Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2015-07-21, 17:37
  #97
Medlem
hakansukkurs avatar
Har fortfarande inte fatt svar av Moderatorn i fraga pa varfor ontopic inlagg raderas i utrikes. Valdigt svagt och udda da andra medlemmar, enligt PM jag fatt, har fatt svar pa samma fraga. WTF

Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du har inte fått sådana inlägg raderade.
Hur skulle du kunna veta det? Beratta garna eftersom du verkar veta mer om mina inlagg an mig?


Citat:
Vi ska få påpeka att du har fel i sak. Du kan gnälla allt du vill över att en del har andra åsikter än dig. Trycker pengar måste någon göra för sedlar är inte outslitliga. Det du så foliehattigt menar med "trycker pengar" visar att du har mycket att lära.

Det är ett av nöjena här att tjafsa med foliehattar och outbildade, det är inte bara jag som står för denna samhällstjänst. Du har nog lärt dig en hel del av oss bättre vetande bara genom tråden om Grekland.
Haha,

http://sebgroup.com/sv/press/nyheter...ig-saga-aldrig

Undra vem som ar foliehatt har, Xelious
Maste vara jobbigt att standigt behova ljuga for att fa ihop sin varldsbild.
Jag skall ge en hint till en outbildad, bara for att sedlar ar pengar behover inte pengar vara sedlar, larde du dig inte det i grundskolan?
__________________
Senast redigerad av hakansukkur 2015-07-21 kl. 18:21.
Citera
2015-07-22, 11:01
  #98
Medlem
tverskoys avatar
Kan någon förklara vad är tanken med de påklistrade trådarna som bernard_law skapade?

Här hade jag tänkt lägga in länkar till diverse källor från Ukrainakonflikten. Det går bra att sända mig PM om ni vill tillföra något till listan, men tråden kommer vara stängd för vanliga användare för att förhindra missbruk. Endast seriösa källor som tillför något extra kommer att godtas, detta skall inte utvecklas till ett flamewar.

Vi börjar med två sidor som levererar livekartor över händelseförloppet, den ena proukrainsk och den andra prorysk:

Proukrainsk:
http://liveuamap.com/

Prorysk:
http://www.militarymaps.info/

Har fått in ett antal nya nyhetskällor som ni kan se på om ni vill:

Proryska:
https://www.youtube.com/user/wintersodomy/videos

Proukrainska:
https://en.informnapalm.org/
http://lifeinua.info/

Jag hoppas ni kommer få god användning för en dylik tråd och de källor som presenteras här framöver.

__________________

(FB) Källor till Ukrainakonflikten

och den här tråden som uppmanar folk att inte rapportera

Nu måste det bli ett slut på okynnesrapporteringen av debattmotståndares inlägg. Det är REGELBROTT som skall rapporteras, och om man trots upprepade tillsägningar ändå fortsätter okynnesrapportera kommer detta straffas.
(FB) Slut med okynnesrapportering!

hur tänkte han där? Ska man undvika att rapportera inlägg som man tycker bryter mot reglerna?

Man får en känsla att en forum där "Yttrandefrihet på riktig" blir som GULAG där såna som bernard agerar som värsta KGB agenter
Citera
2015-07-22, 11:03
  #99
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Mitt inlägg försvann i den här tråden: (FB) Tråden om Krimhalvön

Nu är det hela 4 st mods på utrikes och frågan är vilken av dem ska man vända sig till? Ska man PMa till allihopa när ett inlägg blir helt plötsligt raderad?

Välj valfri så kan den hjälpa dig få kontakt med rätt moderator.


admin5
Citera
2015-07-22, 11:06
  #100
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
hur tänkte han där? Ska man undvika att rapportera inlägg som man tycker bryter mot reglerna?

Han skriver ju väldigt tydligt att man ska rapportera regelbrott. Ser inga problem med vad han skriver - tvärtom så är det ju väldigt tydligt och informativt, samt länkar till båda sidors rapportering.


admin5
Citera
2015-07-22, 11:10
  #101
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
hur tänkte han där? Ska man undvika att rapportera inlägg som man tycker bryter mot reglerna?

Man får en känsla att en forum där "Yttrandefrihet på riktig" blir som GULAG där såna som bernard agerar som värsta KGB agenter

Regelbrott ska självfallet rapporteras, men i ett flertal forum så rapporterar en del användare ALLT som skrivs av motståndarsidan.

Det handlar inte om regelbrott, utan helt enkelt att de inte håller med om en åsikt och då vill få det inlägget raderat.

Edit: Pucktvåa efter admin5
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2015-07-22 kl. 11:19.
Citera
2015-07-22, 12:07
  #102
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Han skriver ju väldigt tydligt att man ska rapportera regelbrott. Ser inga problem med vad han skriver - tvärtom så är det ju väldigt tydligt och informativt, samt länkar till båda sidors rapportering.


admin5

Fast de påklistrade trådarna får folk att känna sig som om de befann sig i en GULAG under KGBs ständiga observation. "Gör si och så", "Välja de rätta källorna!", "Sluta rapportera!". Såna saker bidrar inte till en frihetsupplevelse, tvätrom.

Bortsett från bernard_law som är den mista av två ondskor, det finns vf som är en kadidat till forums mest hatade moderator. Han raderade min replik på fitz-hume inlägg i tråden (FB) Tråden om Krimhalvön. Mycket tveksamt att det var något betydande brott mot reglerna. Om det var någon annan då skulle han inte ens märka det.

Also vi har bernard_law och vf. Någon av dem måste ta sin gamla cigarett och cykla till bahamas om vi vill skapa en vänlig debatklimat på utrikes.
Citera
2015-07-22, 12:46
  #103
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Fast de påklistrade trådarna får folk att känna sig som om de befann sig i en GULAG under KGBs ständiga observation. "Gör si och så", "Välja de rätta källorna!", "Sluta rapportera!". Såna saker bidrar inte till en frihetsupplevelse, tvätrom.

Bortsett från bernard_law som är den mista av två ondskor, det finns vf som är en kadidat till forums mest hatade moderator. Han raderade min replik på fitz-hume inlägg i tråden (FB) Tråden om Krimhalvön. Mycket tveksamt att det var något betydande brott mot reglerna. Om det var någon annan då skulle han inte ens märka det.

Also vi har bernard_law och vf. Någon av dem måste ta sin gamla cigarett och cykla till bahamas om vi vill skapa en vänlig debatklimat på utrikes.

Jag tycker det är du som läser in en massa saker, som inte stämmer, i bernad_law:s informativa instruktioner/information. Han skriver ju bara att man ska sluta okynnesrapportera fast i lite mer utsvävande ordalag. Det instämmer jag fullständigt i.

För övrigt anser jag att både bernad_law och vf är två alldeles utmärkta moderatorer.


admin5
Citera
2015-07-22, 14:54
  #104
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Jag tycker det är du som läser in en massa saker, som inte stämmer, i bernad_law:s informativa instruktioner/information. Han skriver ju bara att man ska sluta okynnesrapportera fast i lite mer utsvävande ordalag. Det instämmer jag fullständigt i.

För övrigt anser jag att både bernad_law och vf är två alldeles utmärkta moderatorer.


admin5

Det var inte den feedback som folk var ute efter och det du tycker om bernard och vf går inte att begripa. Utmärkta? Nej du. Men i alla fall nu vet vi vad som gäller här på FB. Man ska inte förvänta någon yttrandefrihet här nej. Tack att du gör den saken klart.
Citera
2015-07-22, 16:12
  #105
Moderator
najass avatar
För tydlighetens skull. Det faktum att det finns en klagotråd om PU här innebär INTE att man ska skriva här så fort man får ett inlägg raderat!

Man vänder sig till moderatorn i vanlig ordning enligt de riktlinjer vi har. Om kommunikation med moderator/admins inte hjälper kan man fortsätta här.

Nästa inlägg som postas här där det står typ, Nu blev mitt inlägg jag postade i förmiddags raderat, varför det?, kommer att raderas och ge varning för 0.06.

/mod
Citera
2015-07-24, 17:02
  #106
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Jag tycker det är du som läser in en massa saker, som inte stämmer, i bernad_law:s informativa instruktioner/information. Han skriver ju bara att man ska sluta okynnesrapportera fast i lite mer utsvävande ordalag. Det instämmer jag fullständigt i.

För övrigt anser jag att både bernad_law och vf är två alldeles utmärkta moderatorer.


admin5
Bra initiativ av Bernard om det nu stammer vad galler okynnesrapportering, da det ar uppenbart att vissa anvander rapportering som debatt teknik. Hoppas bara att det bestraffas som utlovat, och i alla tradar och amnen.
Citera
2015-07-24, 21:26
  #107
Medlem
CAKARIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Jag tycker det är du som läser in en massa saker, som inte stämmer, i bernad_law:s informativa instruktioner/information. Han skriver ju bara att man ska sluta okynnesrapportera fast i lite mer utsvävande ordalag. Det instämmer jag fullständigt i.

För övrigt anser jag att både bernad_law och vf är två alldeles utmärkta moderatorer.


admin5


Bernad är väl den enda moderatoern som skriver i trådarna, vad för dom övriga moderatorerna? Har dom ens kunskapen i politiken eller är deras högsta uppgift bara dela ut varningar? Kolla på motvall, när skrev han sist i någon tråd? Snubbens största ansvar är att varna utan ens ha läst ett inrapporterat inlägg, utan att läsa är det lättare att ge ut en varning, det är ungefär så den tomskallen tänker.

Admin, se över dina moderatorer verkligen på delforumen PI och PU. Gärna några med kompetens, hittar du inga för tillfället så lägg delforumet på arkiv tills du hittar duktiga moderatorer som verkligen har engagemanget att läsa RPade inlägg. Det här håller inte i längden, folk kommer till slut inte orka skriva i trådarna.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback