Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-08-21, 00:03
  #1
Medlem
ESPN hade en omröstning för ett tag sen där Guns N' Roses låt Welcome To The Jungle var rätt så överlägsen etta före Enter Sandman. Bra val!
Citera
2004-08-21, 02:00
  #2
Medlem
Littis avatar
vad menar du med idrottslåt ? skicka länk
Citera
2004-08-21, 02:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homer_j
ESPN hade en omröstning för ett tag sen där Guns N' Roses låt Welcome To The Jungle var rätt så överlägsen etta före Enter Sandman. Bra val!

eh!? den hör man rätt sällan i idrottssammanhang. skulle snarare säga att rockytemat är väl representerat, eller "we will rock you"
Citera
2004-08-21, 02:23
  #4
Medlem
Littis avatar
Eller typ We Are Champions
Citera
2004-08-21, 10:46
  #5
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Welcome to the jungle är ju en av de mest pinsamma låtar som någonsin gjorts. Jag hatar den så jääävla mycket. Guns N' Roses är ett riktigt töntband.
Citera
2004-08-21, 11:08
  #6
Medlem
GNRfans avatar
Mycket bra val.
Citera
2004-08-21, 11:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
eh!? den hör man rätt sällan i idrottssammanhang. skulle snarare säga att rockytemat är väl representerat, eller "we will rock you"

Kollar du på ESPN?
Citera
2004-08-21, 11:53
  #8
Medlem
Dr.Jekylls avatar
We will rock you är förfan hemsk. Jag formligen puttrar av ilska när jag hör dessa klämkäcka "alla sjunger med och klappar" låtar spelas i idrottshallar eller än värre, Fotbollsarenor :O, landet runt. Jag överlåter allsång och klapp till andra personer.

Sporthallsmusik är ve och fasa. Bästa idrottslåten någonsin skulle vara något med ett klassiskt Londonband, Cockney Rejects t.ex..
Citera
2004-08-21, 11:55
  #9
Medlem
Russinkungens avatar
jag säger bara "eye of the tiger"!
Citera
2004-08-22, 12:59
  #10
Medlem
Franss avatar
GNR är mitt absoluta favoritband men att dem skall förknippas med hockeymatcer etc. är en lite läskig tanke. Knappast "allsångsmaterial".
Citera
2004-08-22, 13:08
  #11
Medlem
ericfjortondes avatar
"We Will Rock You" är en cool låt, tycker jag. Queen har tillräckligt med bredd på sin repertoar för att kunna kasta in en sådan låt utan att skämmas.

Strukturen på låten är så enkel så att man skulle kunna tro att vem som helst kunde ha gjort den. Men det är en konst ibland att skapa något så enkelt som faktiskt funkar!

Att den sedan har blivit mer än lovligt uttjatad i idrottsammanhang gör ju att man inte direkt brinner av iver efter att lyssna på den.

Men den är svårt att hitta en mer passande "publik-eggande-låt".

Queen var för övrigt jääävligt bra!
Citera
2004-08-22, 13:29
  #12
Medlem
SweTechs avatar
för en hockey älskare som mig själv finns det bara en som kan vara tidernas idrottslåt... tyvärr brukade den spelas efter Sverige hade åkt på stryk av Makarov och grabbarna... Sovjets nationalsång
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback