Bandet UFO kom nyligen tvåa på en lista med världens bästa Live album med deras "Strangers in the night"
Det snackas om Thin Lizzys Live and dangerous, Kiss Alive, Ac/Dc, Iron Maiden och alla andra. Men har UFO fått det erkännande de förtjänar?
Plattan är ju för fan lysande, Michael Schenker, Phil Mogg, Pete Way och grabbarna är ju in trance och kommer förmodligen aldrig mer att nå upp till denna höjd av perfektion?
Doctor Doctor och Rock Bottom är två av världens bästa låtar någonsin. Doctor Doctor rankar jag nog som den bästa singeln ever men så mkt mer är det väl inte med UFO...? Dom gick väl i samma fälla som Blue Öyster Cult med laser, symfonirock och skit om jag inte har fel.
edit: varför dom är underskattade... dom är nog alldeles för ojämna helt enkelt.
Force It och No Heavy Petting samt Strangers In The Night är alla ruskigt bra plattor. Marsch iväg till skivaffären och handla! Force It kan man få för 69 spänn. (åtminstone där jag bor)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!