Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-08-19, 20:16
  #1
Medlem
Bademjoons avatar
Är det någon som kanske bott i korridor där, och vet hur det är?

Är det "schyst" eller är det mindre bra?
Citera
2004-08-20, 00:20
  #2
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Rackarberget är ett ganska gammalt studentområde, dvs en smula nergånget, MEN det ligger mycket centralt, krypavstånd till de flesta nationer och är ett mycket populärt studentområde med ganska långa kötider.

Jag har inte själv bott där men jag har varit på en och annan fest... hur kul du får beror väldigt mycket på dig själv och hur "rolig" du är.

Har du fått erbjudande om studentrum där är du att gratulera och du ska absolut tacka ja!
Citera
2004-08-20, 00:28
  #3
Medlem
snapcases avatar
Håller med GG totalt. Det finns få sudentrum som har en bättre placering än på rackarberget. Visst är det lite slitet men närheten till centrum väger helt klart upp det. Gar inte bott där djälv men under min uppsalaperiod så hade jag flera ploare som bodde där och jag var grymt avundsjuk. Själv var man tvungen att släpa sig hela vägen till kantorn.
Citera
2004-08-20, 08:20
  #4
Medlem
Balkongståarns avatar
Stora delar av Rackarberget är renoverat, så det är mycket fint. Har du fått en bostad där så är du att gratulera.
Citera
2004-08-20, 09:41
  #5
Medlem
Henkeeee-s avatar
En polare har lyckats få lägenhet där nu, själv fick jag ett studentrum på Sernanders väg i Flogsta! Flyttar upp nästa Fredag, börjar bli nervöst nu..

Jag refererar till min egen tråd;

http://forum.flashback.info/scandina...ght=sernanders
Citera
2004-08-20, 09:55
  #6
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
En polare har lyckats få lägenhet där nu, själv fick jag ett studentrum på Sernanders väg i Flogsta!

Du står väl kvar i Studentstadens bostadskö så du kan byta upp dig?
Citera
2004-08-20, 19:23
  #7
Medlem
Henkeeee-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Du står väl kvar i Studentstadens bostadskö så du kan byta upp dig?

Ja, fast ködagarna har nollställts! Dock var jag uppe och tittade på rummet förra veckan och det såg helt nyrenoverat ut så jag är jäkligt nöjd!
Citera
2004-08-20, 19:44
  #8
Medlem
Bademjoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Rackarberget är ett ganska gammalt studentområde, dvs en smula nergånget, MEN det ligger mycket centralt, krypavstånd till de flesta nationer och är ett mycket populärt studentområde med ganska långa kötider.

Jag har inte själv bott där men jag har varit på en och annan fest... hur kul du får beror väldigt mycket på dig själv och hur "rolig" du är.

Har du fått erbjudande om studentrum där är du att gratulera och du ska absolut tacka ja!

Ja, jag har tackat ja - det är en korridor. 12kvm

Är det "öppna" dörrar mentalitet som gäller? Jag gillar nämligen att strosa runt naken...
Citera
2004-08-23, 12:03
  #9
Medlem
Henkeeee-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bademjoon
Ja, jag har tackat ja - det är en korridor. 12kvm

Är det "öppna" dörrar mentalitet som gäller? Jag gillar nämligen att strosa runt naken...

Hehe, jag har haft liknande funderingar angående min egen korridor. Inte för att jag har en förkärlek till att strosa runt naken, men jag är väldigt mån om att ha en egen privat sfär där jag kan få vara ifred, förutom när jag själv bjuder in folk såklart.
Därför hoppas jag att det sociala klimatet tillåter en lätt slutenhet.
Citera
2004-08-23, 14:27
  #10
Medlem
Nelsons avatar
Jag har bott där, var ett hyffsat läge. Men tyvärr så är man tvungen att dela både toalett och dusch med fyra andra i många av lägenheterna på Rackis..
Jobbigt att vänta då man är skitnödig.

Mitt favoritställe är gamla studentstaden.

Studentvägen och triangeln är också bättre alternativ enligt mig, ungefär samma läge men större rum och egen toalett och/eller egen dusch.
Citera
2004-08-24, 13:11
  #11
Medlem
Bor bara en massa militanta über-veganer och annat löst folk där uppe
Citera
2004-08-24, 14:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
En polare har lyckats få lägenhet där nu, själv fick jag ett studentrum på Sernanders väg i Flogsta! Flyttar upp nästa Fredag, börjar bli nervöst nu..

Jag refererar till min egen tråd;

http://forum.flashback.info/scandina...ght=sernanders


Jag bor på sernadersväg också, hör av mig när du kommer hit så tar vi nått och dricka och välkommnar dig ordentligt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback