tillvara på. Men som du är inne på så måste man kunna erbjuda alternativ för mer "seriösa" barn, vilket jag tror kommer också att hända, i Stockholm finns väl redan ett par klubbar som riktar in sig mot just sådana barn.

Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Ytligt var bra beskrivet. Tabeller eller inga tabeller har ingen betydelse mer än på ytan. Utbildningen och förutsättningar för ungdomstränare betydligt större inverkan.

Precis, jag har all respekt för de som ställer upp och dedikerar sin fritid för dessa barn och ungdomar men det blir liksom en bisyssla i det stora hela när man måste ha ett jobb vid sidan om som tar majoriteten av tiden för man måste ha mat på bordet.

Sedan är det lite fult att säga detta men våra storklubbar måste tyvärr bli mer selektiva och börja sålla bland barnen tidigare för att maximera på talangen. Förbundet måste även våga sig på att göra ett val så får det bära eller brista, men någon långtidsstrategi måste man ha om vi ska ha kontinuitet upp till A-landslaget.
Citera
2023-09-11, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Inga resultat i ungdomsserier börjar visa sig på landslagsnivå nu. Inte svårare än så. Vi lär våra ungdomar att det är viktigare att ha roligt och om din son inte får vara med är det en skandal.

Nu kanske du menar de yngre landslagen, men i det här U21-gänget är det väl ingen som inte fått spela utan tabeller i unga år?
Slopade serietabeller för 12-åringar och yngre infördes 2017, och de som var 12 år då är födda 2005.
Citera
2023-10-04, 18:00
Medlem
Ny kvaltrupp uttagen. Rimlig elva?

Dovin
Mendes, Widell, Tolinsson, Svensson
Gigović, Ayari
Bardghji, Nanasi, Lahdo
Vilhelmsson
Citera
2023-10-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon

Dovin
Gigović, Ayari
Bardghji, Nanasi, Lahdo
Vilhelmsson

Var det inte Lahdo som var rätt kass senast? Är Ondrejka skadad? Det blev som jag förstått det bättre med han på plan. Annars ser det väl rätt bra ut.

Annars kan man väl spela...

Dovin
Gigović, Ayari
Bardghji, Swedberg, Nanasi
Vilhelmsson

Edit: Sedan spelar Svensson som jag förstått oftast CM nu förtiden, så Persson är väl egentligen den som lirar VB till vardags.
Citera
2023-10-09, 14:07
Medlem
Mediaprodukten Bergwall uttagen i laget som reserv.
Citera
2023-10-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon

Dovin
Gigović, Ayari
Bardghji, Nanasi, Lahdo
Vilhelmsson

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Var det inte Lahdo som var rätt kass senast? Är Ondrejka skadad? Det blev som jag förstått det bättre med han på plan. Annars ser det väl rätt bra ut.

Annars kan man väl spela...

Dovin
Gigović, Ayari
Bardghji, Swedberg, Nanasi
Vilhelmsson

Edit: Sedan spelar Svensson som jag förstått oftast CM nu förtiden, så Persson är väl egentligen den som lirar VB till vardags.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Mediaprodukten Bergwall uttagen i laget som reserv.

Moldavien (h) och Georgien (b) i denna samling, det är ju dessa två lag samt Nordmakedonien som vi måste ligga före när tabellen summeras..

Nederländerna är klara favoriter och Gibraltar räcker inte till för att slåss om en playoff-plats..
Citera
2023-10-10, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Moldavien (h) och Georgien (b) i denna samling, det är ju dessa två lag samt Nordmakedonien som vi måste ligga före när tabellen summeras..

Nederländerna är klara favoriter och Gibraltar räcker inte till för att slåss om en playoff-plats..

Ja så är det väl, Roony missar denna samlingen.
Citera
2023-10-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345

Georgien - Nederländerna 0-3 ikväll..

England - Serbien 9-1 (!) i en annan kvalgrupp..
Citera
2023-10-14, 08:57
Medlem
eternussermos avatar
Sverige slog Moldavien med 4-0, man sparade tydligen den fantastiske Noel T till förmån för Dovin. Mål gjordes bl.a av Swedberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in