Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2004-10-25, 15:31
  #49
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollebull
Vilken pad är bäst när man ska spela fifa och nhl? Jag har en Logitech Wingman eller vad faan den heter och jag har hatat från första stund.... Jag köpte den inte alltså... Man är helt chanslös när man lirar med den. En kompis hade en noname pad som han köpte för 50 spänn någonstans. Då blev det plötsligt kul att lira, men jag har inte sett den någonstans.

Ge mig lite käcka tips, gärna med länkar m.m.

JAg är ganska nöjd med min Microsoft Sidewinder Gamepad
Citera
2004-10-25, 16:31
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.Nilsson
Har nu gett PES4 en chans. 4:an, kommer liksom 3:an att så fort som möjligt avlägsnas från Xboxens hårddisk, så det inte finns nån risk att jag startar det av misstag. Finns absolut ingenting jag gillar med det spelet. Att använda realistiskt i en beskrivning om PES4 säger bara att man aldrig varken spelat eller tittat på fotboll på riktigt.
Passar på att slänga in att det här är min högst personliga åsikt, och att den inte är öppen för diskussion. Grattis till er som gillar spelet, jag gjorde det inte.

Okej, du säger att din åsikt inte är öppen för diskussion men jag tänker försöka iallafall, På vilket sätt är PES orealistiskt eftersom i princip alla verkar vara överens om att PES är realism medan Fifa är mer arkad, på vilka punkter är Fifa mer realistiskt än PES?
Visst, förstår om du inte gillar Pes men du kan ju inte kalla det orealistiskt, Svenska landslaget bad förövrigt om PES och inte FIFA innan Ungern-matchen.
Citera
2004-10-26, 05:01
  #51
Medlem
T.Nilssons avatar
Diskutera kan jag väl iofs göra, men ändra åsikt gör jag inte. Kan inte beskriva varför jag tycker Fifa är mer realistiskt. För mig ÄR det bara så. PES känns däremot riktigt arkad. Behöver absolut inte vara något negativt i det, men i det här fallet är det negativt. Kontrollerna, grafiken, spelkänslan... Allt är fel i PES. Trots att jag satt och svor mig trött över alla buggar i Fifa 04, så var det ändå ljusår bättre än PES. Med Fifa's nya "first touch", så blev skillnaden ännu större. Är absolut inte en sån kille som vägrar ändra åsikt, utan jag kommer fortsätta prova såväl nya PES, som andra fotbollsspel.
Men PES4 får definitiv bottenbetyg, oavsett vad "alla andra" säger. Har dock aldrig träffat en person i verkligheten som tycker bättre om PES än Fifa, men det kanske är så.

Tycker dom fotbollsspel som varit bäst dom senaste åren är:
Fifa 99
International superstar soccer (N64) 2000 (eller kanske 2001)
Fifa 2004
Fifa 2005
Citera
2004-10-29, 18:54
  #52
Banned
Pulses avatar
vet ninte om frågan ska komma upp hit, men jag gör ett försök.
När jag startar FIFA och ska starta match ..väl matchen börjar så hackar grafiken ...ser ju fna inget...de e RELOADED versionen jag laddade ner..har ckrackat å allt ..men varför är grafiken så ? kan man ställa in det i spelet?
Citera
2004-10-29, 19:13
  #53
Medlem
visst är fifa 2005 snyggt och bra men det bästa fotbollspelet tycker jag helt klart är Fifa99. inte jättegrafik, inte jätteverkligt men vilken känsla!
ingen jäkla off-ballcontrol och allt vad de brukar kalla grejer i sportspel.
med fifa99 var det inget krångel med sånt, bara ta ett lag, göra en laguppställniing ut och lira!
spel som fifa2005 håller kanske i en vecka, spel som fifa99 håller bra mycket längre..
Citera
2021-04-15, 18:29
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interista
När släpps Fifa 2005 på Pc respektive Xbox??
2004:an känns hyffsat söndernött....
Vem spelar fifa 04?
Citera
2021-04-15, 18:30
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burken666
visst är fifa 2005 snyggt och bra men det bästa fotbollspelet tycker jag helt klart är Fifa99. inte jättegrafik, inte jätteverkligt men vilken känsla!
ingen jäkla off-ballcontrol och allt vad de brukar kalla grejer i sportspel.
med fifa99 var det inget krångel med sånt, bara ta ett lag, göra en laguppställniing ut och lira!
spel som fifa2005 håller kanske i en vecka, spel som fifa99 håller bra mycket längre..
Är du seriös? Fifa 99?
Citera
2021-04-15, 19:09
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZoooomAliEr
Är du seriös? Fifa 99?

Är du seriös? Fifa 05?
Citera
2021-04-17, 03:42
  #57
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoooomAliEr
Vem spelar fifa 04?

Citat:
Ursprungligen postat av ZoooomAliEr
Är du seriös? Fifa 99?

Haha men snälla, dom skrev inläggen 2004. 17 år sen 😅
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback