Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-18, 20:49
  #1117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
NEJ, dina förslag om deportering är långt över alla gränser.

Det är inte muslimens vilja eller rätt att tro på den gud och den bok den själv önskar, utan musliimens radikalistiskt smhällsomstörtande representanter som köper in sig på marknder och driver massmedialt ytterligt systematiskt enkelriktad propaganda om att islam är gott.. islam är utsatt.. och dem som ej accepterar el tolererar islam, BÖR , medvetandeutsättas för "rätt ochkorrekt" islam.. där rullar problemet in, särskilt när det uppdagas att MB ochandra obskyra intressegrupper är finansiärer med uppenbar agenda att söndra Europa.. eller Sverige.. eller varhelst fundamentalistisk diktatorisk dogma, inte vinner önskvärt gehör som allmänstatus! man vill upp.. man nöjer sig inte med "bara" att enskilda muslimer äger mänskliga rättigheter, hela islam.. ska upp i dominans.. det som framträtt. Det som är världens problem, och med konsekveenta folkvandringar.. och väl på plats i mkt välfungerande demokratier.. börjar man alltså med att skapa frontalangrepp på demokratisk civilisation.... det är allvarligt i sig,, hur media fått med sig så pass många.. så oemotsagt!! så länge!!

Skiter i vilket!!

Tillräckligt många av oss vill fan inte leva ihop med självutnämnda fiender mot västerländsk kultur och traditioner.

I framtiden kommer det bli inbördeskrig ifall alla muslimer inte deporteras...eller förbjud Islam ihop med Moskeer. Väst underskattar Islams politiska agenda.
__________________
Senast redigerad av FakYuToo 2017-06-18 kl. 21:22.
Citera
2017-06-18, 21:05
  #1118
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Skiter i vilket!!

Tillräckligt många av oss vill fan inte leva ihop med självutnämnda fiender mot väaterländsk kultur och traditioner.

I framtiden kommer det bli inbördeskrig ifall alla muslimer inte deporteras...eller förbjud Islam ihop med Moskeer. Väst underskattar Islams politiska agenda.
Tycker du generaliserar för hårt och för snävt och ev. också enfaldigt.

Ja i framtiden kommer konflikter, de har förstås redan börjat.. om du följer med händelseutvecklingar, dvs pågående schismer har flera samrören med islamism.

Däremot är inte varje muslim, represnterande islamism, om än!! varje muslim mer än gärna, tydligare kunde ta ställning mot islamism.. men beröringsytan är väl kanske alltför infekterad.. dold islamistisk sympati räknar jag med at den finns, fanns och det kan vara pinsamt... varför man hellre tiger.. och i det tysta försöker mjukna i sina bl.a islamofobi-retoriska-attacker, det verbala kriget är inte alldeles lika sturskt i dessa dagar, om man kan säga så... hotbilden från islam ahr ntt maxgräns, media är inte liiiika benägen att "lära svensken" om hur vänlig islam är..

men att "om muslimer inte deporteras och konflikter utifrån "deportationskrav" njadu... det där låter som kommet ur någon extremistisk drömsk antiemokratisk hemma-hypotetiisk vrede... mer än seriös realistisk synpunkt. Uppenbar brottslighet korrelerat till islam , kan försvinna med kortare handläggningstider, så långt är jag med..........

Ja flera västländer har underskattat det våldsbejakande som islamisk fundamentalism göder, initialt smickrar islam och framställer sig välvilligt.. väl etablerat kommer hela brödraskapet in och börjar då smörja mandater.. så klart det FINNS problematik, men det verkade.. som att du hårdgeneraliserar med en underton av fascism... vilket är mkt ovälkommet det med, men.. fascismen får också uppsving, så konfrontationen kan komma att ske isf mellan extremerna.. i vanlig ordning tiger den gängse konflikträdde.

Som sagt, det är inte svart-vitt... har man så ihålig lag som "religionsfrihetslagen" , så jobbar religiösa extemister utifrån den, och liksom kapar den på nåt sätt...

men en rent allmänt sett muslim, må vara korkad att öht ge tilltro till koran, dock är det hans fulla rättighet, så lite borde du ju veta.. så deportationskrav utifrån en religiös livs-hållning.. njae.
Citera
2017-06-18, 21:30
  #1119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Tycker du generaliserar för hårt och för snävt och ev. också enfaldigt.

