Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-23, 20:59
  #2017
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Om jag inte minns fel så är PoE väldigt förlåtande gällande grafiken, det går att stänga av det mesta vad som heter effekter. Sitter på en 10 år gammal burk som då kostade 2000kr ny varav den fungerar utmärkt till PoE på lägsta grafikinställning.

Det låter lovande. Men jag tänker om jag ändå köper en ny dator vill jag ändå spela på lite högere inställningar. Inte Ultra men absolut medium+/high med bra flyt i spelet.
Citera
2018-06-24, 12:47
  #2018
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Back3n
Står mellan två datorer just nu. Ville ha en dator som fungerar till mindre krävande spel, diablo 3, PoE men inget mer krävande. Dator skulle helst inte se ut som en gamingdator.

Alternativen jag hittade var:
https://www.webhallen.com/se/product...2-GTX-1050-4GB

Alt.

https://www.webhallen.com/se/product...-1050Ti-Win-10

Asusen har en TN panel vilket jag kan leva med. Om jag definitivt bör ha en 1050ti köper jag såklart acer. Annars föredrar jag asusen prismässigt om prestandan duger.

Några åsikter om val av dator?

Det är en hel del skillnad på 1050 och 1050Ti så skulle rekommendera det senare.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=4395602,4439873
Dessa två datorer har båda IPS-skärm, 1050Ti och SSD
Citera
2018-06-30, 09:40
  #2019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Back3n
En fråga till er som spelar PoE. Ska köpa en laptop för att spela på(stationär ej aktuellt).

Vad krävs för att det ska flyta på bra i 60 fps i typ high settings.

Räcker ett GTX 1050 4gb eller bör jag gå upp 1000 kr till ett GTX 1050ti?

Om prestandan inte behövs köper jag hellre den billigare modellen.

I övrigt har datorerna i5,ssd,8gb ram.
Path of Exile tar mest på CPU, grafikkortet spelar inte så stor roll.
Citera
2018-07-24, 11:56
  #2020
Medlem
Opilus5500s avatar
Content Update 3.4.0
Next week, we're doing the press tour for the next expansion! The new league is coming along really well and we can't wait to share it with you. We're currently targeting September 1st (NZT) for our release date but we will confirm this alongside our official announcement and new supporter packs on August 10th.


Jag skulle vilja se "Gladiator turnering, där man teamar upp 2-4 spelare, och i slutet möter man andra spelare i en form av pvp =)..

Troligen blir väl konceptet vi såg förra expansionen med tidsförflyttning! Lower prisonen? eller Solaris tempel som står på schemat? eller tar de en befintlig act ändrar om lite granna i =).

Själv har jag inte spelat på hela sommaren, och de ska bli härligt kicka igång med ny league i september =)
Citera
2018-08-31, 21:44
  #2021
Medlem
nextdays avatar
Då så!

15 min till Delve startar.

Kommer köra en Inquisitor selfcast Arc/Flame Surge.
Hoppas klara av Uber Elder för första gången.

GLHF
Citera
2018-09-12, 12:59
  #2022
Medlem
Nån som disconnectar hela tiden på sistone också?

Började spela någon vecka sedan och har skitkul men nu har jag börjat få unexpected disconnection typ hela tiden

Ibland i towns, ibland när jag slåss mot stora monstergrupper, ibland bara när jag springer på en tom karta och gör inget särskilt

Datorn är ganska gammal men jag har spelat t ex witcher 3 utan problem så jag fattar inte varför jag får så många disconnects, väldigt frustrerande.

Har ATI Radeon HD6870, i5 2500K 3,3GHz, 8GB RAM

nån som har samma problem och det är servrarna som är kassa eller är det bara jag?
Citera
2018-09-21, 00:48
  #2023
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sciz
Nån som disconnectar hela tiden på sistone också?

Började spela någon vecka sedan och har skitkul men nu har jag börjat få unexpected disconnection typ hela tiden

Ibland i towns, ibland när jag slåss mot stora monstergrupper, ibland bara när jag springer på en tom karta och gör inget särskilt

Datorn är ganska gammal men jag har spelat t ex witcher 3 utan problem så jag fattar inte varför jag får så många disconnects, väldigt frustrerande.

Har ATI Radeon HD6870, i5 2500K 3,3GHz, 8GB RAM

nån som har samma problem och det är servrarna som är kassa eller är det bara jag?

Har samma problem själv. Efter senaste restarten av servrarna är det omöjligt att spela. Har man "tur" hinner man spela kanske 10-15 sekunder och så är man utloggad. Har givetvis testat flera olika servrar, men inget hjälper. Tidigare i veckan var det inga problem alls, men nu...
Citera
2018-09-21, 03:47
  #2024
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Path of Exile tar mest på CPU, grafikkortet spelar inte så stor roll.

i7 skylake kör på finfint på 144fps, grafikkortet spelar inte så stor roll då såelet inte är så grafiktungt
Citera
2018-09-21, 06:39
  #2025
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Back3n
En fråga till er som spelar PoE. Ska köpa en laptop för att spela på(stationär ej aktuellt).

Vad krävs för att det ska flyta på bra i 60 fps i typ high settings.

Räcker ett GTX 1050 4gb eller bör jag gå upp 1000 kr till ett GTX 1050ti?

Om prestandan inte behövs köper jag hellre den billigare modellen.

I övrigt har datorerna i5,ssd,8gb ram.

Bättre du köper ett begagnat GTX 970/980 för 1000-1500:- än ett skräp 1050/1050ti
Citera
2018-10-01, 10:15
  #2026
Moderator
^Eazs avatar
Testade det här spelet för några år sedan och tröttnade snabbt, var alldeles för komplex för att jag skulle orka lägga tid på det.

Men efter att ha nått ~750 paragon i D3 sen förra söndagen, så kände jag mig lite utbränd i D3 och bestämde mig för att testa på PoE igår eftermiddag, satan i gatan jag är hooked. Bara level 24 men komplexiteten är helt underbar, man lootar ett item men så har de fel gemslots eller inte länkade slots och det blir kasst, eller så lootar man ett common item med helt rätt slots och uppgraderar detta och det blir helt plötsligt riktigt bra.

Byggt mig en necro build med 6 zombies, skeletons, burning skulls och de där wights some kommer när zombies gör skada.

Riktigt djävla skoj,
Citera
2018-10-03, 15:17
  #2027
Medlem
Opilus5500s avatar

Trevligt att du hittat poe =), jag önska att jag satt i samma sits som du, och hade hela poe framför mig, med 10 acter, och enormt stort end gaming system, med maps och labyrinter och enorma grottsystem äventyra i. För att inte tala om alla coola unika prylar som går bygga feta karaktärs build med..
Jag har lagt poe på hyllan i väntan på nya acter, som jag tror kommer att släppas i december =).
Men fråga gärna om du behöver hjälp med något antingen här eller i pm, så ska försöka svara så gott jag kan =)
Citera
2018-10-03, 15:25
  #2028
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500

Trevligt att du hittat poe =), jag önska att jag satt i samma sits som du, och hade hela poe framför mig, med 10 acter, och enormt stort end gaming system, med maps och labyrinter och enorma grottsystem äventyra i. För att inte tala om alla coola unika prylar som går bygga feta karaktärs build med..
Jag har lagt poe på hyllan i väntan på nya acter, som jag tror kommer att släppas i december =).
Men fråga gärna om du behöver hjälp med något antingen här eller i pm, så ska försöka svara så gott jag kan =)

Så djävla fast i träsket så det finns inte, sitter på jobbet och bara längtar hem... Level 46, är på Act 4 och kollade lite youtube på lunchen insåg att jag helt missat prophecies, så ska rolla några såna i afton + pusha lite i delve. Skönt att monstren blivit lite svårare nu i Act 4 och jag vet ett det blir svårare på riktigt i A5 och framöver.

Kollar inga builds eller något då jag inte vill min maxa min första karaktär, utan det kommer vid senare playthroughs, nu är det lira som det kommer, lära sig medans man lirar och bara ha skoj.

Kör en necro build (på det sättet en necro ska vara) med just nu 7 zombies, 2 wraiths(?), 1 chaos golem, 8 skelett + proccade pets. Sen med fire dmg och fireball + fire dmg curse, en aura och en minion boost.

Blandat mellan minion, dmg, mana, shield i mina passives.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback