Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-04, 20:05
  #1
Medlem
Tjena allihopa.

Har läst igenom många trådar och stöter jämt på detta att folk blir helt galna över att deras tjej/kille gått igenom deras mobil/facebook/mail. Att det är jordens undergång och ett stort svek som gör att man blir besviken och ja folk säger dumpa och massa annat.

Är det verkligen en sån stor sak helt ärligt? Vad har ni att dölja egentligen. Jag förstår att man vill ha sitt privatliv men gör det verkligen något om ens partner skulle titta på ens mobil.

Jag och tjejen har våra mobiler överallt och om jag tar hennes så bryr hon sig inte och tvärtom. Loggar jag in på facebook/mail så kan jag lämna datorn och hon kan använda min istället för att logga in på sin facebook och tvärtom. Jag loggar inte direkt ut på en gång och gömmer alla mina saker. Jag har ju inget att dölja och varför skulle det intressera varken mig eller min tjej att läsa varandras saker (ingen av oss är varken svartsjuka eller vill läsa andras privata saker), men det skulle inte störa mig precis som det inte skulle störa henne. Så alla som reagerar såhär extremt, är den ni är tillsammans med verkligen den rätta? Det låter iaf inte som ett bra förhållande. För då ska man kunna dela allt utan att det ska bli 3:e världskriget över ett litet sms osv.

Hur ser ni på detta?
__________________
Senast redigerad av Danne-Danne 2011-02-04 kl. 20:15.
Citera
2011-02-04, 20:11
  #2
Medlem
BerlinUnrateds avatar
Jag skulle inte bry mig om min tjej läste min(a) mail/facebook/sms. Däremot har jag varit och snokat i mina fd. flickvänners telefoner. Och det brukar aldrig leda till något bra. Man blir mest svartsjuk utan fog och spiralen ned börjar.
Citera
2011-02-04, 20:12
  #3
Medlem
Headons avatar
Jag kan förstå om folk blir förbannade om de känner sig övervakade, jag skulle också bli förbannad om min tjej snokade bland mina sms eller mail.

Dock så har jag ingenting att dölja och vill hon så får hon gärna läsa de få mail mm jag får. Hon har tillochmed fått mitt lösenord för att hon skulle kolla mailen åt mig när jag var utan dator.

Själv skulle jag aldrig läsa hennes sms utan tillåtelse.
Citera
2011-02-04, 20:13
  #4
Medlem
Det är såna människor utan egentlig integritet, som blir väldigt kränkta när deras låtsasintegritet (mail, sms och liknande) blir hotad. En person som har ett fungerande privatliv blir inte galen när nån kikar lite.
Citera
2011-02-04, 20:15
  #5
Medlem
javlaranammas avatar
Håller med dig, jag har inget å dölja.
Visst jag pratar å mailar med folk både tjejer & killar, men har som du sa inget & dölja och kan stå för allt jag skriver till folk.
Därmed så gör det mig inget om min partner vill/råkar läsa mail eller sms.
Så länge man är ärlig finns det väll inget å dölja!
Citera
2011-02-04, 20:16
  #6
Medlem
dekanmis avatar
Jag skulle inte alls bli arg om min pojkvän läste mina sms, loggade in på min facebook eller läste mina mail. Jag har ingenting att dölja för honom. Men jag skulle fundera på hur mycket han litade på mig om han kände behov av att snoka.

Men visst tycker jag att man ska kunna ha en avslappnad relation på det viset (att han t.ex ska kunna sitta vid min facebook om jag ändå är inloggad) och inte bry sig så mycket. Det är ju när man börjar vara noga med att alltid logga ut, gömma telefonen etc. som partnern kan börja fundera.
Citera
2011-02-04, 20:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Det är såna människor utan egentlig integritet, som blir väldigt kränkta när deras låtsasintegritet (mail, sms och liknande) blir hotad. En person som har ett fungerande privatliv blir inte galen när nån kikar lite.

Hahaha ja precis. Vad står det liksom i sms:en man får. Det är ju inte hemlig info direkt utan mest sms om vart man ska träffas eller vad man ska göra osv.

Jag själv har inget intresse av att läsa min tjejs sms men det känns bra att hon inte är en sån som blir sur. Vi delar allt med varandra, vi har inga hemligheter och efter att ha läst runt på detta forum så börjar man ju fundera över hur folk lever sina liv. För alltså nästan alla förhållanden här på flashback låter så tragiska och jobbiga. Börjar känna mer och mer vilken tur jag har som hittat en sån bra tjej. Känns som det finns få bra tjejer kvar (även killar).
__________________
Senast redigerad av Danne-Danne 2011-02-04 kl. 20:21.
Citera
2011-02-04, 20:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne-Danne
Hahaha ja precis. Vad står det liksom i sms:en man får. Det är ju inte hemlig info direkt utan mest sms om vart man ska träffas eller vad man ska göra osv.

Jag själv har inget intresse av att läsa min tjejs sms men det känns bra att hon inte är en sån som blir sur. Vi delar allt med varandra, vi har inga hemligheter och efter att ha läst runt på detta forum så börjar man ju fundera över hur folk lever sina liv. För alltså nästan alla förhållanden här på flashback låter så tragiska och jobbiga. Börjar känna mer och mer vilken tur jag har som hittat en sån bra tjej. Känns som det finns få bra tjejer kvar (även killar).

Har inte heller nåt intresse av att läsa tjejens sms, förutom om det är nåt roligt. Om hon vill kolla min får hon göra det, men det har hon slutat med. Jag har inga hemligheter heller, kör alltid med öppna kort.

Lever man sitt liv efter andras regler blir man tragisk och hittar aldrig nån vettig partner om man inte tar tag i sitt liv.
Det är inte så att man föds till dålig eller bra människa, alla föds lika bra och de som sen fuckar upp det och inte tar tag i sitt liv får skylla sig själva.
Citera
2011-02-04, 20:42
  #9
Medlem
247aprils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne-Danne
Tjena allihopa.

Har läst igenom många trådar och stöter jämt på detta att folk blir helt galna över att deras tjej/kille gått igenom deras mobil/facebook/mail. Att det är jordens undergång och ett stort svek som gör att man blir besviken och ja folk säger dumpa och massa annat.

Är det verkligen en sån stor sak helt ärligt? Vad har ni att dölja egentligen. Jag förstår att man vill ha sitt privatliv men gör det verkligen något om ens partner skulle titta på ens mobil.

Jag och tjejen har våra mobiler överallt och om jag tar hennes så bryr hon sig inte och tvärtom. Loggar jag in på facebook/mail så kan jag lämna datorn och hon kan använda min istället för att logga in på sin facebook och tvärtom. Jag loggar inte direkt ut på en gång och gömmer alla mina saker. Jag har ju inget att dölja och varför skulle det intressera varken mig eller min tjej att läsa varandras saker (ingen av oss är varken svartsjuka eller vill läsa andras privata saker), men det skulle inte störa mig precis som det inte skulle störa henne. Så alla som reagerar såhär extremt, är den ni är tillsammans med verkligen den rätta? Det låter iaf inte som ett bra förhållande. För då ska man kunna dela allt utan att det ska bli 3:e världskriget över ett litet sms osv.

Hur ser ni på detta?

Skönt att höra att man inte är ensam, jag håller med dig om att de som nojjar allt för mycket uppenbarligen har något att dölja och/eller så orkar personen i fråga bråka om det för att de anser att det är en principsak, vilket är ännu ett bevis på att man kanske inte passar ihop.

Jag och min sambo är utav samma skrot och korn och gör hur vi vill med sådant, ingen bryr sig och ingen har något att dölja -skönt!
Citera
2011-02-04, 20:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 247april
Skönt att höra att man inte är ensam, jag håller med dig om att de som nojjar allt för mycket uppenbarligen har något att dölja och/eller så orkar personen i fråga bråka om det för att de anser att det är en principsak, vilket är ännu ett bevis på att man kanske inte passar ihop.

Jag och min sambo är utav samma skrot och korn och gör hur vi vill med sådant, ingen bryr sig och ingen har något att dölja -skönt!

Ja precis håller med dig. Det är så larvigt att ha principen "mitt och ditt" hela tiden. Det är inte en främling, det är din tjej/kille, den person det är meningen att du ska älska och valt att leva livet med. Vad gör det då om hon/han tittar på din mobil osv. Jag skulle bli jäkligt misstänksam om min tjej snarare gick runt och försökte gömma sina saker för då skulle man misstänka något och då skulle jag känna att det inte står rätt till och att vi inte litar på varandra.
__________________
Senast redigerad av Danne-Danne 2011-02-04 kl. 20:50.
Citera
2011-02-04, 20:49
  #11
Medlem
Lite förvånad över hur många som håller med TS. Tycker att det handlar om grundläggande respekt... så är i alla fall jag uppfostrad.
Citera
2011-02-04, 20:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfio
Lite förvånad över hur många som håller med TS. Tycker att det handlar om grundläggande respekt... så är i alla fall jag uppfostrad.

Men grejen är ju den att du ska ju inte snoka runt bland andras saker MEN om din tjej skulle råka läsa ett av dina sms vad spelar det för roll egentligen, det är väl inte att snoka känner jag. Men visst ibland går ju folk till överdrift och snokar runt överallt. Men om din tjej använder din facebook eller mobil osv istället för att logga in på sin egen, vad gör det? Din tjej/kille är väl ingen främling?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback