2025-08-13, 18:38
Medlem
CasualCapybaras avatar
Vilka ungtuppar har imponerat som kan slå sig in som inte varit med tidigare?
Citera
2025-08-13, 23:57
Medlem
Jeppe950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Vilka ungtuppar har imponerat som kan slå sig in som inte varit med tidigare?

Spelare som redan har börjat ta plats (och är under 20 år) är namn som John Mellberg (skadad just nu), Kusi-Asare och Bleon Kurtulus. Jag skulle heller inte bli förvånad om Love Arrhov har en plats redan inom något år.
Citera
2025-08-14, 23:18
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe950
Spelare som redan har börjat ta plats (och är under 20 år) är namn som John Mellberg (skadad just nu), Kusi-Asare och Bleon Kurtulus. Jag skulle heller inte bli förvånad om Love Arrhov har en plats redan inom något år.

Kenan Bilalovic då? Blev nyligen såld till skotska ligan.
Citera
2025-08-14, 23:44
Medlem
Jeppe950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Kenan Bilalovic då? Blev nyligen såld till skotska ligan.

Vad jag kan se har han fått spela två matcher med U21 landslaget. Har inte bra koll på honom.
Citera
2025-08-27, 13:26
Medlem
Jeppe950s avatar
U21 truppen för början av EM-kvalet

Saxat från fotbollskanalen.se

Målvakter: Elis Bishesari, Simon Eriksson, André Picornell.

Backar: Genesis Antwi, Bleon Kurtulus, Elison Makolli, Matteo Perez Vinlöf, Jonas Rouhi, Hampus Skoglund, Noah Tolf, Nils Zätterström.

Mittfältare/forwards: Jeremy Agbonifo, Amar Ahmed Fatah, Roony Bardghji, Lukas Björklund, Amin Boudri, Markus Karlsson, Jonah Kusi-Asare, Ludwig Malachowski Thorell, Richie Omorowa, Adrian Skogmar, Momodou Sonko, Williot Swedberg.
Citera
2025-08-27, 14:39
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:

Backar: Genesis Antwi, Bleon Kurtulus, Elison Makolli, Matteo Perez Vinlöf, Jonas Rouhi, Hampus Skoglund, Noah Tolf, Nils Zätterström.

Mittfältare/forwards: Jeremy Agbonifo, Amar Ahmed Fatah, Roony Bardghji, Lukas Björklund, Amin Boudri, Markus Karlsson, Jonah Kusi-Asare, Ludwig Malachowski Thorell, Richie Omorowa, Adrian Skogmar, Momodou Sonko, Williot Swedberg.

Snart släpps artikeln att divan Williot drar sig ur samlingen.
Citera
2025-09-02, 00:14
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:

Antwi är ett nytt namn för mig. Någon som har bra koll på pöjken?

Elvan?

Bishesari
Skoglund - Zetterström - Kurtulus - Rouhi
Karlsson
Roony - Swedberg - Agbonifo
Asare - Sonko

Vi borde satsa offensivt. Vi har material för det.
Citera
2025-09-05, 19:13
Medlem
Hur kan dem inte spräcka nollan på Armenien av alla lag? Blir det något annat än vinst ikväll borde Bäckström ryka tidigt på måndag morgon
Citera
2025-09-05, 21:58
Medlem
Såg U21 mot Armenien idag. Ungefär 6-1 hade väl kanske speglat matchen bättre än det 3-0 det slutade. Armenien kämpade ok och var halvvassa framåt, faktiskt. Hade en 2 mot 1 just före Sveriges ledningsmål men avslutet rakt på. Men Sverige ganska klart dominanta och borde gjort ett par mål före paus.

Svårt att följa alla spelare och göra bedömningar på vem som är något att ha och vem som nog aldrig blir något, och kan inte riktigt kommentera försvarare och målvakt.

Offensivt tycker jag Sonko såg mest intressant ut. Kan ju slå sin gubbe och skapa både för sig själv och andra. Kan vara en blivande A-landslagsspelare. Enda spelaren jag blev riktigt imponerad av.

Bardghji brände straff just före paus men satte en lös chipstraff till 3-0 i andra. Men har svårt att se hur han skall kunna bli en stjärnanfallare på sikt. Skön teknik och bra speluppfattning, men för långsam och som anfallande spelare måste man ju kunna göra sin gubbe och det kan inte Bardghji. Gissar att han fått en position när han var barn pga att han var så jäkla bra och så har han fastnat i fel fack. Snubben skall ju spela som speluppläggare alternativt den offensiva i mitten i ett 4-5-1. Definitivt ingen kantspelare. Hur som helst så var han inte så bra som man kunde begära med det ryktet han har. Inget för A-landslaget förrän han omskolas till rätt position.