Ja i framtiden kommer konflikter, de har förstås redan börjat.. om du följer med händelseutvecklingar, dvs pågående schismer har flera samrören med islamism.

Däremot är inte varje muslim, represnterande islamism, om än!! varje muslim mer än gärna, tydligare kunde ta ställning mot islamism.. men beröringsytan är väl kanske alltför infekterad.. dold islamistisk sympati räknar jag med at den finns, fanns och det kan vara pinsamt... varför man hellre tiger.. och i det tysta försöker mjukna i sina bl.a islamofobi-retoriska-attacker, det verbala kriget är inte alldeles lika sturskt i dessa dagar, om man kan säga så... hotbilden från islam ahr ntt maxgräns, media är inte liiiika benägen att "lära svensken" om hur vänlig islam är..

men att "om muslimer inte deporteras och konflikter utifrån "deportationskrav" njadu... det där låter som kommet ur någon extremistisk drömsk antiemokratisk hemma-hypotetiisk vrede... mer än seriös realistisk synpunkt. Uppenbar brottslighet korrelerat till islam , kan försvinna med kortare handläggningstider, så långt är jag med..........

Ja flera västländer har underskattat det våldsbejakande som islamisk fundamentalism göder, initialt smickrar islam och framställer sig välvilligt.. väl etablerat kommer hela brödraskapet in och börjar då smörja mandater.. så klart det FINNS problematik, men det verkade.. som att du hårdgeneraliserar med en underton av fascism... vilket är mkt ovälkommet det med, men.. fascismen får också uppsving, så konfrontationen kan komma att ske isf mellan extremerna.. i vanlig ordning tiger den gängse konflikträdde.

Som sagt, det är inte svart-vitt... har man så ihålig lag som "religionsfrihetslagen" , så jobbar religiösa extemister utifrån den, och liksom kapar den på nåt sätt...

men en rent allmänt sett muslim, må vara korkad att öht ge tilltro till koran, dock är det hans fulla rättighet, så lite borde du ju veta.. så deportationskrav utifrån en religiös livs-hållning.. njae.

Religionsfrihet?

Talade nyligen med en svensk förskolelärarinna, vars kompis gifte sig med en muslim.

Det slutade med, och de bor i Sverige, att den svenska kvinnan inte längre får träffa sina syskon, föräldrar, vänner och hon hälsar inte ens längre. Och humanister vill ha sådan religion och sådana människor levandes bland oss? Hon får inte träffa sina föräldrar för att de enligt mannen är smutsiga och orena otrogna. Vem har lärt denna muslim att tänka så? Att icke-muslimer är ovärdiga? Koranen, kanske? En muslim som följer koranen...är denne en simpel muslim eller en extremist?
Citera
2017-06-18, 21:59
  #1120
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Religionsfrihet?

Talade nyligen med en svensk förskolelärarinna, vars kompis gifte sig med en muslim.

Det slutade med, och de bor i Sverige, att den svenska kvinnan inte längre får träffa sina syskon, föräldrar, vänner och hon hälsar inte ens längre. Och humanister vill ha sådan religion och sådana människor levandes bland oss? Hon får inte träffa sina föräldrar för att de enligt mannen är smutsiga och orena otrogna. Vem har lärt denna muslim att tänka så? Att icke-muslimer är ovärdiga? Koranen, kanske? En muslim som följer koranen...är denne en simpel muslim eller en extremist?
Självklart är jag inte obekant med den typen av tragiska förvecklingar, jag vet också ett flertal som mkt tydligt kapat banden till vad de alltid sett som normal livsföring, efter att ha gått och förälskat sig i någon sammetsbrunögd exotisk "främliing" och i sådant möte pkötsligt "upptäckt" sig ha blivit älskade.. och enl. mig.. mesmeriserade.. men det ska sägas att 9 av 10.. brukar komma med skammen , så fort den tusen-och-en-natt exotiska förälskelsen lagt sig, och de inser hur naiva de varit.. då är det ofta för sent, och historier som du mämnt här, finns det alltså GOTT OM!

