2011-02-04, 01:41
Medlem
Peer2Peers avatar
Tråden kanske ligger fel, jag hittade inte vart jag skulle lägga den så en mod får gärna flytta den.

anyway, vilka använder Twitter i Svergie? Finns det någon statistik på de?
Facebook måste ju ha 100 gånger så mycket trafik än Twitter (i Sverige alltså)

Det känns som att det bara är media som använder det? Då menar jag Tv4 och Aftonhoran.
Citera
2011-02-04, 01:43
Medlem
tältpinnes avatar
Uteslutande hipsters, reklamare, bloggare och andra grupper där inbördes beundran står överst på dagordningen.
Citera
2011-02-04, 01:45
Medlem
En kollega twittrar frenetiskt, tvingade mig att testa. Gav upp efter nån timme.
Citera
2011-02-04, 01:45
Medlem
Peer2Peers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Uteslutande hipsters, reklamare, bloggare och andra grupper där inbördes beundran står överst på dagordningen.
samt politiker?

Vad är det för vits med att "twittra" om ingen läser det?
Citera
2011-02-04, 01:46
Medlem
Folkskyggs avatar
Twitter är ett mycket bra system, där man själv kan välja användare/kanaler att följa. Och det finns inget liknande så vitt jag vet.

Varför jämför du med Facebook? Det är två helt åtskilda saker enligt mig.
Citera
2011-02-04, 01:52
Bannlyst
Fanns ett par personer som endast använde det(ingen blogg osv) så jag försökte mig på det.
Bland annat Notch(Minecraft)!
Förstod mig inte på det alls så gav upp. Inte alls användarvänligt i början, avskyr det.
Citera
2011-02-04, 01:54
Medlem
Peer2Peers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Twitter är ett mycket bra system, där man själv kan välja användare/kanaler att följa. Och det finns inget liknande så vitt jag vet.

Det är ju nästan samma sak som Facebook, du kan välja vilka du ska vara vänner med och du Postar saker på din Wall. Är inte det vad man gör på Twitter?
Citera
2011-02-04, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg

Finns folk som uppdaterar sin status varje timme på Facebook? Jag ser kopplingen.
Citera
2011-02-04, 02:00
Medlem
CocaineCaines avatar
Det var så gulligt när twitter var något nytt, därför - jag tror det var tv4-nyheterna som uppgav - att:

I stort sett alla ungdomar twittrar nuförtiden. Fantastiskt, nästan alla gör det!

Wat?
Citera
2011-02-04, 02:09
Medlem
Autocratss avatar
Du connectar på ett lättare sätt jämfört med andra tjänster såsom Facebook. Man kan, om man så vill, bygga upp ett nätverk bestående av 10 000 personer inom någon få månad.

Detta gör att man kan marknadsföra sig själv och/eller sitt företag på ett ytterst positivt sätt, helt kostnadsfritt! Tänk dig själv, du marknadsför en image för tiotusen personer, helt utan att betala något. Dock är inte säljfrekvensen alls lika hög vid länkning till hemsida etc. via Twitter, som det kan vara vid annonsering i tidning.

Slutsats: Inte för "vanliga personer" som bara vill snacka. Inte för att sälja produkter eller tjänster. Det som kan säljas är en image av dig själv eller ett företag, men då skall det göras på rätt sätt också.

Har sett marknadsföringsbyråer på Twitter som sysslar med marknadsföring via sociala medier, men dessa har oftast endast 70 - 500 followers, vilket ger ett ytterst dåligt intryck.
Citera
2011-02-04, 02:24
Medlem
mutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaineCaine
Det var så gulligt när twitter var något nytt, därför - jag tror det var tv4-nyheterna som uppgav - att:

I stort sett alla ungdomar twittrar nuförtiden. Fantastiskt, nästan alla gör det!

Wat?

Haha!
Påminner mig om en komisk grej en bekant lade upp på facebook;
"90 % av alla ungdomar röker och super, lägg upp detta på din logg om du är en av de 10 % som inte gör det" (ironisk, och väldigt rolig kille).

Man kan ju undra vad han hade för källor på det.
Citera
2011-02-04, 02:24
Medlem
Peer2Peers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toole
Finns folk som uppdaterar sin status varje timme på Facebook? Jag ser kopplingen.
Aah en del gör? Hört talas om "Places"?
Citat:
Ursprungligen postat av CocaineCaine

Wat?

Hahahhaha jag kommer ihåg de! Fy fan va Tv4 är körda! De tror verkligen att de är hippa och moderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in