Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-04, 00:44
  #1
Avstängd
Severoths avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8512065.ab

Är det någon mer än jag som njuter av att läsa om journalister som blir skadade? Hoppas något äckel från AB, Expressen eller DN blir ihjälslagen i Egypten.

Hela meningen är så äcklig. ”Oacceptabelt våld mot journalister”. Varför är våld mot journalister mer oacceptabelt än våld mot andra? Våld mot journalister borde vara mer accepterat än våld mot andra. Det är ju journalisternas jobb att förmedla vad som pågår och var är bättre än en död journalist för att förmedla att "det är farligt just nu i Egypten"? De kan gott agera redshirts.

Vad tycker ni?
Citera
2011-02-04, 00:46
  #2
Medlem
SuperBlaes avatar
Undrar om de får risktillägg för att åka å vara journalist i nu då Egypten?

Har hört att vakter som kör värdetransporter får 1kr i risktillägg i timmen, undrar hur mycket journalisterna får?
Citera
2011-02-04, 00:46
  #3
Medlem
Vattenspanns avatar
Jag skulle inte heller vilja åka på spö om jag var journalist. För övrigt är det underhållande att du kallar journalister på AB för äckel efter att ha länkat till nämnda blaska.
Citera
2011-02-04, 00:48
  #4
Medlem
Ja, det är rätt åt dem. Blev så less när jag såg den rubriken och gick in här för att avreagera mig.

Det verkar som att dessa människor tror att de är några slags supermänniskor som varken ska eller kan bli skadade som alla andra. De kan stå mitt i en krigshärd och på allvar bli förvånade om en kula viner förbi.

Snacka om att höja sig själva till skyarna.

Skjut på för fan, säger jag. Dock är just Bert där en ganska harmlös prick. Synd att det inte var Aftonbladets utsända.
Citera
2011-02-04, 00:49
  #5
Avstängd
Severoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Jag skulle inte heller vilja åka på spö om jag var journalist. För övrigt är det underhållande att du kallar journalister på AB för äckel efter att ha länkat till nämnda blaska.

De är ju äckel bland annat på grund av artikeln jag länkar till, den är "bevis".
Citera
2011-02-04, 00:50
  #6
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severoth
De är ju äckel bland annat på grund av artikeln jag länkar till, den är "bevis".

Dom får betalt delvis för att folk klickar på den länken. Med andra ord skjuter du dig själv i foten.
Citera
2011-02-04, 00:51
  #7
Medlem
worldclassheros avatar
Jag tycker att de kan stanna i Sverige, fan ska dem ner dit och göra.
Vad fan tror dem ska hända när en miljon kamelfösare släpper lös..

Om jag skulle springa runt där på torget och sen ex få en flaska i huvudet får jag väl skylla mig själv..
Citera
2011-02-04, 00:54
  #8
Avstängd
Migrationsverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldclasshero
Jag tycker att de kan stanna i Sverige, fan ska dem ner dit och göra.
Vad fan tror dem ska hända när en miljon kamelfösare släpper lös..

Om jag skulle springa runt där på torget och sen ex få en flaska i huvudet får jag väl skylla mig själv..
Du verkar inte förstå vad nyheter går ut på.

Sen att AB och Expressen är judiska och PK är en annan femma.
Citera
2011-02-04, 00:59
  #9
Avstängd
Navelfluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severoth
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8512065.ab

Är det någon mer än jag som njuter av att läsa om journalister som blir skadade? Hoppas något äckel från AB, Expressen eller DN blir ihjälslagen i Egypten.

Hela meningen är så äcklig. ”Oacceptabelt våld mot journalister”. Varför är våld mot journalister mer oacceptabelt än våld mot andra? Våld mot journalister borde vara mer accepterat än våld mot andra. Det är ju journalisternas jobb att förmedla vad som pågår och var är bättre än en död journalist för att förmedla att "det är farligt just nu i Egypten"? De kan gott agera redshirts.

Vad tycker ni?
Jag tycker att ditt helgsupande börjar ganska tidigt.
Citera
2011-02-04, 01:01
  #10
Avstängd
Severoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Dom får betalt delvis för att folk klickar på den länken. Med andra ord skjuter du dig själv i foten.

Det är en avvägning man får ta. Tidningen står eller faller inte på huruvida du klickar på länken. Artikeln är ju bara en i mängden av "våld mot journalister är förfärligt" så det är inte nödvändigt att klicka på den för att delta i tråden. Jag övervägde att utelämna länken, men sedan tänkte jag att du är ju vuxen lille Vattenspann, så jag låter dig ta beslutet själv.
Citera
2011-02-04, 01:05
  #11
Medlem
tältpinnes avatar
Nä journalister föds ju som bekant inte skottsäkra, bara att acceptera riskerna med yrket. Kanske får vi en liten redaktionsöverskridande kampanj i samma anda som Free Dawit? kanske en brosch med texten "Skjut inte min kollega", eller "Scoop - don't shoot". För säkerhets skull bör broscharna tillverkas i kevlar och täcka hela överkroppen.
Citera
2011-02-04, 01:05
  #12
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severoth
Det är en avvägning man får ta. Tidningen står eller faller inte på huruvida du klickar på länken. Artikeln är ju bara en i mängden av "våld mot journalister är förfärligt" så det är inte nödvändigt att klicka på den för att delta i tråden. Jag övervägde att utelämna länken, men sedan tänkte jag att du är ju vuxen lille Vattenspann, så jag låter dig ta beslutet själv.

Just därför klickade jag inte och med tanke på medelåldern på FB är jag förmodligen äldre än dig. Om alla nu skulle sluta klicka in sig på den förbannade jävla dyngtidningen skulle den till slut falla.

Men som sagt, för att inte komma allt för OffT. så är har du förmodligen nån störning om du på fullaste allvar anser att någon förtjänar att skada sig på grund av sitt yrkesval.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback