2023-11-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ah ok, statistiken var ju ''fin'' eller vad man ska säga. Hade varit värre om Liechtenstein sköt mer än oss. Men ändå, jag tycker att vi inte får fram ens i närheten dom talanger Portugal får fram. Bor 10 miljoner där också.. men våra grannländer får också fram bra spelare trots deras befolkningsmängd. Är väl bara att kopiera deras sätt att träna
.

Finns utvecklingspotential om man säger så..
Citera
2023-11-20, 18:19
Medlem
Daniel Svensson som högerback? Roony som central mittfältare? Mendes som högerytter? Kan någon som ser matchen bekräfta hur elvan egentligen ser? Utifrån de 11 spelarna är som på planen hade det känts rimligt med

Dovin
Mendes, Widell, Tolinsson, Persson
Ayari, Gigovic, Svensson
Bardghji, Voelkerling Persson, Nanasi
Citera
2023-11-20, 21:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Ingen som såg matchen? Det gick tydligen åt helvete, trots Messi. Förlåt, Bardghji ska det vara.
Citera
2023-11-20, 21:25
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ingen som såg matchen? Det gick tydligen åt helvete, trots Messi. Förlåt, Bardghji ska det vara.

Jag såg lite grann mot slutet. Bardghji fick kramp, och var (även innan det) inte alls så dominant som jag hade förväntat mig på den här nivån. Däremot blev jag imponerad av Nanasi vilket jag inte blivit så ofta tidigare. Daniel Svensson känner jag inte alls till men han såg kvick och skicklig ut i nån sekvens innan han gick ut. Lucas Bergvall och Swedberg kom in och spelade bra, såg ut som att de båda borde ha startat. Han som kom in och nickade in Sveriges andra mål fick också ett friläge till skänks innan det men såg otajmad ut både då och annars, jag blev inte så imponerad av honom.

Hollands kapten, om han hette Proper, såg mycket bra ut, och van Bommels son gjorde två behärskade mål.

Överlag så var det ju Sverige som tryckte på när jag tittade, men de såg faktiskt ut att kunna mäta sig riktigt bra tekniskt och spelskicklighetsmässigt med Holland överlag.
Citera
2023-11-20, 21:38
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag såg lite grann mot slutet. Bardghji fick kramp, och var (även innan det) inte alls så dominant som jag hade förväntat mig på den här nivån. Däremot blev jag imponerad av Nanasi vilket jag inte blivit så ofta tidigare. Daniel Svensson känner jag inte alls till men han såg kvick och skicklig ut i nån sekvens innan han gick ut. Lucas Bergvall och Swedberg kom in och spelade bra, såg ut som att de båda borde ha startat. Han som kom in och nickade in Sveriges andra mål fick också ett friläge till skänks innan det men såg otajmad ut både då och annars, jag blev inte så imponerad av honom.

Tack för referat.

Citat:
Hollands kapten, om han hette Proper, såg mycket bra ut, och van Bommels son gjorde två behärskade mål.

Jag undrade just om det var Marco van Bommels son. Fasen vad tiden går.

Citat:
Överlag så var det ju Sverige som tryckte på när jag tittade, men de såg faktiskt ut att kunna mäta sig riktigt bra tekniskt och spelskicklighetsmässigt med Holland överlag.

Tyvärr spelar det ingen roll när man förlorar med 2-4 ... Men det är kanske lite symtomatiskt för den nya generationen, det viktigaste är inte att vinna utan att ha kul, dribbla och visa sig på styva linan då och då. Kulusevski uttryckte ju nåt i den stilen härförleden. Och svenska flickor och pojkar får ju inte ens räkna mål och göra tabeller längre
Senast redigerad av ingetbranick 2023-11-20 kl. 21:42.
Citera
2023-11-20, 22:00
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Tack för referat.

Jag undrade just om det var Marco van Bommels son. Fasen vad tiden går.

Tyvärr spelar det ingen roll när man förlorar med 2-4 ... Men det är kanske lite symtomatiskt för den nya generationen, det viktigaste är inte att vinna utan att ha kul, dribbla och visa sig på styva linan då och då. Kulusevski uttryckte ju nåt i den stilen härförleden. Och svenska flickor och pojkar får ju inte ens räkna mål och göra tabeller längre

Tror nog att de har rätt inställning, är mer frågande inför Kulusevskis egen inställning om jag ska vara ärlig - han verkar visserligen brinna för det och vara redo att springa och kämpa osv, men också för att köra sitt eget race, få tunnelseende, och tappa koncentrationen. Han verkar sakna lite självinsikt. Jag tror att han har personligheten för att vara en bra komplementspelare i ett lag men om han nu är vår störste stjärna så är det olyckligt.

Möjligen verkade det som att Holländarna ändå var mer "färdiga" seniorspelare och lite tyngre i straffområden, men Sverige låg på för kvittering mot slutet och släppte in mål på kontringar när de verkligen gick för det och hade bytt ut någon försvarare osv. Såg ut som en rätt hedersam förlust, där lite mer skärpa och kvalitet i nån enstaka situation hade räckt för att få med sig resultat.
Citera
2023-11-20, 22:10
Medlem
Citat:

Fyra insläppta mål på hemmaplan i EM-kvalets viktigaste match, det är allt annat än godkänt!

Ja, jag tycker det är skillnad mot förr och när man ser fotbollslandslaget o ishockeylandslaget nuförtiden, så känns det inte som samma hunger att vinna längre..

Man tappar intresset helt enkelt, varför ska man själv bry sig om inte spelarna verkar göra det?
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-11-20 kl. 22:44.
Citera
2023-11-21, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Daniel Svensson som högerback? Roony som central mittfältare? Mendes som högerytter? Kan någon som ser matchen bekräfta hur elvan egentligen ser? Utifrån de 11 spelarna är som på planen hade det känts rimligt med

Dovin
Mendes, Widell, Tolinsson, Persson
Ayari, Gigovic, Svensson
Bardghji, Voelkerling Persson, Nanasi

Reagerade också på det men Sverige spelade som officiellt.
Citera
2024-02-14, 14:09
Medlem
Lundbondens avatar
Tror ni Kusi-Asare, Kazper Karlsson och Sonko är redo för U21 Landslaget?
Citera
2024-02-14, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Tror ni Kusi-Asare, Kazper Karlsson och Sonko är redo för U21 Landslaget?
Jag är en som är för att slussa in unga pågar om de kan konkurrera, vad läst så tycker jag både Kusi och sonko bör få chans.
Citera
2024-03-12, 20:26
Min elva för u21. Elanga och Larsson ej uttagbara. Tycker att Swedberg ska få spela anfallare. Han är sylvass i straffområdet.

4-2-3-1
Swedberg
Nanasi - Ayari - Ondrejka
Bergvall - Gigovic
Dahl - Eile - Bångsbo - Mendes
Dovin

Det här gänget bör ju klå alla lag i vår grupp förutom Nederländerna.
Citera
2024-03-12, 20:27
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jag är en som är för att slussa in unga pågar om de kan konkurrera, vad läst så tycker jag både Kusi och sonko bör få chans.
Kusi är 16 bast men ja han känns jävligt intressant. Sonko har inte gjort det bra i Ghent än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in