Men faktum kvarstår, att anekdotiska om så tragiska livsöden, har inte realistisk kontakt med därmed alla andra muslimer, att dras över en enda fascistoid kam utifrån den ilska man självklart känner när man vet hur sjukt vissa (ev, många,..) fundamentalister.. kan agera.

Det finns alltid en viss kvot helt asoviala individer oavsett gudstro, religions"tillhörighet" eller släktskap.. jag vill nog skilja på enskilda socialt sett haverister och dem som (om än de har en märklig benägenhet att naivt.. bara acceptera så uppenbart krigspoetisk sagobok som koranen, med medföljande helt ovidkommande moral.diktat.. och de maktstrukturer som hämtar ur koran.. att du får om du kan, försöka ta hänsyn till tt många muslimer de facto . är muslimer mot sin vilja. har du någon gång tänkt i den banan? många behöver tid.. och alla muslimer stoppar inte in den demokratiska nappen och börjar njuta så där hux flux.. de har sina preferensramar, MEN!! man måste ställa krav!! annars hinner deras chefs-ideologer före.. och det är där, svenska mandat, fallerat .. ofta TOTALT.. det har varit så jävla prestationslöst.. så otroligt naivt... så pinsamt omedvetet, så anvrslöst att aldrig ställa tydliga krav o gränser, varför religionsfrihetslagen, emå.. kapats.

så nu sitter man med skiten upp över öronen - man betedde sig som naiva trögfattade nötter.. i att inte ens våga sätta gränser för var religions-rätten.. inte längre kan äga tolkningsföreträde..

nu har vi religiös ftatism , i precis hela Europa.. och historier som du berättar om här , finns i drivor.. men det finns också bra och lyckad integration.. däremot är islams mediahorande, övertydligt.. medial makt.. är på gott och ont.
__________________
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2017-06-18 kl. 22:02.
Citera
2017-06-18, 22:14
  #1121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Jag har ingen aning om utifall alla muslimska män skakar hand med icke närstående kvinnor och det vet inte du heller.

Men om jag nu ser till Sunnah, så är det vad jag skrev. Muslimska män skakar hand med närstående kvinnor och muslimska kvinnor skakar hand med närstående män. Sedan hur var och en av alla miljoner muslimska män/kvinnor gör är ju en annan sak. Det är personliga val man gör hur man vill förhålla sig till handskakning. Jag skakar hand med alla, men det är mitt val.

Men klar språk: ska inte alla muslimerna i hela världen hålla sig till sunnah ?
Om svaret är JA, då finns inga VAL.
Citera
2017-06-21, 14:05
  #1122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Men klar språk: ska inte alla muslimerna i hela världen hålla sig till sunnah ?
Om svaret är JA, då finns inga VAL.
Men hur menar du nu? Är det du som ska bestämma eller avgöra hur muslimer ska göra eller inte göra? Jag har faktiskt försökt i flera inlägg att förklara att det är individens ansvar och val hur man gör eller inte gör. Så avgörandet ligger inte hos dig i denna fråga. Men du får tycka vad du vill, men det förändrar inget i sak så att säga.
Citera
2017-06-21, 18:39
  #1123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Men hur menar du nu? Är det du som ska bestämma eller avgöra hur muslimer ska göra eller inte göra? Jag har faktiskt försökt i flera inlägg att förklara att det är individens ansvar och val hur man gör eller inte gör. Så avgörandet ligger inte hos dig i denna fråga. Men du får tycka vad du vill, men det förändrar inget i sak så att säga.

Det jag menar är att om det står en sak i sunnah behöver man inte följa det.
Då kan man tumma på koranen också, man behöver inte ens tro, eller följa det som står.
Rätt uppfattat ?
Citera
2017-06-21, 23:47
  #1124
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Men hur menar du nu? Är det du som ska bestämma eller avgöra hur muslimer ska göra eller inte göra? Jag har faktiskt försökt i flera inlägg att förklara att det är individens ansvar och val hur man gör eller inte gör. Så avgörandet ligger inte hos dig i denna fråga. Men du får tycka vad du vill, men det förändrar inget i sak så att säga.
Hävdar man monogud och abrahamitisk gud, så får nog muslimen finna sig i att i mer global kontext underkasta sig den gud som statuerades ja, iaf i yrkesliv.. som bevisats redan.

__________________
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2017-06-21 kl. 23:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback