Flashback bygger pepparkakshus!
2004-08-23, 22:11
Medlem
nebutsdutss avatar
The wild the willing and the innocent är deras bästa.
Citera
2004-08-23, 23:20
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litti
Kanske det kan kan vara att UFO är ett Dåligt band

Sa han som har Mötley Crüe som avatar, host, host
Citera
2004-08-23, 23:33
Medlem
ericfjortondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olympen
Force It och No Heavy Petting samt Strangers In The Night är alla ruskigt bra plattor. Marsch iväg till skivaffären och handla! Force It kan man få för 69 spänn. (åtminstone där jag bor)

Håller med....och lägger till:
Phenomenon
Lights out
Obsession

Rockklassiker som inte får glömmas.....
Citera
2004-08-24, 00:39
Medlem
Yields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattony
Det finns tyvärr massor med band som har underskattats och hållts i skymundan under 70-talet.
*host* Humble Pie *host*
Citera
2010-06-04, 23:19
Medlem
bullrunks avatar
UFO är nog ett av mina favoritband just nu. Doctor Doctor, Rock Bottom, Lights Out, Only You Can Rock Me och Love To Love är ju fantastiskt bra låtar.
Citera
2011-02-17, 23:50
Medlem
diannos avatar
Hur överjävligt grym är egentligen den här låten?

UFO - Love to Love
Citera
2011-03-26, 00:09
Medlem
Tycker inte UFO är sååå speciellt underskattade. De är ganska välkända världen över. Och vem känner inte till Michael Schenker? Han var ju t o m påtänkt som ny gitarrist i Rolling Stones en gång i tiden. Gjorde många bra album, de bästa i mitt tycke var Phenomen och Obsession. Trots 40 år på nacken är de fortfarande väldigt bra.
Citera
2011-03-26, 09:26
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backinaflash
Tycker inte UFO är sååå speciellt underskattade. De är ganska välkända världen över. Och vem känner inte till Michael Schenker? Han var ju t o m påtänkt som ny gitarrist i Rolling Stones en gång i tiden. Gjorde många bra album, de bästa i mitt tycke var Phenomen och Obsession. Trots 40 år på nacken är de fortfarande väldigt bra.

Underskattade är givetvis en definitionsfråga, men det finns band som "alla" kommer i kontakt med ganska tidigt och andra de måste gräva djupare för. UFO, skulle jag säga, tillhör kategori nummer två. Metallica, The Rolling Stones, Iron Maiden, The Beatles, och Nirvana är kategori 1 band. UFO, Blue Öyster Cult, Alice In Chains och Cheap Trick är kategori 2 band. Visserligen ganska stora namn för sin tid och inom genren, men inte lika kända för gemene Svensson
Citera
2011-03-26, 12:50
Medlem
såg dom på KB i Malmö för 3-4 år sedan och de var helt lysande, Phil Moogs röst var fantastisk och bandet på topp, skule gärna se dem igen om de kom. TWTWATI ser jag som deras bästa tätt följd av Lights Out, live dubblen "Strangers in the night" räknar jag till live klassikerna "Live and dangerous" "Live killers" "Made in Japan" mfl
Citera
2011-03-26, 12:57
Var helt insnöad på UFO för att par år sen. Många extremt bra rocklåtar och Schenker är ju en gitarrgud såklart. Hans solon är så melodiska och välkonstruerade. Dock fanns det en del spår på skivorna jag tenderade att hoppa över oftare än inte.
Citera
2011-03-26, 15:15
Medlem
Tullamores avatar
Kanonband.Lights Out-skivan snurrar regelbundet hemma hos mig.
Citera
2011-07-05, 03:30
Medlem
HasseBanans avatar
Ja UFO verkar tyvärr vara ett band som kommit lite i skymundan. Synd då de enligt mig är ett av de bästa hårdrocksband som existerat, tycker t.o.m. att de är klart bättre än Led Zeppelin.

Själv gillar jag deras första skivor bäst, den självbetitlade, Flying och Phenomenon. De två första är sådär härligt flummiga med långa låtar och långa solopartier, precis som 70-talsmusik ska låta. Phenomenon borde ha utsetts till en av klassikerna, då den har starka låtar som sätter sig i minnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in