Angående första straffen så var det Antwi som blev fälld. Han försökte ta bollen och verkade anse att han skulle ta den, men Omorowa var där och gjorde anspråk på att det minsann var han som skulle ta den. Slutade med att Bardghji tog bollen och sköt en svag straff i målvaktshöjd. Överhuvudtaget tycker jag Antwi var kass och att han ville ta "sin" straff drog ner betyget ytterligare.

Swedberg såg väl bra ut. Har inget negativt om honom.

Kusi-Asare kom in och gjorde mål nästan direkt. Snyggt, men kanske tacksamt att komma in när motståndarna har tröttnat. Såg i alla fall vassare ut än Agbonifo som väl vara ok men inget extra.

Tja, typ så var mina reflektioner.
Citera
2025-09-07, 13:39
Medlem
Hur långt skulle det här laget kunna gå i ett eventuellt slutspel 2027?

Elis Bishesari
Hampus Skoglund, Bleon Kurtulus, John Mellberg, Jonas Rouhi
Hugo Larsson, Lucas Bergvall
Roony Bardghji, Williot Swedberg, Momodou Sonko
Jonah Kusi-Asare
Citera
2025-09-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Såg U21 mot Armenien idag. Ungefär 6-1 hade väl kanske speglat matchen bättre än det 3-0 det slutade. Armenien kämpade ok och var halvvassa framåt, faktiskt. Hade en 2 mot 1 just före Sveriges ledningsmål men avslutet rakt på. Men Sverige ganska klart dominanta och borde gjort ett par mål före paus.

Svårt att följa alla spelare och göra bedömningar på vem som är något att ha och vem som nog aldrig blir något, och kan inte riktigt kommentera försvarare och målvakt.

Offensivt tycker jag Sonko såg mest intressant ut. Kan ju slå sin gubbe och skapa både för sig själv och andra. Kan vara en blivande A-landslagsspelare. Enda spelaren jag blev riktigt imponerad av.

Bardghji brände straff just före paus men satte en lös chipstraff till 3-0 i andra. Men har svårt att se hur han skall kunna bli en stjärnanfallare på sikt. Skön teknik och bra speluppfattning, men för långsam och som anfallande spelare måste man ju kunna göra sin gubbe och det kan inte Bardghji. Gissar att han fått en position när han var barn pga att han var så jäkla bra och så har han fastnat i fel fack. Snubben skall ju spela som speluppläggare alternativt den offensiva i mitten i ett 4-5-1. Definitivt ingen kantspelare. Hur som helst så var han inte så bra som man kunde begära med det ryktet han har. Inget för A-landslaget förrän han omskolas till rätt position.

Angående första straffen så var det Antwi som blev fälld. Han försökte ta bollen och verkade anse att han skulle ta den, men Omorowa var där och gjorde anspråk på att det minsann var han som skulle ta den. Slutade med att Bardghji tog bollen och sköt en svag straff i målvaktshöjd. Överhuvudtaget tycker jag Antwi var kass och att han ville ta "sin" straff drog ner betyget ytterligare.

Swedberg såg väl bra ut. Har inget negativt om honom.

Kusi-Asare kom in och gjorde mål nästan direkt. Snyggt, men kanske tacksamt att komma in när motståndarna har tröttnat. Såg i alla fall vassare ut än Agbonifo som väl vara ok men inget extra.

Tja, typ så var mina reflektioner.

Intressant reflektion kring Bardghji . Såg inte mycket av han i fck. Man kanske kan ursäkta att han drar sig för att utmana med att han nyss har kommit tillbaka ifrån en allvarlig skada. Samma intryck i barcas träningsmatcher. Passningspelet och speluppfattningen helt ok, men utmanade för lite för vara en ytter.
Citera
2025-09-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagjag2
Intressant reflektion kring Bardghji . Såg inte mycket av han i fck. Man kanske kan ursäkta att han drar sig för att utmana med att han nyss har kommit tillbaka ifrån en allvarlig skada. Samma intryck i barcas träningsmatcher. Passningspelet och speluppfattningen helt ok, men utmanade för lite för vara en ytter.

Jag hade ju aldrig sett honom förut och var liksom "nollställd" när det gäller hur han är. Han infriade alla förväntningar när det gäller teknik, men blev genuint förvånad av att han spelade på en kant. Dels kom han inte med i spelet så mycket dels tycker jag han verkade sakna den löpstyrka/snabbhet som man ofta behöver som yttermitt/winger. Jag kan ju såklart ha fel, men ibland kan en "nollställd" reflektion kanske väcka lite idéer jämfört med ett invant mönster. Inte för att jag tror att tränare/ledare läser här i och för sig, även fast de borde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in