Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-04, 12:24
Medlem
Cassandraas avatar
Hej

Var så himla många år sen jag använde windows, och jag kör idag windows 7 på macen.

Jag har lyckats få bort inloggningsskärmen när jag startar datorn så att den går direkt in i windows, men nu vill den trilskas med att den jäkeln ska komma upp så fort jag har stängt locket på min bärbara och sen öppnar den igen, måste ju kunna gå att få bort, kanske har jag blivit bortskämd eller?

Hoppas ni kan hjälpa mig!
Citera
2011-02-04, 12:34
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandraa
Hej

Var så himla många år sen jag använde windows, och jag kör idag windows 7 på macen.

Jag har lyckats få bort inloggningsskärmen när jag startar datorn så att den går direkt in i windows, men nu vill den trilskas med att den jäkeln ska komma upp så fort jag har stängt locket på min bärbara och sen öppnar den igen, måste ju kunna gå att få bort, kanske har jag blivit bortskämd eller?

Hoppas ni kan hjälpa mig!

I kontrollpanelen finns det en Poweroptions/Energialternativ där man kan ställa in hur datorn ska bete sig när man stänger lock osv. Där kan du sätta huruvida det ska vara lås på när du öppnar igen.
Citera
2011-02-04, 12:34
Bannlyst
Kontrollpanelen–>Kontoinställningar.
Har inte använt på Windows på jävla länge jag heller, men det borde ligga där någonstans.
Citera
2011-02-04, 12:36
Medlem
Aendys avatar
Tjo!

Testa detta:
Start -> Control Panel -> Power Options -> i vänsterspalten trycker du på "Choose what closing the lid does" -> Nedanför där har du alternativet "Require a password" & "Don't require a password"

Edit: KongKeyDon va först
Citera
2011-02-04, 12:36
Medlem
Cassandraas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KongKeyDon
I kontrollpanelen finns det en Poweroptions/Energialternativ där man kan ställa in hur datorn ska bete sig när man stänger lock osv. Där kan du sätta huruvida det ska vara lås på när du öppnar igen.

Just nu är jag inte i windows, men har faktiskt kolla där, men inte hittat nått, får kolla igen då och se...
Citera
2011-02-04, 12:47
Medlem
Cassandraas avatar
TAck så mycket, det funkade...Ännu ett steg att göra det lite enklare...Konstigt att jag missade det;=)

Kram på er och trevlig helg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in