Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-07, 11:08
  #1801
Medlem
Opilus5500s avatar
Imorgon släpps Expansionen War For The Atlas :=).

Här har ni trailer på de som kommer imorgon, helt nytt end gaming system låter väldigt välkommet, nya seasons släpps också, vilket jag otroligt sugen på starta upp en ny klass på =).


https://www.youtube.com/watch?v=WUynpspxd4s
Citera
2017-12-08, 16:24
  #1802
Medlem
Mindre än 5 timmar kvar nu tills expansionen är ute, är taggad och redo.
Citera
2017-12-08, 19:35
  #1803
Medlem
nextdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Imorgon släpps Expansionen War For The Atlas :=).

Här har ni trailer på de som kommer imorgon, helt nytt end gaming system låter väldigt välkommet, nya seasons släpps också, vilket jag otroligt sugen på starta upp en ny klass på =).]

Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Mindre än 5 timmar kvar nu tills expansionen är ute, är taggad och redo.
Vilken klass/build ska ni köra då? Jag funderar själv på någon simpel Cyclone build då jag inte har haft tid att efterforska någon unik och rolig build.
Citera
2017-12-08, 20:34
  #1804
Medlem
Opilus5500s avatar
De blir nog en Scion =) satsar på Dark Pact Totems, de billigt i gear i början
Citera
2017-12-13, 22:54
  #1805
Medlem
Tlagnojs avatar
Jäkligt rippig liga, eller så är det bara jag som är kass. Torskat tre gubbar nu mellan 45-70. ED trickster, Sunder Slayer och nu senaste Molten Strike Raider.
Citera
2017-12-27, 13:33
  #1806
Medlem
Korders avatar
Duktigt noobig på det här spelet. Hur mycket liv och armor bör jag ha runt lvl 45 som en Inquisitor? Känner att jag sänker både mobs och bossar jävligt snabbt men att jag samtidigt tar alldeles för mycket skada själv, så jag antar att jag ligger långt ifrån vad man bör ha. Är dock svårt att veta var man bör ligga utan en "frame of reference", så att säga.

Har just nu 1k liv och 1,5k armor. Resistances på 82, 62 och 58%...
Citera
2017-12-28, 09:22
  #1807
Medlem
Precis börjat lira å det är sjukt mkt nytt att lära sig. Svårt å veta alla skulle man ska ha.

Testar nå necromancer build ja hitta nu. Första gubben blev en split arrow ranger.

Ska ge detta spel än Chans innan jag ger upp iaf.
Citera
2017-12-28, 14:03
  #1808
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Duktigt noobig på det här spelet. Hur mycket liv och armor bör jag ha runt lvl 45 som en Inquisitor? Känner att jag sänker både mobs och bossar jävligt snabbt men att jag samtidigt tar alldeles för mycket skada själv, så jag antar att jag ligger långt ifrån vad man bör ha. Är dock svårt att veta var man bör ligga utan en "frame of reference", så att säga.

Har just nu 1k liv och 1,5k armor. Resistances på 82, 62 och 58%...
Spelar ingen större roll på låg nivå, så länge du tar dig framåt i spelet. Innan du börjar mappa runt 68 så vill du ha 75 i cold/fire/lightning resistance och minst 4k hp. Resistance är cappade på 75% om du inte har föremål som ger högre max.
Citera
2017-12-28, 16:07
  #1809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Jäkligt rippig liga, eller så är det bara jag som är kass. Torskat tre gubbar nu mellan 45-70. ED trickster, Sunder Slayer och nu senaste Molten Strike Raider.

Hört detsamma, har dock inte hänt mig än, men har tagit det ovanligt lugnt. Bara spelat casual, mappar fortfarande low tier, men abyss-rippen kommer nog snart! Kör också DP-totem så inte lika riskfyllt som med dina builds, i guess

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Duktigt noobig på det här spelet. Hur mycket liv och armor bör jag ha runt lvl 45 som en Inquisitor? Känner att jag sänker både mobs och bossar jävligt snabbt men att jag samtidigt tar alldeles för mycket skada själv, så jag antar att jag ligger långt ifrån vad man bör ha. Är dock svårt att veta var man bör ligga utan en "frame of reference", så att säga.

Har just nu 1k liv och 1,5k armor. Resistances på 82, 62 och 58%...

Jag kör bara HC och jag har satt som regel att ligga på ~2.5 k hp när jag kommer till Kitava, det har alltid fungerat för mig, men det beror ju samtidigt på hur mkt dps du kan punga ut. Offense = defense. Sen res, det har jag inte ens reflekterat över när jag levlat, men jag tror jag alltid har varit nära till cappad.
Dina 1000 hp låter lite illa måste jag säga! Öka det så borde allt vara chill!
__________________
Senast redigerad av Kruzifixxion 2017-12-28 kl. 16:11.
Citera
2017-12-28, 16:58
  #1810
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Jag kör bara HC och jag har satt som regel att ligga på ~2.5 k hp när jag kommer till Kitava, det har alltid fungerat för mig, men det beror ju samtidigt på hur mkt dps du kan punga ut. Offense = defense. Sen res, det har jag inte ens reflekterat över när jag levlat, men jag tror jag alltid har varit nära till cappad.
Dina 1000 hp låter lite illa måste jag säga! Öka det så borde allt vara chill!

Anade det, får satsa lite på HP. Vad gäller dps så ligger jag på drygt 3k. Använder fortfarande en av de första skillsen jag plockade upp, "lightning tendrils" (tror jag den heter), med några support skills. Går inte efter någon build utan kör på egen hand, känns som jag lär mig mer om hur spelet funkar då än att slaviskt följa någon meta. Kitava har jag ingen aning om vem det är, så jag antar att det är någon boss i akt 5 som jag precis påbörjat.

HC lär jag inte våga mig på än på ett bra tag, haha.

EDIT: Känslan är att jag har rätt keff gear också, så det påverkar väl en hel del. Stötte precis på Avarius/Innocence och dog flera gånger om i fighten. Fifan vad damage den jäveln gjorde. Nu vet jag i alla fall vem Kitava är.
__________________
Senast redigerad av Korder 2017-12-28 kl. 17:44.
Citera
2017-12-28, 20:58
  #1811
Medlem
Vill börja spela detta, verkar skoj!

Vad går det ut på egentligen?

Har kollat lite streams men ser bara folk hoppar in i olika portaler, köttar igenom allt och plockar knappt upp något som droppar, sen om och om igen…Letar man specifikt gear?

Någon erfaren spelare som vill dra det lite kort?

Tack
Citera
2017-12-29, 15:19
  #1812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinaberry
Vill börja spela detta, verkar skoj!

Vad går det ut på egentligen?

Har kollat lite streams men ser bara folk hoppar in i olika portaler, köttar igenom allt och plockar knappt upp något som droppar, sen om och om igen…Letar man specifikt gear?

Någon erfaren spelare som vill dra det lite kort?

Tack

De kör med loot filter och plockar bara upp det mest värdefulla för att inte slösa tid på medioker drop,- och istället få in fler ''map runs'' med fler tillfällen/chanser för de mest värdefulla grejerna att droppas. Man brukar inte leta efter specifika grejer, går dock, men är knappast det mest effektiva, bättre att bara springa igenom maps och ta det man får (Maps = dessa portaler du snackar om)

Man kan dock göra bra mycket mer än just detta och få ut något från det, spelet är enormt, men mapping är standarden.
__________________
Senast redigerad av Kruzifixxion 2017-12-29 kl. 15:31.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback