2011-01-31, 12:59
Medlem
krudexs avatar
Tjena, har en Acer extenca 5230 alltså en bärbar dator.
Där var vista i den när jag köpte den för några år sedan, sen när W7 kom ut så har det varit W7 på den.
Nu till saken, jag formatera datorn inatt eftersom den vägrade att starta, Windows bara stod och ladda hur länge som helst, detta har hänt sedan hunden hoppade upp och la tassarna på tagentbordet för en tid sedan.
jag formatera hddn utan problem, men när jag ska installera W7 32bitar så får jag upp ett felmeddelande, "Windows cannot be installed to this disk. This computer's hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disk's controller is enabled in the computer's BIOS menu."

jag har försökt ändra det som finns i bios, (det finns inte så mycket att ändra) men utan framgång, det j*vla felmeddelandet kommer upp vad jag än gör verkar det som.

Någon som har en lösning eller bara ett förslag ?

krudex
Citera
2011-01-31, 13:49
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krudex
Tjena, har en Acer extenca 5230 alltså en bärbar dator.
Där var vista i den när jag köpte den för några år sedan, sen när W7 kom ut så har det varit W7 på den.
Nu till saken, jag formatera datorn inatt eftersom den vägrade att starta, Windows bara stod och ladda hur länge som helst, detta har hänt sedan hunden hoppade upp och la tassarna på tagentbordet för en tid sedan.
jag formatera hddn utan problem, men när jag ska installera W7 32bitar så får jag upp ett felmeddelande, "Windows cannot be installed to this disk. This computer's hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disk's controller is enabled in the computer's BIOS menu."

jag har försökt ändra det som finns i bios, (det finns inte så mycket att ändra) men utan framgång, det j*vla felmeddelandet kommer upp vad jag än gör verkar det som.

Någon som har en lösning eller bara ett förslag ?

krudex

Ändra i BIOS?
Citera
2011-01-31, 13:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter mer som TS har försökt trigga in operativsystemet på en fristående partition. Har TS valt rätt partition, d.v.a systemfildisken?
Citera
2011-01-31, 14:45
Medlem
krudexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Ändra i BIOS?

Finns knappt något att ändra ju

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter mer som TS har försökt trigga in operativsystemet på en fristående partition. Har TS valt rätt partition, d.v.a systemfildisken?

Det går inte ens att skapa en partition, det kommer bara upp ett felmeddelande med en felkod.
har även testat att sätta i hddn i min stationära men det blir fortfarande samma problem, kanske är hddn som det är fel på ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in