2012-02-28, 22:38
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Ok, faktumet att jag inte har sett en enda användare göra det än så länge styrker ju vad jag då skrev tidigare;

Men jag har fått intrycket av att många inte bryr sig om personlig integritet och bara skriker efter uppmärksamhet.

Ja alltså, Twitter handlar om att göra sig hörd, inte om att stänga in och gömma sig. Har man problem med att folk kan läsa ens tweets ska man hålla sig ifrån twitter, det finns många andra tjänster som förmodligen har superbra system för att välja exakt vad som ska synas för vem (även fast det är helt onödigt då ändå ingen använder några andra mikrobloggar).
Citera
2012-02-28, 23:04
Medlem
Carl Bildt anvander Twitter.
Citera
2012-02-28, 23:21
Medlem
använder det för att hålla mig uppdaterad om olika saker, tex olika spel brukar ha egna twitter kanaler så när ngt nytt händer med dem så får man alla nyheterna in i sin twitter istället för att gå in på 5-6 olika sidor för att hitta samma sak.

Gillar att det är så begränsat så att man får reda på vad det handlar om relativt fort.
Citera
2012-02-28, 23:30
Medlem
Det är väl mestadels bara kändisar och sånt som kör med twitter?
Som vill leverera ett litet budskap lite då och då.
Citera
2012-03-08, 01:10
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
En annan detalj med twitter som är jävligt irriterande är att vem som helst, även dom som inte är reggade, kan via google läsa allt vad användarna skriver och se deras fotografier. Men jag har fått intrycket av att många inte bryr sig om personlig integritet och bara skriker efter uppmärksamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Man kan ju låsa sitt konto så inte ens inlägg visas publikt.
Citat:
Ok, faktumet att jag inte har sett en enda användare göra det än så länge styrker ju vad jag då skrev tidigare;
Citat:
Ursprungligen postat av datoriprogram
Kanske för att just...du inte ser deras inlägg....för att.....de inte är publika....
Jo då...det kan man....visst. Man...kan...se...att en viss användare...har skrivit...något men den texten är...blockerad för den som inte följer twittraren i fråga.
Fan va jobbigt det var att använda punkterna på det där sättet som du gjorde.
Citera
2012-03-27, 09:16
Medlem
NeverArounds avatar
Har letat som fasen men hittar det inte. Lyckades komma in på en kändis twitter (som jag vill följa) och såg alla inlägg som han nämdes i, han sitter på livestream nu så jag vill se de frågor han svarar på men kan inte hitta det igen!

Står ingen stans "visa alla" eller något utan bara "tweets" men då ser jag ju bara hans... Nån som kan hjälpa?
Citera
2012-03-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peer2Peer
Det är ju nästan samma sak som Facebook, du kan välja vilka du ska vara vänner med och du Postar saker på din Wall. Är inte det vad man gör på Twitter?

Tveksamt om Wayne Rooney accepterar min vänförfrågan
Citera
2012-03-29, 19:37
Medlem
Intressant om man vill följa något som sker live ett bra sett att komma åt information som är svår att hitta annars. Är inte så mycket för att samla följare eller posta i sånna fall något nytt som tillför något till andra som söker samma typ av information.

Sen de ganska kul att följa "cyberkrig".
Senast redigerad av Nejda 2012-03-29 kl. 19:41.
Citera
2012-05-07, 21:57
Avstängd
Lacerdas avatar
Vem fan använder Twitter i Sverige som sagt?
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Uteslutande hipsters, reklamare, bloggare och andra grupper där inbördes beundran står överst på dagordningen.
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Twitter handlar om att göra sig hörd, inte om att stänga in och gömma sig.
Från början var väl meningen att kändisar, journalister etc ska kunna nå ut.
Men nu är det ju en trend, tiotusentals idioter använder det i stället för Facebook. Vissa identifierar sig till och med som twittrare och dom tycker att dom är så jävla mycket coolare än facebookare. Det har verkligen greppat tag om folk och fördummat dom, twitter är nu en del av deras identitet. Det som kan uppfattas som komiskt är ju att deras tweets inte skiljer sig ett dugg från statusuppdateringar på facebook. Där dom inbördes dillar om samma gamla vanliga skitsnack "I dag har jag dammsugit" eller "I dag har jag gymmat"... Ja gott folk vi har i dagsläget fått en ny samhällsgrupp av individer som har hittat sin frälsning via twitter.
Citera
2012-06-06, 18:47
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Twitter är ett mycket bra system, där man själv kan välja användare/kanaler att följa. Och det finns inget liknande så vitt jag vet.

Varför jämför du med Facebook? Det är två helt åtskilda saker enligt mig.

Det beror på vad man är ute efter. Att föra en diskussion på twitter är helt värdelöst, dels för att upplägget är alldeles för rörigt och det inte riktigt går att följa en längre diskussion och dels för att den övre gränsen på 140(?) tecken gör att man inte riktigt räcker för att motivera ett ställningstagande. Sedan underlättar det inte direkt av att många som hänger på twitter är mer intresserade av att visa upp sitt ego än att föra en diskussion - vilket resulterar i att de blockerar alla som säger emot deras inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in